Pravidla

LokiB
1.10.2016 16:54
Nové a zajímavé RPG systémy a moduly
Doslechli jste se o novém připravovaném RPG systému či modulu? Nové edici existující?
Podpořili jste přípravu nějakého na Kickstarteru či jinde?
Získali jste beta verzi či čerstvě vydanou kopii něčeho, o čem jiní nejspíš nevědí?
Narazili jste třeba na starší zapomenutý a obecně neznámý systém, který vás zaujal?
Podělte se s ostatními o informace!

Kolem se neustále objevují nové a nové RPG projekty, a asi nikdo nemá čas všechny dohledávat a zkoumat.
Budete-li mít pár slov k charakteristice, tím lépe.
19.1.2017 14:10 - ShadoWWW
Co se týče Česka, to je ještě větší neznámá, protože se tu nikdy neprováděl žádný kompetentní průzkum trhu.

Je určitě fakt, že DrD 1 se trefilo do perfektní doby, kdy počítačové hry v podstatě neexistovaly a z deskovek sis mohl vybrat mezi Člověče, nezlob se a Šachy.

Pak už je to jen střílení do vzduchu:
- Uspělo DrD tak moc díky tomu, že okopírovali úspěšný model DnD BECMI?
- Uspělo by víc, kdyby se místo toho inspirovalo už v té době vyšlým ADnD?
- Uspělo by víc, kdyby okopírovalo jinou hru?
- Uspělo by víc, kdyby nebylo fantasy?
- Uspělo by víc, kdyby se vyvíjelo rychleji?
- Uspělo by víc, kdyby v pozdější verzi využilo některou z open game licencí?

To jsou otázky, které nikdo nedokáže zodpovědět.

A hlavně: Je možné aktuálně v ČR zvětšit trh s RPG?
19.1.2017 14:17 - LokiB
ShadoWWW: jenže těch dat na Roll20 i FantasyGround je hrozně málo ... desitky tisic her/hracu? jeste zkreslene tim, ze "nove systemy" maji daleko lepsi podporu na online hrani, takze lide pro online hrani jsou tlaceni k tomu, aby sahli pro 5E a ne treba 2E (aspon mi to tak prijde, pletu se?)
vycházet z toho je jako zavazat si jedno oko a pred to druhe si dat ruzove sklicko ...

BTW: z čeho se usuzuje, že si lidé nekupují pravidla "do knihovny"? nechci zobecňovat vlastní zkušenost, i když myslím, že není tak ojedinělá
dneska hrajeme míň jak 1/10 času co kdysi ... ale máme dost peněz na to, abychom si kupovali v oblasti RPG, v podstatě co chceme. Takže jeden rok jsme nakoupili za mnoho tisíc materiály programy atd k Pathfinderu, abychom další rok udělali to samé k DnD 5E ... a dneska nehrajeme ani jedno, ale přešli jsme na Savage Worlds.
K tomu jsme si bokem nakoupili hafo modulu, figurek, knizek a dalsich treba indie systemu na ruznych drivethru serverech, amazonu a jinde. Budeme to nekdy pouzivat ... vi buh. sem na rozinku vybereme.

Jsme tak ojedinely pripad?
19.1.2017 14:25 - ShadoWWW
Vezmu to od zadu:
LokiB píše:
Jsme tak ojedinely pripad?

Těžko říct, jak jsem psal, pro ČR nejsou data. Proto jsem se v tom příspěvku omezil na svět, zejména USA. O ČR v tomto ohledu nedokážu říct.

Co se týče VTT, Roll20 před pár dny hitlo hranici 2 miliony hráčů, to už je poměrně velké číslo. Těch ukazatelů je víc - otevřená hraní, cony, dotazníky na fórech, interní průzkumy vydavatelů... Ale ukázalo se, že VTT má nejlepší vypovídací hodnotu. (Ostatní to obvykle kopírují se zpožděním.) Co se týče nových/starých systémů, je to jistě pravda, ale ty nové systémy jsou úspěšnější i mimo VTT. Když nějaká hra upadá na VTT, obvykle se později ukazuje, že upadá i v jinak vyhodnocovaných statistikách.
19.1.2017 14:32 - Šaman
LokiB píše:
Jsme tak ojedinely pripad?

Vidíš, a já plánuju rozdat či rozprodat svoji sbírku DrD 1.5, 1.6 a možná Asterion a Tariu. I když ty moduly světa se mohou hodit, pravidla na dračák jsou čistě jen nostalgie v knihovně. Dneska už nic nekupuju, naposledy to bylo Fate Rozcestí, ale to hlavně abych mohl dát nováčkům nějaká fyzická pravidla i když hrajem Core.
19.1.2017 14:45 - ShadoWWW
Šaman píše:
i když hrajem Core.

