Jo, mě taky (jakožto člověk odkojený na munchkinusmu 3,5e a 4e) přišla 13th Age v pohodě... než jsem byl postaven před následnou situací:
Hráč 1: zažraný, umí dostatečně anglicky. Chce hrát paladina
Hráč 2: zažraný, anglicky moc ne, ale díky motivaci je ochotný si projít pravidla pomoci slovníku a staršího bráchy, aby pochopil co potřebuje. Chce hrát druida nebo beastmaster huntera
Hráč 3: zájem napůl, umí perfektně anglicky. Chce hrát paladina
Hráč 4: zájem tak třetinový, umí perfektně anglicky. Chce hrát rogunu
Hráč 5: zájem tak třetinový, neumí anglicky. Chce hrát sorcerer
Všeho všudy pravidla pochopili na samostatnou úroveň (tzn. že jsem jim nemusel neustále říkat "hoď si touhle kostkou a přičti si tento bonus") pouze hráči 1 a 3
Takže situace byla taková že buď jsem musel tlačit lidi do povolání co nechtěli hrát (což by nesli nelibě), nebo být encyklopedii pro družinu (což bylo pro mě nemožné a předem jsem avizoval že to dělat nebudu).
Proto bych rád systém kde pokud si někdo řekne že chce hrát druida, tak nebudu muset odpovědět "ok, projdi si tady seznam 50t kouzel a vyber si 5 z nich, jinak raději hraj jiné povolání".