Kultura

Faire
26.8.2011 12:41
Výchova a náboženství
Pokračování diskuze z vlákna DrD 2, předpověď počasí hlásí nárust teplot a možnost výskytu náhlých bouřek. Vstup na vlastní nebezpečí.
21.5.2014 15:11 - hadrian
Noir:

Neznáme - to je silné slovo. Neumíme dost dobře odlišit, co v pohádkách je z naší slovanské mytologie - by bylo přesnější.
To je můj názor a upřesňuju, že nejsem odborníkem na průnik slovanských mýtů do našich pohádek.
21.5.2014 16:01 - noir
Colombo: Ano, pohádky byly jedním z mých oblíbených témat. Dokonce jsem o tom cosi psal na univerzitě ("Kollárova Slávy dcera a pohádkové prvky" nebo tak nějak se to jmenovalo). Zrovna na Červenou karkulku jsem ale narazil až díky biologovi Komárkovi :) Moc zajímavé... A takový Propp, to je prostě zákla, bez kterého nejde udělat krod z domova.
hadrian: o většině pohádek víme, že mají indoevropský základ - stejně tak jako je indoevropská etymologie jmen pohádkových bytostí. Některá témata jsou zřejmě ještě starší - ale o nějakém vlivu slovanské pohádky se nedá říct vůbec nic. To písmo nám prostě chybí - na rozdíl od indo-íránců.
21.5.2014 16:08 - Bajo
Naoki:
Proč jsme tady?
Na to nemám konečnou odpověd, ale oepruji s těmito možnostmi:
- aby jsme se učili (a stali se lepšími) – tedy cesta k dokonalostmi
- aby jsme dělali stvoření dokonalejším (zdokonalovali jej) – jsme teda nástroje
- aby jsme se vrátili odkud jsme přišli (vice méně v kombinaci s prvnímm a druhým)
pravděpodobně to bude od každého kousek


kam jdeme
Na to taky nemám konečnou odpověd, ale operuji s těmito možnostmi:
- zpět k Bohu
- zpěk k sobě
- k našemu poslání (nebo funkci, pokud to zní méně osudově)
pravděpodobně to bude od každého kousek

jaký je smysl života
- naplnit svoje poslání (potenciál), který vede k harmonii a dobru (v platonickém slova smyslu) a k tomu je potřeba asi tak milion věcí před tím, začíná to v poznání sebe sema a vzití zodpovědnosti za toto poznání. Říká se tomu různě.