Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
Autorská citace #81
29.5.2008 12:26 - Corvus
prevapilo ma ze neexistuje disarm ani trip akcia. grapple (grab) je zjednoduseny, ale nemozes pri nom robit nic iba drzat alebo posuvat nepriatela a neprovokuje to AoO. ziadny volny 5foot step, miesto toho shift ako move action..
Autorská citace #82
29.5.2008 12:28 - Alnag
Fritzs: Opravdu se nemůžu zbavit pocitu jisté absurdity, když někdo, kdo tu systematicky deklaruje jak se mu hra nelíbí a nebude jí hrát připomínkuje její uspořádání do víc příruček. A co má být? Nejsi cílová skupina. Co když cílové skupině takové rozdělení vyhovuje? Mně to třeba vyhovuje, abych byl konkrétní. DMG sebou na hry nenosím. Používám ho při přípravě. Ušetřím třetinu váhy v batohu. Díky, jednu bichli nechci...
Autorská citace #83
29.5.2008 12:36 - Fritzs
Alnag: No, vono cílová skupina sou hlavně lidi, who will buy pretty much anything with dragon on it...
Autorská citace #84
29.5.2008 12:42 - andtom
Vsadím se, že kdyby to vydali jako jednu knížku, tak by Fritzs napsal, že je to hrozné, že tahají z lidi zbytečně peníze navíc a kdo se s tím vším má tahat v jednom svazku a předtím to bylo ve 3.5ed lepší. Ono je vlastně jedno co jak je, lose-lose řešení Fritzsi, no nemám pravdu? ;)
Autorská citace #85
29.5.2008 12:46 - andtom
Fritz: Takže čím méně ilustrací, tím lepší adidas, rozumím Ti dobře? :)
Autorská citace #86
29.5.2008 12:59 - Lotrando
Fritz: a až to bude opět nejprodávanější hra, přes všechny ty zasvěcené výhrady, tak řekneš co? Že je většina hloupá, protože kupuje nekvalitní hry? Nechtěj mě rozesmát. Myslím, že už všichni pochopili, že tu hru nemusíš. Nejsme tak hloupí, jak vypadáme.
Autorská citace #87
29.5.2008 13:22 - Alnag
Corvus píše:
prevapilo ma ze neexistuje disarm ani trip akcia.
Ono to není potřeba. Pokud v tom nejsi trénován tak použiješ relevatní akční dovednost/útok proti relevantní obraně - např. Atletika/Akrobacie vs. Reflex a pokud v tom jsi trénován, máš na to odpovídající Power.
Corvus píše:
grapple (grab) je zjednoduseny, ale nemozes pri nom robit nic iba drzat alebo posuvat nepriatela a neprovokuje to AoO.
Díky bohu za ty dary...
Corvus píše:
ziadny volny 5foot step, miesto toho shift ako move action..
Řekl bych, že to je ve jménu zjednodušování. Ale po 5-foot stepu se mi od doby co hraju SW Saga nestýská. Jak si zvykneš na to, že není, už ti to ani nepřijde...
Autorská citace #88
29.5.2008 13:31 - Corvus
takze teraz sa moze tripovat a disarmovat bez obmedzeni jak sa komu chce? nejak mi to nejde do hlavy.

zjednoduseny grapple je fajn.. az na to ze tym padom je jeden sposob boja uplne odpisany. mala by tam byt moznost dalsim checkom zranovat alebo nieco podobne.

