Pravidla

LokiB
1.10.2016 16:54
Nové a zajímavé RPG systémy a moduly
Doslechli jste se o novém připravovaném RPG systému či modulu? Nové edici existující?
Podpořili jste přípravu nějakého na Kickstarteru či jinde?
Získali jste beta verzi či čerstvě vydanou kopii něčeho, o čem jiní nejspíš nevědí?
Narazili jste třeba na starší zapomenutý a obecně neznámý systém, který vás zaujal?
Podělte se s ostatními o informace!

Kolem se neustále objevují nové a nové RPG projekty, a asi nikdo nemá čas všechny dohledávat a zkoumat.
Budete-li mít pár slov k charakteristice, tím lépe.
Autorská citace #61
17.1.2017 10:56 - Mildar
Bojim se ze tam prenesou presne ty chyby co byly v DrD pro ktere jsem presel k DnD.
Neboly:

  • Minimalni moznosti modifikace povolani (2x hranicar znamena 2 stejne postavy, viz. udelate postavu za 5 minut)
  • Nektera povolani budou v nekterych pripadech k nicemu (Je tu duvod proc se DnD vzdy boji vydat alchymistu)
  • Jestli opisou ze zakonne zly znamena, ze v noci podrizne druzinu, tak si je osobne najdu abych jim dal facku
Autorská citace #62
17.1.2017 10:57 - ShadoWWW
A jedna schopnost může mít více možností na výběr.
Autorská citace #63
17.1.2017 10:58 - Sparkle
Btw, o tomhle projektu někdo něco víte? http://naefar.cz/
Autorská citace #64
17.1.2017 11:05 - Merlin
ShadoWWW píše:
aby to bylo na hony vzdálené Astrálnímu doupěti a Končině.


a na světelné roky Voidu
Autorská citace #65
17.1.2017 11:07 - ShadoWWW
Zajímavé. Ilgir autorům napsal, ať si změní skloňování charismatu, a oni mu odepsali, že to tak asi nechají, protože jim to přijde tradiční a hezké mít všechny základní vlastnosti v ženském rodě.

Takže tipuji, že ten systém bude takový... hodně tradiční.
Autorská citace #66
17.1.2017 11:10 - LokiB
Jarik: ja do toho pocital i tu poznamku od Jersona, ze obri jsou hlavne valecnici, takze tam ocekavam nejaka omezeni, proto jsem presne cislo schvalne nepsal ;)

Merlin: tak přišlo mi, že to míří na trochu jinou "klientelu" než Void.

Mildar: a pritom zrovna v DrD byl alchymista oblibeny (a ted neresim, jestli take ve vysledku uzitecny, ale oblibeny byl). pro nektere hrace jsou valecnici a hranicari ci zlodeji nudni, obycejni ... alchymista ma uz v nazvu "neco navic" ... svoje hrace si imho nasel. ne kazdy ptorebuje svuj spravedlivy spotlight ...

zakonne zly nepodrezaval druzinu, ne? ten budil draka, muhahahaha
Autorská citace #67
17.1.2017 11:24 - Mildar
LokiB píše:
a pritom zrovna v DrD byl alchymista oblibeny

Dusledek spatne napsanych povolani. Kdyz vybiras mezi 3x nudou, 2x okoukanym konceptem a zbude neco co by te mohlo teoreticky zabavit, tak bud vyberes posledni moznost a nebo mozna hrajes spatnou hru

Sorry za rant, nejak se mi asi sepnul post-traumaticky stres
Autorská citace #68
17.1.2017 11:37 - LokiB
Mildar: v pohodě ... určitě jsi zažil spoustu zábavy u ADND 2E thiefa nebo fightera, nebo, teď si vzpomínám, nepřeberné možnosti DND postav, takový Dwarf ... to byla skutečně lahůdka povolání, zejména, co se schopností týče :D ... měl jeden speciální útok, jednu speciální obranu, infravidění a detekci pastí ... jo, a na 9.úrovni mu povolili stavět stronghold.
Inu co stačilo dříve nestačí dnes. Tehdy chtěl člověk "hrát trpaslíka" a že neumí v podstatě nic speciálního, přežil bez traumat :)
Ale doba se změnila, jsme dál a nová doba si žádá své. To je ok.

