Asi nejsem schopný se vyjádřit precizně, ale D&D není hra, kde co není explicitně vypsáno v pravidlech nelze použít, ale právě naopak. Co není výslovně zakázáno v pravidlech lze použít.
Takže ještě jednou. Hráč ohlasí, že chce protivníkovi vyrazit zbraň z ruky. Tak ty požádáš o odpovídající Skill/Ability/Attack check proti relevantní Obraně. Například Strength check proti Reflex defense. Pokud hráč uspěje, tak zbraň z ruky varazil, pokud neuspěje, tak ne.
Obdobně hráč chce protivníka srazit na zem. Ty jako DM požádáš o odpovídající Skill/Ability/Attack Check proti relevantí obraně. Např. Dexterity proti Reflex Defense. Pokud hráč uspěje, tak protivníka srazil, pokud neuspěje, tak ne.
Pokud se hráč rozhodne, že bude hrát týpka, který se specializuje na srážení protivníků, nechť si vytvoří Power. Například Trip Attack. Encounter Power - Standard Action, která protivníka nejen srazí na zem, ale ještě s ním flákneš takovým způsobem, že mu vyrazíš dech (zranění do životů) a i když se ti to náhodou nezdaří tak se co já vím dokážeš alespoň odpoutat z boje (shift 1 čtvereček).
Je to teď srozumitelněji vysvětlené?