Další důvod, proč Sirienův překlad měl smysl.

Otázka na tělo: koupil by sis překlad Core, kdyby vyšel knižně (řekněme za 400-500)? Koupil by sis doplňky, kdyby pro něj vyšly (rozšířená pravidla, settingy, dobrodružství)? A jaké?
19.1.2017 14:54 - Merlin
ShadoWWW píše:
Otázka na tělo: koupil by sis překlad Core, kdyby vyšel knižně (řekněme za 400-500)? Koupil by sis doplňky, kdyby pro něj vyšly (rozšířená pravidla, settingy, dobrodružství)? A jaké?


já jo :)
19.1.2017 15:24 - Jarik
Ja jo. Treba Fate SW mu (Sirienovi) mam v planu zaplatit v litroměně. :)
19.1.2017 15:45 - Čindi
LokiB píše:
Jsme tak ojedinely pripad?

Ani ne, mám to takto s deskovkami. Akorát ty zabírají o hodně více místa.
19.1.2017 15:48 - sirien
LokiB píše:
my, rodilÝ pražani, křtěnÝ Vltavou, říkáme: "seš si jistej?"

nj, tahle chudina ze záplavovýho Karlína nebo odkud. To my, na Vinohradech rozená vyšší třída... :p

LokiB píše:
na automatické opravy bych to asi neuhádal, že ne? :D

Bojim se, že tohle fakt ne :)

ShadoWWW píše:
Co se týče hraní, za nejkompetentnější ukazatel se dnes bere online hraní na Roll20, v závěsu s Fantasy Grounds.

Což je podle mě naprosto zcestná metoda která naprosto nejde zobecnit mimo daná (a obdobná) prostředí.
19.1.2017 17:36 - LokiB
Píše:
nj, tahle chudina ze záplavovýho Karlína nebo odkud. To my, na Vinohradech rozená vyšší třída... :p


Bubenečská šlechta, bobánku :P vilová oblast prvorepublikové nejvyšší honorace, pan velkouhelník Petchka a spol ... samé lepší ambasády kolem. tááááákovýhle fousy ;)

Píše:
Co se týče hraní, za nejkompetentnější ukazatel se dnes bere online hraní na Roll20, v závěsu s Fantasy Grounds.


ShadoWWW: odkud prosím bereš data třeba o Roll20? Já koukal třeba na zprávy z http://blog.roll20.net/post/148840854540/the-orr-group-industry-report-q2-2016 ... ale to jsou úplně jiný čísla, než máš ty, tak proto se ptám.

Některý systémy jsou pro online hraní vhodnější, to je prostě fakt. Tím to budeš zkreslené vždy, ale tak dá se s tím pracovat.
19.1.2017 18:45 - Šaman
ShadoWWW píše:

Otázka na tělo: koupil by sis překlad Core, kdyby vyšel knižně (řekněme za 400-500)? Koupil by sis doplňky, kdyby pro něj vyšly (rozšířená pravidla, settingy, dobrodružství)? A jaké?

Core asi ano, ale bral bych to způlky jako podporu autora (pokud bych zjistil, že mu z toho nic nejde, tak spíš ne).
Světy? Doplňky? Mě se líbí, že je to pískoviště. Když v tom mohu dělat přesně náš svět, proč bych k tomu měl chtít cizí dobrodružství?
Jako, bejt velkej fanda SW, tak mě asi tento modul zajímá, ale obecně mě cizí světy/settingy/dobrodružstvi/rozšíření pravidel neberou. Možná na jedno přečtení jako inspirace.
19.1.2017 19:04 - sirien
Šaman píše:
bejt velkej fanda SW, tak mě asi tento modul zajímá

tak ono to bohužel úplně nemlátí do očí, ale já to nepsal jen jako implementaci SW, ale i jako určitou demonstraci toho jak do Fate implementovat různé věci (rasy, Sílu, vermírné souboje, jak se dá pracovat se System toolkitem, jak využívat Fate fractal, že ne na všechno je ve Fate potřeba hardcore pravidlový modul, ale že naopak jsou i místa kde není na škodu mít k něčemu nějaká podrobnější pravidla...) Tiše sem doufal, že to lidi oceněj vlastně hlavně v tomhle směru.
19.1.2017 20:22 - ShadoWWW
Dej tomu čas a ocení. Ono totiž většina lidí do Fate teprve opatrně proniká do základů.
19.1.2017 20:31 - Arten CZ
Já musím za sebe říct, že všude, kde hraju, jsme FC hráli, několik sezení a moc se nám líbil. Ale vždy jsme od něho odešli proto, že nemá hardcore pravidlový modul. Zkoušel jsem vytvořit D&D5e hack pro FC, D&D atributy jako dovednosti/přístupy, D&D dovednosti jako triky, armor/zbraně pro souboják jako modrá/červená kostka, ale nakonec jsme se vždy dostali k tomu, že je to tak moc práce, že je jednodušší vzít D&D a přidat k němu FC prvky, než naopak. Hráčům, se kterými hraji, vyhovuje možnost tvořit postavy z nabízených možností a úplná volnost jim nevyhovuje. A mě, jako GM, stačí, aby mi systém nabídl jednoduchou možnost jak tvořit protivníky za běhu a to dnes umí kde co.

