Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
24.6.2014 17:17 - sirien
Sparkle píše:
Popisuješ cílovku na Osadníky z Katanu, nikoli na DnD. Bohužel.

popisuju cílovku na jakékoliv RPG na základě:
- toho že jsem spoustu nováčků potkal a provedl je jejich první RPG hrou
- toho že znám hromady hráčů RPG a všichni byli na začátku nováčci (dokonce i my všichni na Kostce - je zajímavé že na to občas zapomínáme a koukáme na nováčky jako na cosi nového, cizího, skoro až nepřátelského - ne, jsme to my před deseti, dvaceti, třiceti lety...)

Velká část hráčů RPG byli v počátku nerdi. Ne-nerdů je značná menšina.

A zrovna tenhle char-sheet s ledovym klidem ukážu i ne-nerdovi. Jsme zpátky u toho co jsem říkal na začátku - Ty to ne-nerdovi neukážeš, protože máš apriorní dojem, že je dyslektik bez zájmu a trpělivosti s ADHD.

To je sice názor na který máš právo, ale co vím tak jsi v tomto názoru dost osamocená, takže by bylo fér podobné výroky o "new-bie unfriendly" doprovodit nějakým tím "podle mě", protože tenhle Tvůj názor rozhodně není v rámci jakéhokoliv širšího konsenzu.
24.6.2014 17:19 - skew
Hmm, taky koukám, že oproti poslednímu playtest verzi změnili počet nachystaných kouzel z LEVEL+1 na LEVEL+CASTING_ABILITY.
Zajímalo by mě, jestli provedli ještě nějaké další změny v sesílání.
24.6.2014 18:47 - ShadoWWW
skew: Někde jsem četl, že klerikovi na 4. úrovni přidali +1 trik (cantrip). U kouzelníka možná podobně, ale jeho deník nezveřejnili.
26.6.2014 10:32 - noir
Příšery. http://www.wizards.com/DnD/Article.aspx?x=dnd/4ex/20140626

Zdá se mi to jen, nebo potvory s trochou štěstí jedním útok one-shotují (klerik má na druhé úrovni prům. 17 životů, ogre dělá prům. 13 dmg) postavy na stejné úrovni? Je to tím, že se má bojovat proti nižším levelům?
26.6.2014 10:36 - Babaj
neni ten Ogre na 7HD ? a ten klerik co ho popisujed na druhe?
26.6.2014 11:05 - Quentin
noir: Asi vliv tech starsich edic. Tam jde umrit jednou ranou i na tretim lvlu.
26.6.2014 11:09 - noir
Babaj: To je právě to, čemu úplně nerozumím. Je tam challenge 2, tudíž by to měla být výzva pro družinu na 2. lvlu. HD asi v téhle edici nebude zase tolik znamenat v souvislosti vůči postavám...
Přijde mi to docela drsné, klerik je přitom zřejmě jedna z drsnějších postav; takovej mág si, když se k němu ogre dostane, asi moc neškrtne.
Jinak ten statblok se mi moc líbí, vypadá to přehledně, logicky, dobře. 4e je ale stejně pořád lepší :)
26.6.2014 11:15 - Vojtěch
Jen aby to nebylo challenge za dva ;)
26.6.2014 11:29 - noir
Quentin: Jo, v ADnD jsem hrál za gnómího wizarda s nějakým divným backgroundem a měl na čtvrté úrovni asi 12 životů :)
26.6.2014 13:09 - wlkeR
Achjo, nejenže contest nechcípla, navíc je přímo ve statblocku příšery... nemůžu si pomoct, ale nemám jí rád.
Nicméně uspořádání se mi líbí, řekněme co se útoků/reakcí týče tak je dokonce imo lepší než 4E, kde bylo rozdělení minor/move/standard/reaction věnováno míň místa a člověk musel milion věcí různě hledat a hlídat. Na druhou stranu se mi moc nelíbí pozice statů (Str, Con atd). Přijde mi prostě divná, vsazená přímo doprostřed combat schopností, přestože staty člověk používá spíš mimo.
26.6.2014 13:14 - Vojtěch
Jestli fungují ability jako save, tak asi budou celkem užitečné právě tam, ne? Přetlačování, skoky na záda, uskakování před rozhoupaným kyvadlem, šplhání z jámy... uznávám, že DM si to může odkecat, ale i tak bych řekl, že ability u combat statů JSOU na svém místě.
26.6.2014 13:28 - noir
wlken: Nejsou v 5e obrany právě podle atributů? Je tam šest obran, kdy se háže proti vlastnosti, ne? Pokud jo, tak v tomhle to rouzložení imho smysl má, jinak mě charisma u ochre jelly fakt moc nezajímá :)
26.6.2014 13:28 - Me-dea
wlkeR kýblohlav píše:
Achjo, nejenže contest nechcípla, navíc je přímo ve statblocku příšery... nemůžu si pomoct, ale nemám jí rád.

