Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
27.6.2014 10:11 - uzdil88
Nechci tady vyloženě srovnávat fantasy s realitou ale dlouhý celodřevěný luk o nátahu 125lb s 60g šípem dostřelí v pohodě 250m a pokud je zkušený střelec tak i dál. to jen tak pro srovnání :-)
27.6.2014 10:22 - Nachtrose
To nikdo nepopira, jenze flight strelba je neco jine nez tercova strelba...
27.6.2014 10:33 - ShadoWWW
Nachtrose: Přečti si fantasy ságu Hraničářův učeň a uvidíš. :)
27.6.2014 10:35 - uzdil88
Ale i tak se dá střílet relativně přesně. A předpokládám, že ten skřet to nedrží poprvé.
A za druhé....je to fantázko ;-)
27.6.2014 10:43 - Nachtrose
Tak jako jo... Ygritte taky pry dokazala strelit zajice na 200yardu do oka...
27.6.2014 10:49 - uzdil88
No já bych ho snad na tu dálku ani neviděl...natož trefil XD
Jen tak pro info. Tak na tehlech stránkách se dá nabrat docela dost informací o střelbě ze silných historických luků (nevím jak moc jsou ty stránky ve vašem podvědomí).

http://forum.brodec.org/viewforum.php?f=56&sid=63f1ef5f2e8493bf9b0cf78c474282a3
27.6.2014 12:40 - wlkeR
Noir: Jo vidíš, sejvy mě nenapadly. Vizuálně mi to sice pořád přijde trochu divný, ale když to dává dobrej smysl, hned se s tím líp žije.)

Me-dea: Nothic má útok kterej způsobuje contest mezi ním a hráčem. Pokud Nothic vyhraje, zjistí s kým tvoje postava naposledy spala nebo jiná veselá tajemství. Obecně mi ten útok přijde vtipnej a rozhodně bych i kvůli němu setkání s Nothicy do dobrodružství zařadil, ale vůbec nechápu, k čemu je tam contest. 1) tam jde úplně bez problémů dát DC (a proti němů hráčův hod), 2) proč vlastně contest, když v případě výhry hráč vůbec nic nezíská a 3) fakt nechci uprostřed boje vymejšlet, co se vlastně stane, když oba blbě hodí a nastane remíza.

Obecně se mi contest jako mechanika vůbec nelíbí, protože obsahuje zbytečně moc házení (připouštím, že obsahuje tu výhodu, že hráč pak mnohem hůř odhaduje, jestli je soupeř opravdu tak dobrý nebo měl jen štěstí - na druhou stranu dezinformovaný hráč se obvykle velmi rychle stává hráčem naštvaným) a pak jsou tu ty pitomé remízy, které sice občas způsobí zápletkotvorné elementy, ale na druhou stranu když už házím, tak snad řeším něco dost dramatického a nechci si přidělávat komplikace neschopností mechaniky vyřešit konflikt.

BTW: vyšel oficiální deník postavy pro Adventurer's League. Asi je maličko jiný než ten co se objeví při PHB (hlavně zadní strana, která má prostor pro znak frakce, který asi při normálním hraní nehrozí), ale kdoví.
27.6.2014 14:20 - ShadoWWW
Ve videu s MM mluví Mike o tabulce divoké magie zhruba (14min:55sek): Jedna z čarodějových schopností jsou čarodějné body. Když čaroděj sešle kouzlo, může pomocí nich rozšířit (augment) účinek. Nebo si za čaodějné body může "koupit" extra pozice kouzel navíc. A divoký mág, když použije čarodějné body na rozšíření účinku, si musí hodit, jestli nedojde ke vzedmutí vlny divoké magie. A když k ní dojde, hází si podle té d100 tabulky, co byla ve vyfocené ukázce z PHB.

EDIT: Tak jinak. Mike se později opravuje, že to tak bylo dřív. Ve finálních pravidlech je to tak, že divoký mág si hází 1k20 pokaždé, když sesílá kouzlo. Když padne 1, dochází k vlně divoké magie a hází si podle té k100 tabulky. Někdy má možnost říct, že chce zamezit této vlně. Ale DM má potom kdykoliv možnost si to zpětně vybrat tím, že během nějakého jiného sesílání nařídí tu hozenou jedničku.
27.6.2014 14:43 - Nachtrose
ShadoWWW píše:
Ale DM má potom kdykoliv možnost si to zpětně vybrat tím, že během nějakého jiného sesílání nařídí tu hozenou jedničku.


To se hodi, kdyz se carodej hodne nenapadne pokousi nekoho Zmamit ci neco podobne... ;-)
27.6.2014 20:18 - noir
Deník čaroděje: https://www.facebook.com/dungeonsanddragons/photos/pcb.10152486396996071/10152486378946071/?type=1

Ok, takže ten hobgoblin ho nemůže na 1. úrovni nezabít... Zasáhne ho na 6ku a když DM nebude házet, tak dává 12dmg. Wizard má 8HP. Stejný hobgoblin one-shotuje úplně stejně i průměrného wizarda na 2. levlu... Ta hra bude hodně smrtící.