Jééé, nechceme se zvrhnout do diskuse "už tehdy bylo DrD špatné a všichni to věděli" .... šamšír, šamšír, šamšír!
Autorská citace #69
17.1.2017 11:44 - Čindi
Jo jo taky jsem nechápal v čem je ADND 2E lepší než oDrD. Obzvlášť s tím skvělým THACO. :)
Autorská citace #70
17.1.2017 11:56 - Merlin
LokiB píše:
už tehdy bylo DrD špatné a všichni to věděli


já to nevěděl, ale vím to teď :)
Autorská citace #71
17.1.2017 12:08 - LokiB
Čindi: popravdě THAC0 bylo dost znatelným vylepšením proti přepočtovým zásahovým tabulkám z předchozí verze DnD. Ty vycházely zjevně z figurkových bitevních tabulek, byly ne moc přehledné a jasné. Proti nim byl souboj v ADND jednoduchý a v DrD krystalický.
Panuje prostě názor, že autoři DrD se měli poučit a vytvořit modernější a lepší systém. Holt by to nevyšlo v roce 1991, ale třeba 1994, no. Možná.
Autorská citace #72
17.1.2017 12:21 - Vojtěch
Mildar píše:
Nektera povolani budou v nekterych pripadech k nicemu (Je tu duvod proc se DnD vzdy boji vydat alchymistu)


DnD se nikdy nebálo vydat alchymistu, ale historicky prostě lektvary míchali casteři a basta. Nějak nebylo potřeba mít to jako povolání. Respektive povolání, jehož jedinou devizou je výroba předmětů z lootu, jako je to v DrD nejspíš akorát rozvrtalo už tak chatrnou herní ekonomiku.

EDIT: Proč se diskuze o nových a zajímavých systémech zase noří do starého DrD a jiného bahna?
Autorská citace #73
17.1.2017 12:38 - Gediman
LokiB
Píše:
Merlin: tak přišlo mi, že to míří na trochu jinou "klientelu" než Void.


Na jakou podle tebe Void míří klientelu?
Tenhle názor by mě docela zajímal :)
Autorská citace #74
17.1.2017 13:21 - sirien
LokiB píše:
srovnání Fate Core a FAE ses v tom přehledu "odlišnosti" vyhnul. Vybral sis ty, kdes mohl líp ukázat, že ty příklady nebyly vhodné.

Fate Core a FAE jsou jeden a ten samý systém, jen tam je jiné řešení pro dovednosti a sjednocenej stres.

Pokud máš s tímhle tvrzením problém, tak sem ho tu už několikrát řešil a dokládal sem ho autorskými blogy (některé z nich jsem i přeložil) a vyjádřeními autorů i hráčů v ofiko diskusích.

LokiB píše:
zkusme něco nového, třeba to bude v něčem zajímavé, nějak nás to obohatí/inspiruje/dá nám odstrašující příklad/

Zní to sice hrozně hezky, ale z pohledu autorů tvořit něco "nového" co dopadne stejně jako x dalších věcí z toho samého šuplíku nedává úplně smysl.

LokiB píše:
Ale velmi mnoho z nich nepřestalo kvůli tomu původní systémy zcela hrát.

Citation needed, protože mám dost pochybnost, že by mediánový hráč hrál víc jak 1 hru v jednom systému naráz.

LokiB píše:
máš pravdu, vycházím jen z internetových diskusí, fór a FB skupin, ve kterých jsem už nějakou dobu. tedy nejde o statistiku či průzkum.

Průzkumy WotC k vývoji 5. edice ukázaly, že jakékoliv fórum/diskusní skupina jsou velmi specifické vzorky které neodpovídají běžným hráčům (feedback z fór a feedback z plošných průzkumů s tisíci respondenty se mnohdy značně lišil).

Což intuitivně dává docela dost smysl popravdě.

A Alnag kdysi někde postoval starší průzkum WotC co ukázal, že průměrný hráč hrál ve 3-4 systémech ale hraje 1 hru v danou chvíli.



Sparkle píše:
Tahle banda se tím ale netají, otevřeně tu hru takto prezentuje, to je přece jenom upgrade oproti jiným pokusům tímto směrem.

To je sice pravda, ale pořád to je mentalita která je minimálně 10 let mimo - dneska je ten výběr her co můžeš použít mnohem větší a ty bariéry jsou o dost menší. Rozhodně dneska neplatí, že musíš tvořit něco nového pro tenhle účel.
Autorská citace #75
17.1.2017 15:03 - Tarfill
Sparkle píše:
Btw, o tomhle projektu někdo něco víte? http://naefar.cz/

