Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
Autorská citace #41
10.1.2012 09:29 - ShadoWWW
Jsem zvědavý, jestli v 5E bude u kouzelníka návrat k memorování kouzel. Taky jsem zvědavý, jestli bude mít nová edice OGL, či jakou licenci bude mít. A nakonec, co se stane se současným DDI. Jestli budou dál podporovat CB a 4E compendium, nebo to s příchodem nové edice utnou a upgradují na 5E only.

Jak si představujete 5E? Co by podle vás chtělo zlepšit a co by bylo naopak dobré zachovat? A jak vidíte hraní 4E do budoucna?

Podle mě by bylo dobré, kdyby 5E zapracovala na kvalitních publikovaných dobrodružstvích. IMHO Pro 4E jsou opravdu kvalitní jen Going Ape a Madness at Gardmore Abbey. Taky bych si moc přál, kdyby pro 5E vyšel Dragonlance. Základní setting pro 5E bude bohužel zase FR.
Autorská citace #42
10.1.2012 09:35 - Alnag
ShadoWWW: Pokud budou lidi platit za přístup k Charbuilderu, nemají důvod to utínat.

OGL se mi nezdá pravděpodobné. Bylo by to pěkné, ale celý úspěch Pathfinderu je postavený na OGL. Jelikož je to jejich hlavní konkurence, asi se nepokusí udělat "stejnou chybu znovu".

Dragonlance nejspíš nevyjde. Zřetelně to není ta správná cashcow.
Autorská citace #43
10.1.2012 09:39 - Vojtěch
Mno, Pathfinder vznikl dost také proto, utnuli podporu a novou edici udělali se striktní licencí. OGL není příčina, spíš to jen umožnilo. Nové OGL by spíš mohlo podpořit sjednocení trhu, ne? Ale pochybuji, že to bude cílem Hasbra, pokud v tom nebude nějaká kulišárna, co by umožnila dojit a dojit...
Autorská citace #44
10.1.2012 09:43 - noir
Mě osobně je to líto. Čtvrtá edice mi sedla hodně.
Podobu 5E bych tipoval podle posledních věcí vzniklých v 4E - ta taky vycházela ze spousty materiálů z poslední éry 3,5ky.

Proto si myslím, že 5E:
1)vypustí role. Ve 4E to hodně narazilo.
2) se masivně vrátí k Forgotten Realms. IMHO byly právě nepovedené FR jednou z hlavních příčin ztráty komunity. Ty novinky byly asi na běžné hráče moc drsné.
3) bude hlavně elektronická. Na papíru budou vycházet hlavně dobrodružství, ke kterým bude spousta serepetiček (tilesy, kartičky apod.). Vydávat knížky povolání nemá smysl, stejně většina lidí postavy dnes dává dohromady elektronicky.
4) Spousta mechanik bude dělaná podobně jako dnešní Fortune Cards. T.j. ke hře nebudou třeba, ale kdo je bude chtít využívat, tak si na nich pošmákne.
Autorská citace #45
10.1.2012 10:07 - Fibriso
*ironie*
5) kouzla a schopnosti budou vycházet v booster pacích po 5 za 120, přičemž to bude náhodné. O to více budte štatní když dostanete nějaké skvělé kouzlo....
Autorská citace #46
10.1.2012 10:16 - Vojtěch
Jen blbni...
Autorská citace #47
10.1.2012 11:47 - alef0
http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/9329-Speak-Your-Mind-in-the-Next-Version-of-Dungeons-Dragons

Počas mojej návštevy WoTC som mal spolu s ostatnými novinármi a hernými znalcami možnosť zahrať si hru, v ktorej bol DMom Mike Mearls. [...] Môžem povedať, že množstvo fanúšikov sa poteší a a bude prekvapených z pravidiel, ktoré sa vrátia z predošlých edícií. V hre je množstvo vecí, ktoré v 4e chýbali a novšie koncepty boli zapracované tak, akoby tam boli od dávna.

Mike nás rýchlo doviedol k vyšetrovaniu strateného artefaktu a po troch hodinách hrania sme rýchlo prediskutovali, čo sa nám páčilo a nepáčilo počas hry. Za kompliment pravidlám považujem to, že som si ich málokedy uvedomoval. Možno to bolo Mikeovou skúsenosťou v role DMa, ale nové D&D budí dojem príjemnej zliaty každej edície. Elegancia pravidiel nám umožnila sústrediť sa na dej dobrodružstva.

"Dúfame, že sa podarí vytvoriť systém, ktoré umožní hráčom využiť množstvo existujúceho obsahu, a to bez ohľadu na edíciu. Cieľom je udržať smerovanie, ktoré povedie hre zasahujúcej široké spektrum D&D", uviedol Mearls.

Jedným z ťažísk D&D má byť príbeh. Nejeden z nás sa zamiloval do prechádzania dobrodružných modulov vydaných spoločnosťou TSR v raných dobách D&D. Gygagov Against the Giants je stále považovaný za jeden z vrcholných modulov, v ktorom sa zaujímavý dej v jaskynu snúbi so vzrušujúcimi súbojmi. Mearls uvádza, že sa chce vrátiť k takémuto spôsobu vedenia príbehov v novovydaných dobrodružstvách.
Autorská citace #48
10.1.2012 11:52 - alef0
Ohlásenie novej edície neznamená, že 4e sa stane piatym kolesom na voze. WoTC si uvedomuje, že hra má množstvo verných fanúšikov a prisľúbila jej podporu počas testovania novej edície i neskôr. "Plánujeme i naďalej poskytovať prístup k nástrojom ako D&D Character Builder či D&D Monster builder a ich podporu 4e." uviedol Mealrs. "Skúmame možnosti a nápady na konverzné nástroje, ktoré by umožnili používať 4e postavy a obsah i v ďalšej edícii." Inými slovami, WoTC prisľúbilo, že nenahrádza štvrtú edíciu, ale len dodá novú vrstvu pravidiel, ktorá bude viac vyhovovať ľuďom nespokojným zo zmenami v poslednej edícii.
Autorská citace #49
10.1.2012 14:23 - sirien
noir píše:
Mě osobně je to líto. Čtvrtá edice mi sedla hodně.