Aktuálně hrajeme v jedné skupině v pravidlech D&D5e Shadowrun. Původně jsme začali v FC, ale opět bylo méně práce změnit fluff u pár zbraní a operativně měnit fluff u vybraných kouzel, než si vytvořit FC Shadowrun hack, který by nám vyhovoval pro dlouhodobé hraní. Máme například hackera, který vychází z barda a ten využívá D&D5e kouzla, ovšem pomocí technologie - takže léčivá kouzla jsou dermy, detekční kouzla jsou kyberware/výbava s počtem nabití/energií a podobně.

A nyní pilujeme doplněk, jak do D&D5e přidat úspěch/neúspěch se stylem, což je bod, který se nám v FC hodně líbil a v D&D5e nám chybí (posun akce při neúspěchu, velkém úspěchu a velkém neúspěchu).

Já jsem si koupil FC i Rozcestí a kdyby vyšel FC v češtině, opět si ho koupím. Obsahuje hromadu zajímavých myšlenek, které se dají uplatnit v jakékoli hře. Abychom ale podle FC dlouhodobě hráli, potřeboval bych právě hardcore pravidlový modul (možná ten termín používám jinak, než jak byl myšlen) s udělanými povoláními/úrovněmi či něčím podobným v určitém settingu, ve kterém bych chtěl hrát kampaň. Hráči by museli vidět, kam jejich postava směřuje a museli by vidět volby, které je inspirují. SW hack je v tomto ještě moc obecný (návodný) a moc nesvazující (ale přiznám se, že jsem ho jen pročetl, nestudoval, protože vím, že SW hrát určitě nebudeme).
19.1.2017 21:11 - Šaman
Zajímavý. 100 hráčů, 101 chutí :)
Neplánujete někdy nějaký Fate workshop ve smyslu probrat kdo jakým způsobem hrje, v čem vidí výhody a problémy svého přístupu a tak? Mě to nejprve nadchlo, ale některé věci jsem se naučil hrát hladce a některé mi stále skřípou. Tak bych rád s někým probral, jestli mám zkusit vymyslet úpravu pravidel podle našeho přístupu, nebo jestli jen špatně aplikuji pravidla stávající…? Kromě Kostky neznám nikoho, kdo by Fate hrál (teda, krom naší družiny, ale ty jsem to učil já, to se nepočítá).
20.1.2017 09:23 - LokiB
Vida i jinde se resurektují staré systémy bez použití licence :) a vybrali na to přes mega. to by se určitě alternativním autorům v ČR líbilo :D
20.1.2017 10:00 - Vojtěch
LokiB píše:
Vida i jinde se resurektují staré systémy bez použití licence :) a vybrali na to přes mega. to by se určitě alternativním autorům v ČR líbilo :D


To není resurekce 1:1. Staré S&W jsou lehce přeformulované. 3. edice je s novými ilustracemi.
20.1.2017 10:12 - Gurney
A Swords&Wizardry jedou na OGL licenci.
20.1.2017 10:12 - LokiB
Vojtěch: jasně, že to není 1:1 ... to přeci nedělá skoro nikdo ani u nás. vždycky je to "vycházíme z toho nejlepšího co bylo a zachováváme původního ducha hry :)
ale proklamacema se snaží navodit dojem, že to je resurekce "v lepším hávu"

Píše:
Swords & Wizardry is the ENNIE award-winning retro-clone of the original 1974-1978 edition of the world’s most famous fantasy roleplaying game. We can’t name it specifically, under the rules of the license we used to reproduce the rules, but you know the game we’re talking about.


Píše:
Be a part of the old school renaissance! Back the award-winning roleplaying game. Original edition rules. Original edition feel.



Gurney: ok. pointa, jestli jsem se tedy nesekl, byla v tom, že i jinde se nespokojí s názorem "vezměte 5E, co chcete víc" a jsou schopni na to vybrat i určitou sumu od zájemců ...
a to přitom mají ve hře kupříkladu stále i zásahové tabulky pro různá povolání ...
20.1.2017 10:28 - Vojtěch
Právě že ony probíhají i ty resurekce pod původní značkou a s minimem změn, pokud třeba šlo nakladatelství do kopru. Retro-klony bych proto řadil trochu jinam.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071063041687012 secREMOTE_IP: 44.195.23.152