Taky o tom nic nevim, každopádně když si z toho člověk něco přečte, získá podobný pocit, jako u mnoha dalších takto aktivních jednotlivců - je to práce minima lidí (možná jen jednoho), poslední dobu jsou tam dlouhé prodlevy příspěvků - většina z nich jsou z r. 2014 a 2015, ale poslední rok nic.
A když jsem si pak přečetl úryvky typu - "...je to nejsevernější kontinent, ale celý ledový, je zde několik království apod..." ale zároveň nedodá ani jednu informaci o tom, jak by se obyvatelé na tom ledu uživili a jaký stavební materiál používají, jak funguje ekonomika apod... připadá mi to dost nedotažené do konce...
Autorská citace #76
17.1.2017 15:44 - Vojtěch
Pffff... mezi sebou směňují ledové kostky z jihu za severní rampouchy. Hlavní vývozní artikl jsou zmrzlina, lehce jeté kožešiny, vyřezávané kosti nepřipravených cestovatelů a nájezdníci, dovoz jsou hlavně piliny a citrusy, zejména limetka a citron. Jinak by ty ryby nebyly k žrádlu. Staví samozřejmě z ledu a pykretu.
Autorská citace #77
17.1.2017 15:52 - Sparkle
Minimálně mi přijde v těchto dvou projektech dobrý, že se snažej dodat nejen systém, ale i fluff k tomu: setting, povídky, pěkný vizuály. Nám to může přijít jako samozřejmost, ale když si uvědomím, kolik lidí nechápe ani tohle, a snaží se marně vzbudit zájem o svoje systémy, ke kterým ale nejsou ochotný nic dalšího dodat, protože je přece baví dělat systém a nic jinýho, tak je to minimálně osvěžující a asi něco jako drobný posun vpřed.
Autorská citace #78
17.1.2017 16:24 - York
Sparkle: Jsem docela zvědavej, jestli k tobě někdy doputuje myšlenka, že u systému, který je určený ke společné improvizaci settingu a příběhu, přibalování těchle věcí tak úplně nevádá smysl. Nemluvě o projektu, jehož cílem je umožnit hrát starý content (a tvořit nový, vlastní) na novějším enginu.

Každopádně díky za urážku, už se mi po nich skoro stýskalo.
Autorská citace #79
17.1.2017 16:26 - ShadoWWW
Nevýhodou je ale slabá podpora. Je sice skvělé, že když Martin Klíma nesehnal licenci pro BECMI, tak to upravil a vydal podobný, vlastní systém a díky tomu jsme měli RPGčka mnohem dřív než třeba Slováci nebo Švícaři. Neměl jinou možnost.

Ale teď si vem, že by AD&D mělo SRD a OGL a DrD by vyšlo podle toho. Měli bychom desítky rozšiřujících modulů, dobrodružství, herních světů... vše kompatibilní. Lidi by nemuseli čekat 20 let na čtyři (?) vydaná dobrodružství a dva herní světy. RPG byl byl mnohem větší fenomén.

Nebo si vem, že by Bouchi tenkrát v roce 2007 přijal Alnagovu nabídku na vytvoření DrD 2 podle OGL 3E. Mohli jsme mít stovky kompatibilních rozšiřujících modulů, dobrodružství a světů, kompatibilní PF Path aj.

A zatímco to první je nereálný sen, to druhé byla promarněná příležitost.

A dnes stojíme opět na podobné křižovatce. Anglicky neumí každý. Kdyby to byla pravda, tak by tady DrD tak neexcelovalo. Protože by tu byl mnohem masovější zájem o GURPS, WoD a další systémy. Překlady na netu to taky nezachrání, protože online komunity jsou jen malou výsečí hráčů RPG.

JaD nebudou tak grandiózní a rozsáhlé jako původní DnD 5e, nedokážou generovat mnoho nového obsahu, protože na to v ČR nejsou kapacity. Ale jakýkoli jeho fanoušek, co umí aspoň trochu anglicky, může vzít jakýkoli 5E kompatibilní produkt a zpřístupnit ho do češtiny hráčům JaD. Nebo se hráči JaD mohou inspirovat na ostatních 5E produktech a vytvořit podle nich vlastní.

To je, o čem mluví Sirien, že lepší než stavět na zelené louce stále od začátku, je lepší stavět na práci ostatních, rozšiřovat ji, nebo ji upravovat apod. A nemusí jít jen o JaD a DnD 5e, ale třeba o Fate.
Autorská citace #80
17.1.2017 16:36 - Sparkle
ShadoWWW píše:
To je, o čem mluví Sirien, že lepší než stavět na zelené louce stále od začátku, je lepší stavět na práci ostatních, rozšiřovat ji, nebo ji upravovat apod. A nemusí jít jen o JaD a DnD 5e, ale třeba o Fate.


Tak je zkus zkontaktovat, třeba o JaD nevědí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.05864405632019 secREMOTE_IP: 44.223.40.255