Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
3.7.2014 09:38 - Babaj
ono ve 4kach neni drak jako drak :-) mlade dracky az po elder najdes v rozptylu od 5-30lvl
3.7.2014 10:10 - ShadoWWW
Babaj píše:
to s tim one hit kilem neni uplne neco v poradku.. mam porad pocit ze se neco prehlizi

Akorát to, že když postava padne na 0 životů, tak si v dalších kolech hází záchranné hody proti smrti. 3 dobré ji stabilizují, 3 špatné ji usmrtí (pokud jí nikdo mezitím nepomůže).

Obecně platí, že když tě zasáhnou za víc životů, než máš, tak budeš mít přesto 0. Pokud tě ale zasáhnou za počet životů, co máš + tvůj celkový počet životů, tak tě zabijí namístě.

Bill mluvil o tom, že během jednoho hraní vznikla situace, kdy kouzelník seslal na nestvůry spánek a uspal je. Jedna z nich ale měla připravenou akci střelba, a tak těsně před usnutím na něj vystřelila. Zasáhla ho za 18 životů. Kouzelník měl v té chvíli 4 životy a jeho maximum bylo 8 životů. 4 + 8 = 12 < 18, tzn. kouzelník namístě zemřel.

Babaj píše:
ono ve 4kach neni drak jako drak :-)

V 5e taky ne. Toto je teprve mládě. :-) Nejsilnější legendární draci mají nejen vlastní schopnosti, ale spolupracuje s nimi například i jejich doupě. Budou ale až v MM.
3.7.2014 10:38 - Merlin
hmm..ale ten popis u draka v ukázce je fááákt všerozvíjející a inspirativní :D...zlatý ADnD :)
3.7.2014 10:58 - skew
Trochu mi v popisu chybí, jak že je ta sviňa vlastně velká.
+7 to hit není až tak brutus (jak se nejspíš dá u mladého draka čekat), dle zbrojí je vidět, že už bojovník ve splint mailu se štítem má AC 19 (a předpokládám, že pláty budou ještě lepší), navíc pokud si vezme defense, má dalších +1 (?), tedy na něj drak má 40% na zásah.
3.7.2014 11:46 - noir
Strašná nuda... Ale fakt hrozná. Ten drak nemá nic zajímavého, jen dává děsivě velké damage - a to tak, že opravdu s trochou štěstí one-hit kiluje celou družinu. Nelíbí, ale vůbec.
3.7.2014 11:54 - ShadoWWW
Popis tohoto draka je v dobrodružství. Toto je jen doplňková statistika. Plný "bestiářový" popis bude v MM. Velikost je uvedená "large", zabírá tedy 10x10 stop.
3.7.2014 13:53 - sirien
noir: to je zase smysluplná kritika koukám - sken jedný stránky z Beginners Boxu a hned ti je očividně všechno jasný.

A ano, drak co one-hit TPKčkuje je naprosto fér a fajn záležitost, zvlášť pro nás co máme draky rádi jako majestátní mocné nepřátele co jsou vrcholem potravního řetězce. Celé to munchkinování s degradací draků dolu (aby je moh killnout kdekdo) a tvořením nudných superpotvor které si někdo jen tak vycucal z prstu (aby pořád zbylo něco fakt obávaného) které z draků dělalo domácí mazlíčky popř. běžnou škodnou v revíru bylo fakt trapný.

A co jinýho než vysoký útoky a damage bys u draka probohy chtěl? Je to DRAK, žádnej prohnanej velkovezír na císařově dvoře. Velkej, silnej, s tesákama, drápama, ocasem a plamenným (jedovým) dechem. Přiletí, sežere, upálí (otráví), zničí, zdemoluje, zadupe do země. Drak. Znáš to? Taková ta mystická a pohádková bytost.
Žádnej upatlanej trickster co by potřeboval družinu během promyšleného filosofického rozhovoru družinu obrat kapsářstvim o magický cetky a přiotrávit je promyšlenym jedem ve víně, aby měl aspoň trochu šanci. Drak funguje opačně. Je to družina, která musí buď hodně rychle zdrhat, nebo se hodně intenzivně připravovat a shánět kdeco možného i nemožného, aby proti němu obstála.