??? Co tím myslíš?
27.6.2014 06:50 - ShadoWWW
27.6.2014 08:16 - Vojtěch
Aha, takže oneshot - kill není ani u hobgoblina úplně mimo, což? :)
27.6.2014 08:33 - noir
Tak ten hobgoblin docela bez problémů one-shotuje i levl dva postavu... Každopádně Challenge má jen 1/2... Tj. dva tihle goblini proti čtyřčlenné lvl. 1 družině, rozumím tomu správně?
M.j. longbow má docela krutej dostřel...
27.6.2014 08:43 - Nachtrose
Na 180 metru uz lukem snad mirit ani nejde...
27.6.2014 09:04 - Alnag
Třeba je to způsob jak zrychlit souboje. :)
27.6.2014 09:19 - ShadoWWW
Ono je potřeba se podívat na ty nestvůry z hlediska celkové situace, nejen jako prostou statistiku.

Napíklad ten obr: Má nizké AC, takže jedna ze strategií by mohla být ustřílet ho z dálky. Má taky velmi nízkou intelienci, takže při vyjednávájí by mo mohlo být poměrně jednoduché přechytračit. Nemluvě o kouzlech, které mají save na Int nebo Wis. Dostat se mu pod těžký kyj je ale hodně nepříjemné, ba přímo smrtící. Ale to tak nějak koresponduje např. s tou scénou z Pána prstenů, kdy družina narazí v Morii na skřety s obrem. Když to Frodo schytá, scéna se zastavuje, Frodo vyděšeně vzdychne a pak se rozjede ještě prudší boj, kdy si všichni u myslí, že to Frodo nedal.

Obr je Challenge 2, což znamená střední až těžká (v tomto případě spíš těžká) překážka pro 4 postavy na 2. úrovni. Boje v 5e budou vypadat trochu jinak než v 4e. V 4e stačilo taktizovat až během boje a družina měla více méně jistotu, že dá každý souboj, do kterého se vrhne. V 5e je potenciálně každý souboj smrtící, pokud se do něj družina vrhne bez plánu nebo minimálně bez rozmyslu.

Na druhou stranu 5e dobrodružství nabízí ve střetnutích mnohem víc než souboje a některé situace, které "ze zadání" vypadají na boj, se mohou velmi lehce "zvrhnout" v nebojové, jak je vidět např. v těch živě přenášených hrách WotC. Zkrátka střetnutí nebývají tak apriori boje jako v 4e.

Zkrátka a jednoduše: boje v 5e jsou velmi nebezpečné, ale většinou existují další explicitní možnosti, jak se mu vyhnout. A nejdrsnější je boj s drakem. Ten se vůbec nedoporučuje.

noir píše:
Tj. dva tihle goblini proti čtyřčlenné lvl. 1 družině, rozumím tomu správně?

Ano. Ale jsou to skuruti. Nebo čtyři na čtyři potavy na 2. úrovni.

Ad luk: Bude jen velmi málo situací, kdy se tento dostřel reálně využije. Ale jinak je to z historie - bylo to tak v 2e.
27.6.2014 09:36 - Vojtěch
Takskládaný dlouhý luk má v 3E dostřel 1100 ft, tedy 335 m (ano, s postihem -10), ale má ;)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085890054702759 secREMOTE_IP: 3.144.25.74