Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
4.11.2015 08:15 - Babaj
ale je to mechanika urcena hracum a ne kazdy je dost dobry na to to delat :-))) ale jak se rika.... za standartku tu dvacku risknu :-))
4.11.2015 08:23 - Aegnor
Ha, ok...jakože mě by fakt nenapadlo zkoušet zastrašovat pavouky:-) A hlavně jsem už tak paranoidní, že si nehodlám nechávat za zády potenciálního nepřítele, kterej mě může ohrozit. Takže se klidně budu snažit zastrašit humanoidy, který můžu poměrně lehko svázat, sebrat jim zbraně a podobně...ale dobře, zastraším pavouka, on se stáhne, bude si lízat rány a při cestě zpátky mě znova napadne.
((Jenom popisuju svůj myšlenkový pochod, nic víc:-) ))
A ještě přemýšlím, kdo v družince nemá charisma jako "dump stat":-)
4.11.2015 10:03 - Babaj
no tak prubeh vzdani se a jak by to mohlo byt zahrane je spousta a zcela v rezii Dma... a mockrat se vetsinou nevracis :-)) a navic by sii ten pavouk znva rozmyslel na vas zautocit :-))) ale to uz je jiny pribeh .-) jine setkani.. samozrejmne vse v rezii DM a moc neverim ze by tam daval pokazde nejakeho uprchlika nebo nekoho kdo to proste vzdal.. ono porad to neni az tak jednoducha zalezitost nekoho takto zastrasit.. will +10 byva i pro trenovane porad vyzva .-)
4.11.2015 10:10 - Babaj
je pravda , ze kdyz to hrali na me Npc v mem dobrodruzstvi, tak jsem z toho moc nadsenej nebyl zvlaste slo li o solo postavu... Je pravda ze tenkrat jsem ji daval misto 10 bonus za Okolnosti, presvedceni a odhodlani+15.. presto se jim ji podarilo zlomit... a ta postava se stahla a nechala druzinu projit.. Druzina s povdekem posbirala dva bezvedome druziniky a radi jeste proklouzli...
4.11.2015 10:15 - Gurney
Tak ono to není jen o zastrašování, nepřátelé kteří neutečou (nebo se nevzdají, pokud není kam utéct) ve chvíli kdy pro ně začnou věci jít špatně by měli být relativně vzácní. Možná že dokonce i Wizardům to jednoho dojde :)
4.11.2015 10:26 - hadrian
Babaj: Pokud zastarašuješ za "standardní" akci místo toho abys útočil, pak souboj spíš prodlužuješ. Pravděpodobně totiž neuspěješ, vzhledem k tomu, že v boji jsou nestvůry vždy nepřátelské (jinak by nebojovaly). Nezapomeň jak rostou obrany monster - každý level o 1, kdežto tvoje zastrašování se zvyšuje pouze za každé DVA levely o 1.
Můžeš namítat o zvyšování vlastností, ale to se zvyšuje i monstrům. Můžeš namítat magickými předměty zvyšujícími zastrašení, ale +1 až +6 nic nezmění, navíc si předmětem co je pouze na zastrašování "zaplácneš" slot, kde bys mohl mít něco co by lépe vykreslovalo chrakter nebo schopnosti tvé postavy (a bylo užitečnější ve více situacích, než zastrašování zkrvavených potvor).

EDIT: Jak píše Gurney, ale to platí pouze pro "inteligentní" potvory. Pokud je to jen obří slizová krychle...
4.11.2015 10:49 - Babaj
Hadriane, je videt ze jsi to jako DM od postav nezazil :-)))
4.11.2015 10:51 - Babaj
i u nas enemaci zdrhaj kdyz jim tece do bot.. ale ne hned kdyz je skrvavis.. :-) to maji jeste dost sil bojovat jeste mnoho kol, nez se rozhodou to zapichnout:_)
4.11.2015 10:56 - Gurney
hadrian píše:
Pokud zastarašuješ za "standardní" akci místo toho abys útočil, pak souboj spíš prodlužuješ...

Zas je to ale v řeši 4e, area attack na všechny nepřátele, kde je každý úspěch vyřazuje z boje. Zbytek je špatná (a nikdy neopravená) matematika systému.

hadrian píše:
Jak píše Gurney, ale to platí pouze pro "inteligentní" potvory. Pokud je to jen obří slizová krychle...