Popravdě doufám (i když se to asi nestane bohužel), že drakům v 5e seberou i to jejich dementní ADnD kouzlení - celé to dračí čarování mi přijde těžce nedůstojné - proč by měl drak mít potřebu něco kouzlit - a když, tak proč by k tomu měl používat trapnou lidskou magii.


Pokud chceš killovat draky na každý session, hraj wargaming (chtěl jsem napsat "nebo Exalted", ale pak sem si uvědomil, že i v Exalted draci rozhodně nejsou žádná ořezávátka - a to ani pro Solary)
3.7.2014 16:56 - Gurney
Mechanicky se mi drak líbí, ale ten nicneříkající fluffovej popisek je docela tragický mrhání místem.

noir píše:
Strašná nuda... Ale fakt hrozná. Ten drak nemá nic zajímavého, jen dává děsivě velké damage - a to tak, že opravdu s trochou štěstí one-hit kiluje celou družinu. Nelíbí, ale vůbec.

...let, plavání, dýchání pod vodou, imunita na jedy, silně nadprůměrná inteligence a dost dobrá moudrost a charisma, deception, stealth, blindsight na cca 10 metrů, noční vidění na cca 35 metrů... hmm, to zní docela zajímavě... ale ne! dole to není vypsaný mezi bojovými powery... tak nic, ten drak je k ničemu, umí jenom dávat dmg...
3.7.2014 17:19 - Alnag
Gurney píše:
ale ne! dole to není vypsaný mezi bojovými powery... tak nic, ten drak je k ničemu, umí jenom dávat dmg...


Inu, drak bude jen tak dobrý, jak dobře ho DM dokáže zužitkovat. A upřímně řečeno, když to ve 4E bylo vypsáno mezi bojové powery, zužitkovávaly se schopnosti potvory minimálně mně osobně daleko lépe, než třeba ve 3e. Určitá prezentace byť téhož zkompetentňuje. Ostatně vzpomeň na úpravu prezentace encounteru v průběhu životního cyklu 3e. To taky hodně změnilo v tom jak DM vedl hru, jaký to měl spád, co z daného potenciálu vytěžil nebo ne. Za mne návrat k pre-4E prezentaci schopností nestvůry je krok zpátky, protože bych v důsledku toho byl hráčům schopný poskytnout daleko méně zábavy.
3.7.2014 18:56 - noir
Gurney: Moudrost o 30 procent lepší než hobgoblin, inteligence o 10 procent větší než hobgoblin. Plavat, stealth a deceptionovat může každý. Noční vidění má i 80 procent hráčských postav. Tak jo, blindsight a lítání jsou zajímavý. AC stejný jako hobgoblin :)
Žádná strategie, jak ho hrát, žádné vyprávění, nic návodného pro GM s blbým dnem nebo nedostatkem fantazie.
Na Brno (ADnD) dobrý...

Tak Basic Rules jsem si stál z Česka asi první. Tudíž jsem ofiko Fan Number 1 :)
3.7.2014 20:28 - skew
3.7.2014 21:13 - sirien
Alnag: výsledkem toho že se to ve 4e tak pěkně vepsalo na kartičky co se daly tapovat a popsalo se v jakém mají jít pořadí bylo, že se pak už nikdo nenamáhal dělat nic moc co na tapovacích kartičkách napsané nebylo.

Jako já vim že s tim 4e systémem uměl kdekdo zacházet jinak (Ty, Almi...), ale na mě to tak stejně vždycky trochu působilo a vím že to tak dost lidí i bralo - co není někde jasně napsané, jakoby nebylo.


ShadoWWW: Nechceš udělat dvojitou anketu? Jak se koukáte na DnD 5e - a udělat jednu pro fanoušky 4e a druhou pro fanoušky všeho ostatního, protože mám fakt dojem, že dělící čára je fakt vymarkovaná hlavně tou 4e - když na to tak koukám tak kdo měl rád 4e jen nebo převážně prská, ostatní sou v klidu nebo pozitivní.