Já chápu, že oldschool frčí a tak, ale imho to povede k výrazně většímu optimalizování postav než ve 4e... Protože prostě bez optimizace nebudou přežívat.
27.6.2014 20:43 - Vojtěch
A teď by mě zajímal souboj commoner vs. felis domesticus.
27.6.2014 20:43 - wlkeR
Od toho má ta hra tanky. Přiznávám že bez mechanické podpory, ale zas bych řek že wizard by měl mít v rukávu nějaké triky jak přežít - shield, paladin, familiar....
27.6.2014 21:22 - noir
wlkeR: Je tam nějaká fighter mechanika, (něco jako marka v 4e), která by aktivně nepřátele tlačila k tomu, aby na wizarda nešli? (nevím, to je dotaz).

Docela fajn je i to, jak se hážou náhodně životy. Když wizard nebude tlačit do odolnosti a budou mu blbě padat kostky na HP, a hobgoblin bude mít extra štígro na hod na damage, tak na jednu ránu jeho meče zemře i plně zdravý mág 15. úrovně :)
27.6.2014 21:57 - ShadoWWW
Jsou tam ty strany dvě:



Plus spisovatel Ethan Gilsdorf získal Starter Set už teď a udělal fotku:
27.6.2014 22:00 - ShadoWWW
Píše:
Docela fajn je i to, jak se hážou náhodně životy.

To je jen jedna z možností. Druhá je vzít si mírný nadprůměr bez házení.
28.6.2014 09:15 - wlkeR
Noir: Právěže nic takového nepozoruju, takže tank musí svou práci vykonávat bez podpory mechanik... Takže je na čase oprášit zásobu "yo mama" vtipů a doufat, že je želatinová kostka pochopí dřív než stráví klerika.
Spíš tam asi budou "protect ally" mechaniky, třeba můj paladin má možnost 1/kolo dát disadvantage na útok vykonaný příšerou vedle něj, a to třeba i proti spojenci. Na druhou stranu když je DM vyčůranej, pořád radši zaútočí s disadvantagem na squishy mága než na plecháče. Proti casterům je to potom úplně na dvě věci.
28.6.2014 12:39 - Element
noir píše:
Já chápu, že oldschool frčí
Pravidlo "protect your nuker at all costs", co jsem nekde cetl v radach pro old school dnd mi ted dava mnohem vetsi smysl :)
28.6.2014 15:09 - ShadoWWW
Zaujalo mě, že se elfovi vrátilo infravidění, které měl v době TSR, ale od 3. edice (včetně) ho už neměl. Naopak mu vzali Skupinovou ostražitost.
28.6.2014 16:37 - noir
Vrabčák: Otázka je, jak... Shadowww: Jsou v 5e nějaké mechaniky, které dávají wizardovi aspoň malou šanci přežít ty encountery na prvních úrovních? Asi by mělo logiku, že ten mage armor a shield by měla být docela silná...
28.6.2014 17:41 - ShadoWWW
noir: Kouzelník může na sebe seslat na 8 hodin mágovu zbroj, čímž získá AC 13 + Dex mod, předpřipravený kouzelník by tedy měl AC 15. K tomu na sebe v případě nouze může seslat štít (sesílá se jako reakce, když tě zasánou, trvá 1 kolo), které přidává +4 k AC. Klerik navíc na kouzelníka může seslat štít víry, který přidává +1 k AC na 10 minut, ukázkový kouzelník by tedy měl AC až 20, což už je slušná šance vyhnout se zranění z útoku.

Mimo to může třeba seslat kouzlo sádlo*, díky němuž při šikovném seslání může postavit solidní bariéru mezi sebe a útočníky. Nebo může seslat kouzlo přestrojení*, díky němuž může změnit svůj vzhled na vzled nepřítele (např. goblina) apod. Nebo kouzlo ochrana před zlem* dá některým typům zlých nepřátel nevýhodu k útoku proti kouzelníkovi.

Klerik a paladin* mají taky některá docela silná kouzla, která se hodí. Např. klerikovo ušetři umírajícího*, což je at-will trik, kterým může dotykem postavit na nohy spolubojovníka s 0 životy (v Nextu máš při "padnutí" 0 životů, ne zápor) a dát mu 1 život. A pak vždycky má léčivá kouzla.

Hrát se s tím dá různě a závisí spíš na konkrétní situaci. V 5e, na rozdíl od 4e, nefunguje nějaké univerzální řešení na všechno. 4E mělo taky dost mechanik (hlavně v rámci powers), které aktivně zabránili protivníkovi v provedení nějaké akce, to se v 5e vyskytuje mnohem méně, protože podle ohlasů to hráči vnímali jako nudné. Radši jsou rádi, když mohou provést, co chtějí (jak postavy, tak nestvůry) s tím, že mají menší šanci na úspěch, než že to nemohou kvůli nějaké power či condition (postavy nebo nestvůry) provést vůbec.

----------
* Není součástí Starter Setu, ale bylo součástí playtestu a dá se předpokládat, že se vyskytne v Basic D&D nebo PHB.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088543891906738 secREMOTE_IP: 3.149.230.44