tak 5foot step mi naozaj chybat nebude.. ono aj tak stratil ako zmysel kedze neexistuje full round attack... a mali ist podla mna este dalej a zbavit sa aj AoO.. aj tak ho uz provokuje tusim len movement, ranged a area attacks...
Autorská citace #89
29.5.2008 13:56 - Alnag
Corvus: Myslím, že ja v případě disarm/trip tak i v případě grapple je potřeba rozlišit mezi tím, že se o to můžeš pokusit i když to nijak zvlášť neumíš, ale ve výsledku není moc o co stát... nebo to umíš (umíš třeba nějaké umění boje beze zbraně) a pak na to máš konkrétní powers. Takže můžeš sice zkusit zápasit s někým, ale v zásadě to jsou buď nějaké základní útoky nebo ho chytíš a držíš... pokud mu chceš skutečně ublížit musíš to umět a na to máš tu power...
Autorská citace #90
29.5.2008 14:02 - Corvus
a su tam tie powers? ctrl F nic nenaslo....
Autorská citace #91
29.5.2008 14:03 - Alnag
Řekl bych, že až vyjde Monk resp. nějaký supplement pro válečníky, cokoliv z toho se objeví dřív. Odpovídal jsem v obecné rovině designérské úvahy, tak jak jsem ji pochytil.
Autorská citace #92
29.5.2008 14:08 - Corvus
takze dovtedy nikto nikoho nezhodi na zem ani nikomu nevyrazi zbran... brilantne.
Autorská citace #93
29.5.2008 14:20 - Aeris
Corvus: Čo Ti bráni v tom, vymyslieť/upraviť si mechaniku, ktorá bude fungovat, ako si to predstavuješ?
Autorská citace #94
29.5.2008 14:26 - Alnag
Asi nejsem schopný se vyjádřit precizně, ale D&D není hra, kde co není explicitně vypsáno v pravidlech nelze použít, ale právě naopak. Co není výslovně zakázáno v pravidlech lze použít.
Takže ještě jednou. Hráč ohlasí, že chce protivníkovi vyrazit zbraň z ruky. Tak ty požádáš o odpovídající Skill/Ability/Attack check proti relevantní Obraně. Například Strength check proti Reflex defense. Pokud hráč uspěje, tak zbraň z ruky varazil, pokud neuspěje, tak ne.
Obdobně hráč chce protivníka srazit na zem. Ty jako DM požádáš o odpovídající Skill/Ability/Attack Check proti relevantí obraně. Např. Dexterity proti Reflex Defense. Pokud hráč uspěje, tak protivníka srazil, pokud neuspěje, tak ne.
Pokud se hráč rozhodne, že bude hrát týpka, který se specializuje na srážení protivníků, nechť si vytvoří Power. Například Trip Attack. Encounter Power - Standard Action, která protivníka nejen srazí na zem, ale ještě s ním flákneš takovým způsobem, že mu vyrazíš dech (zranění do životů) a i když se ti to náhodou nezdaří tak se co já vím dokážeš alespoň odpoutat z boje (shift 1 čtvereček).
Je to teď srozumitelněji vysvětlené?
Autorská citace #95
29.5.2008 14:27 - Fritzs
andtom:Ne, není to lose-lose řešení... teda ta knížka by nemusela mít 900 stran, ale rozumně dlouhá jedna kniha by jenom prospěla. Sice by možná mohli zkrátit obludárium, protože upřímně tak 60% potvor v celým DnD je k ničemu... kdyby aspoň měli pravidla a návody na to, jak si vytvořit vlastní příšery, místo želatinových kostek a azerů...
A mluvil sem o počtu knih, ne o ilustracích.
Aeris: De vo to, že souboják v tomhle RPG je natolik složitej, že když drbneš do jedný věci, tak se ti to začne chovat o dost jinak...
Autorská citace #96
29.5.2008 14:36 - Quentin
zelatinova kostka je super potvora!
Autorská citace #97
29.5.2008 14:39 - Alnag
Fritzs: Jasně, musela by to být jedna dlouhá kniha, vlastně by v ní nebyly ty nudné potvory, a ten složitý souboják a nebyly by v ní draci (draci nejsou cool, kámo), a nejlíp i zbavit se povolání, a i toho archaického názvu, a námětu (kdo dneska stojí o fantasy?) a vlastně by to byla úplně jiná hra, ale tu měli vydat... něco takového jsi myslel?
Aeris: Jde o to, že souboják je ve 4e natolik standardizovaný, že si i malé dítě dovodí, jaký hod má požadovat...
Autorská citace #98
29.5.2008 14:41 - Corvus
Alnag: ako dorobit sa da vzdy vsetko, to nie je pointa... ale vynechanie tychto dvoch dost podstatnych akcii zo zoznamu akcii jednoducho nechapem (ked tam nechali povedzme bull rush)... kludne to tam mohli napisat tak ako si to napisal ty sem a bol by pokoj. a dokonca by som bol spokojny pretoze je to jednoduchsie a pouzitelnejsie nez to co je v 3e.
Autorská citace #99
29.5.2008 14:59 - Alnag
Corvus: Protože je spousta věcí, které si hráči musí vymyslet a DM je musí stejně řešit ad hoc. Já bych se spíš podivoval nad tím, proč tam některé nechali (např. ten bull rush) jak říkáš, než nad tím, proč tam některé nejsou.
29.5.2008 15:05 - Corvus
ved prave to mi udrelo do oci... bull rush ano, trip nie...

ale zatial je moj dojem zo 4e taky ze by som v tom chcel nejake dobrodruzstvo klasickeho razenia zahrat.. (a asi radsej nez v 3e)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096480131149292 secREMOTE_IP: 3.137.218.215