ShadoWWW píše:
na to v ČR nejsou kapacity
Tohle bych si dovolil zpochybnit. Prakticky bez výhrad to platilo v devadesátých letech, kdy prakticky jediná rozumná možnost, jak něco distribuovat, byla vydat to tiskem a prodávat to v obchodech. Nehledě na to, kolik tvůrčího úsilí do toho lidi vloží, je v takovém případě výstup omezen tím, co se dá reálně prodat, protože ten tisk a distribuci a marži obchodníků musí prostě někdo zaplatit.
Ty teď ale mluvíš o tom, že někdo přeloží nějaké dobrodružství k 5e - a předpokládám, že tím míníš, že ho vyvěsí na netu (a nebude řešit autorská práva, licenční poplatky a tak). Když stejné podmínky vztáhneš na vlastní tvorbu, tak kompletně odpadá bariéra s vydáváním tiskem.
Samotný tvůrčí potenciál hráčů je mnohem větší, než si myslíš. Mám s tím celkem velké osobní zkušenosti u hry, která je postavená na tvorbu vlastního conentu. Samozřejmě ne všechno, co hráči vytvořili, je v plně "vydatelné" kvalitě, ale velká část ano a dohromady je toho za těch dvacet let tolik, že i kdybych z toho vybral jen to nejlepší, vydá to na obsah slušné Ačkové hry. A to se bavíme o práci řádově dvou desítek lidí z komunity zhruba o velikosti sto hráčů. Hráčská komunita DrD byla řádově tisíckrát větší...
Proč se to u téhle hry děje a u DrD ne, je čistě o tom, jakou podporu tomu autoři/admini/vydavatelé dávají a jaké nástroje na to vytvořili. Potenciál tu rozhodně je, ale musíš něco aktivně dělat, abys ho vytěžil.