EDIT: noir: nevěřim, kdybys to už stáhnul, tak bys to už otevřel, podíval se na první stránku a už bys nás tu informoval o tom, jak to je hrozné jak je teď naprosto očividné, že to je pro tebe naprosto nehratelné.
3.7.2014 23:14 - Alnag
Sirien: Není mi jasné, co se v téhle diskuzi snažíš dosáhnout?
3.7.2014 23:15 - ShadoWWW
Wow! Kouzlo roj meteoritů způsobuje drtivé zranění 20k6 + ohnivé zranění 20k6. Kdó si chce hodit čtyřiceti kostkami? Nehlaste se všichni...
3.7.2014 23:15 - ShadoWWW
sirien: Vytvořím novou diskuzi "po vydání". Ale až během zítřka.
3.7.2014 23:21 - Alnag
Jinak jsem si stáhl ty basic rules a moje první asociace byla D&D 3.2E. Nebo když to řeknu jinak. Na první pohled (bez detailnějšího zkoumání) mi přišlo, jak by někdo šel před D&D 3.5e a zkusil to rozvětvit jiným směrem než šla 3.5e a následně 4e. A zároveň to zkusil i trochu Pathfinderovat. Zároveň mi připadá, že snaha je přetáhnout/přitáhnout zpět právě hráče Pathfinderu případně i dalších edic D&D snad s výjimkou právě té zapomenuté čtyřky.
3.7.2014 23:39 - andtom
Alnag píše:
Zároveň mi připadá, že snaha je přetáhnout/přitáhnout zpět právě hráče Pathfinderu

Hodně štěstí.
3.7.2014 23:44 - York
ShadoWWW píše:
Kdó si chce hodit čtyřiceti kostkami?


Hodit klidně, ale fakt bych to pak nechtěl sčítat.

edit:
Mimochodem tenhle hod má sice rozsah 40-240, ale reálně můžou padnout hodnoty jen v rozsahu zhruba 115-165 (kdo nevěří, sám sobě anydice).

Takže, ehm, stejně tak můžu hodit třeba 1d6, vynásobit to 10 a přičíst 105. Rozdíl nestojí za tu spoustu počítání.
4.7.2014 00:33 - Alwaern
Alnag píše:
Zároveň mi připadá, že snaha je přetáhnout/přitáhnout zpět právě hráče Pathfinderu případně i dalších edic D&D snad s výjimkou právě té zapomenuté čtyřky.


Co řekl andtom. 5e bude mít jistě svůj úspěch, ale šanci jí já osobně dávat nebudu.
4.7.2014 05:14 - ShadoWWW
Ten cíl přitáhnout i hráče všech edic byl od začátku, tak se tomu ani nedivím. Mně osobně ta hra svým pojetím mnohem víc připradá jako "vylepšená 2e", něco jako 2.5e, než že by se podobala 3e nebo 4e, i když z trojek má taky dost podobného. Wizardi sami řekli, že Basic D&D bude na konci roku nejvíc připomínat Rules Cyclopedia, což je v podstatě BECMI.




Z 3e tam podle mě chybí takové to vypiplávání postavy přes featy apod. (už jen třeba proto, že featy v Basicu nebudou) a taktický boj na herním plánu. 4e je to ještě dál - chybí powers a ten takticky boj na plánu. Že je to silný odklon od 4e se nedivím, protože ve světě 4e uspěla ze všech edic nejméně. Sklidila mnohem menší pozitivní ohlas než v ČR. Ale i tady bych řekl, že na její chuť přicházeli hráči postupně (viz RPG F). Co tam vidím jako největší ovlivnění 4e je hod proti smrti a podobný zápis statistik nestvůr (chybí jen powers a rozdělení na standard-move-minor akce, což je pochopitelné, když je 5e nemá).

Co se týče celkových ohlasů ve světě, tak ty vypadají přátelštěji než při vydání 4e, takže ta hra má imho větší šanci na úspěch. A to ještě ani nevyšly 3 základní příručky, což bude pro mnoho hráčů teprve základ.

York: Já myslím, že je to tam jen pro efekt (ten hod by byl skutečný roj meteorů :)). Prakticky se to dá řešit různě. Mně přijde asi nejpohodlnější jako 2k6 + 2k6 (x10).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.072829008102417 secREMOTE_IP: 3.145.186.6