Wizardi pošlou bandu ninjů* která se vloupá k Tobě domů, ukradne všechny výtisky 4e a smaže všechny materiály co máš na disku. Navíc Ti nasadí štěnice do mobilu, počítače, auta, obýváku, kuchyně, ložnice i do záchodu a pokud zjistí, že dál hraješ 4e, tak se vrátí a useknou Ti za trest ucho. Pokud budeš i přesto v hraní 4e pokračovat, tak Tě jako odstrašující příklad dekapitují.

*původně pracovali pro White wolf, ale co White wolf vymizel, museli si najít novej flek

Fibriso: Mám takové tušení, že tuhle mechaniku už má copyrightovanou, registrovanou a trademarkovanou Greg Costikyan v rámci Violence (TM) RPG. Mimo to by je určitě žalovali hoši z Order of the Stick.
Autorská citace #50
10.1.2012 14:50 - noir
sirien: Bohužel, žijeme dnes v jiné době. Bohatě stačí, že by Wizardi utnuli podporu Character Buidleru - a můžu se rozloučit se svýma postavama, navíc přes něj využívám většinu jejich služeb, jako jsou články v Dungeonu nebo Dragonu - což je dnes asi tak polovina jejich současné produkce.
Autorská citace #51
10.1.2012 15:09 - Sosáček
noir píše:
sirien: Bohužel, žijeme dnes v jiné době. Bohatě stačí, že by Wizardi utnuli podporu Character Buidleru - a můžu se rozloučit se svýma postavama, navíc přes něj využívám většinu jejich služeb, jako jsou články v Dungeonu nebo Dragonu - což je dnes asi tak polovina jejich současné produkce.

Ale to je hodne dobra planned obsolence. By alnag tleskal.
Autorská citace #52
10.1.2012 15:23 - noir
Oranžový Traktor: No jasně, s tím se počítalo, už když Wizardi nahradili off-line builder on-lineovým. Ty rizika byly známý.
Autorská citace #53
10.1.2012 15:37 - Quentin
Děláte jako by se 4e nedala bez insideru hrát. Zas až tak složitý ty pravidla nejsou :)

BTW, když už mají novou edici ovlivňovat lidi, tak ať jsou řádně informovaní ;)
http://jrients.blogspot.com/2012/01/open-letter-to-wotc.html
Autorská citace #54
10.1.2012 15:44 - noir
Quentin: Já dělám rád tak divný postavy, že je bez builderu neudělám :( Zkoušel jsem a už to fakt nejde...
Autorská citace #55
10.1.2012 20:30 - ShadoWWW
Roll Hard (jako Gaming Tonic) na fóru poznamenal: Neboť jsem už měl to štěstí zúčastnit se playtestu rané verze nové edice, dovolte mi prosím přispět: To, co jsem hrál (v daném omezeném čase), bylo zábavné. D&D hraji již třicet let a byl v tom "retro" nádech. Bylo v tom také mnoho nových skvělých věcí, které dávaly dokonalý smysl. Žádná postava nevybočovala a žádná neměla "vanilkový" ("vanilla") nádech, jako některé schopnosti v 4E. Hra odsýpala rychleji než 3E či 4E a přitom jsme s ní něměli žádné zkušenosti. Některé věci, které se na vás hrnou, jsou výtečné a jejich realizace může splnit očekávání. Hráči Pathfinderu se možná vrátí, a možná ne, ale je mnoho hráčů D&D, kteří už nehrají, a co je špatného na pokusu vrátit je zpět? Myslím, že otázkou, zda je hra dobrá, je: "Bavil jsem se?" Bavil. Teď podám o playtestu zpětnou vazbu. Po hře jsem napsal na svém blogu článek o tom, co chci a nechci v 5E. Sledujte můj blog spolu s mými poznámkami na EN Worldu, neboť mám mnohem více informací, než které mohu teď vypustit.
Autorská citace #56
10.1.2012 21:34 - klaymen
ShadoWWW: vanilla byva vo vyzname ako povodny alebo nezmeneny. Napriklad ked hovoris o PC hre bez modov alebo o povodnej hre bez datadisku, tak hovoris o vanilla hre.
Captain Obvious to the rescue!
Autorská citace #57
10.1.2012 21:44 - Vojtěch
Nebo taky nepřikrášlený. Plain vanilla fighter je většinou vidět ve spojení s prvoplánovým mlátičem bez nějakých vychytávek.
Autorská citace #58
10.1.2012 22:10 - ShadoWWW
Od více lidí na fórech prosakuje informace, že v současné verzi 5E nejsou léčivé vlny (healing surges), nebo minimálně ne tak, jak fungují v 4E.
Autorská citace #59
10.1.2012 22:19 - noir
Řekl bych, že z 5E zmizí všechny daily mechaniky, tedy i vlny. V 4e to údajně hodně vadilo kvůli rovnováze.
Autorská citace #60
10.1.2012 22:32 - ShadoWWW
Podle mě je téměř jisté, že skounčí role a zdroje (power sources).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087969064712524 secREMOTE_IP: 3.235.46.191