Slizová krychle není nepřítel ale enviromental hazard. Pokud se s ní pustíš "do boje" namísto aby jsi ji obešel, podpálil, nalákal do díry nebo aspoň prošpikoval šípy z místa odkud na tebe nemůže, je velmi tématické být rozpuštěn a pozřen na konci nekonečného, nudného a zbytečného souboje :)

Ale třeba s nemrtvýma je to pravda. Proto by měli být vzácní a drsní.
4.11.2015 11:12 - Babaj
Ale jak jsem psal je to hracska mechanika... ale pokud mate skupinu bez charizmatickych povolani.. pak se k tomu budou upinat asi jen v zoufalych chvilkach a nebo v pripadech kde jim ta standartka vybude :-)))) dazed... restrained apodobny kdy jsou ukontrolovany tak ,ze na nic jineho treba nedosahnou.. ale trocha matematiky

prumerna postava na 10lvl netrenovana s charizmou +1.. ma zaklad jen +6

proti nestvure na cca 12lvl prumerne se jeji will defenze pohybuje kolem 21-24.. treb a23..... takze nase netrenovana postava ma sanci temer mizivou s maximalnm hodem 26 proti 33.....

oproti postave s treninkem a charizmou na aspon +5 zacina na nejakych 15.. coz nam dava sanci jen na 18-20 na kostce....

kdyz se to pouzije na nekoho slabsiho v wil defensi a jeste kdyz se dobre sehraje v e skupine ,muze rozhodnout i temer prohrany setkani..

nerikam ,ze je to lek na zrychleni setkani . ale muze ho urychlit...... stejnou standartkou muzes jen treba zvysit sanci , ze protivnika jen oslabis...podle obran na ktery utocis.. ale taky muzes nahradit 10 kol souboje

nevim jak u vas.. mozna hrajeme ruzne 4edice.. ale ne kazdy na desatem levelu zacina utoky z 16 a nema prumerny dmg pres 20 :-)))
4.11.2015 11:37 - Aegnor
Babaj píše:
nevim jak u vas.. mozna hrajeme ruzne 4edice.. ale ne kazdy na desatem levelu zacina utoky z 16 a nema prumerny dmg pres 20 :-)))

třeba já mám na hit +13 a dmg 1d10+6 na lvlu 6. Ale já to mám optimalizované, Warden má na hit mám pocit +8, dmg jeho si nepamatuju:-)
4.11.2015 11:56 - Babaj
tak jasne ja mel taky wardena shiftra defender.. je fakt nez ho postihlo ujmuti duse,, tak jsem si troufl s nim jit na cokoliv co bylo nastaveno dle meritek tvorby encountru.Sice nebyl dobrej v Dmg. ale soupere utahal.. vysoky obrany, aury zranovani a hlavne vymazlena regenerace...
ted mam runepriesta valkovaneho.... jsem tam za lekarnicku.... a ano ted na 9 lvvelu utocim ze 14 a dmg mam na at wilkach d10+6 :-))
je fakt ze nekdy umim zatnout.. ale prumerne utocim vice mene jen atwilkama a vepisuju runy.... prumerne se opravdu trefim jen tak z padesati procent :-)) na rozdil od naseho elfiho rouga.. co dokaze prumerne za kolo sypat okolo 35 dmg cely encounter :-)) je fakt ze je nadlidsky usili obcas ho udrzet na nohou , ale to je moje prace :-)
4.11.2015 12:59 - hadrian
Ono je to taky o spolupráci postav při souboji. Například je-li v družině někdo, jako třeba avenger s featem, co říká, že svoji at-willku může použít jako basic attack (nebo kdokoliv, kdo má dobrej basic attack i třeba na dálku), pak pokud je v družině leader soustředící se na dávání basic attacků, tak to souboje hodně zrychlí. Pokud je ale takovej leader v družině, která nemá nikoho s dobrým basic attackem, pak jsou jeho schopnosti na nic.
Jakási základní synergie mezi postavami by měla být. Je to o podpoře.
Viz třeba případ s rogunou, rogue je dobrá postava co do zásahů a zranění, ale je to "glass cannon", bez dobrého léčitele mnoho nevydrží.
4.11.2015 13:06 - Babaj
.... ty jsi lecitel Plechaci?....

... hmmm ,ano,, .....Tak proc jsem porad zranenej?....
...Lecim rychlosti zabijeni. Cim driv je cil mrtvej tim mene zraneni udeli..tohle zraneni vam vlastne lecim, Takze jsem lecitel....

:-)
4.11.2015 13:10 - Aegnor
"Kněží léčí po boji. A jelikož se kamarádí s právníky, mají striktní pravidla. Žádný boj = žádné léčení."

((z pravidel deskovky Vládci podzemí))
26.11.2015 11:53 - Babaj
nejsem si sice jisty jestli to bude resit primy pravidlovy vyklad., nebot wizardi forum s dotazama a resenima na Wizardech smazali.. Ale aspon tu treba par ctyrkaru zustalo na svuj nazor....

jedna se o filozofii ctyrkarske matematiky..

feat:
**************************************************************************************
Stormhawk's Vengeance

Benefit: If an enemy reduces you to 0 or fewer hit points with an attack, it takes 10 thunder damage. This damage increases to 20 at 11th level and 30 at 21st level.
**************************************************************************************

dany priklad.....
postava s timto featem lezi na zemi s -5 zivoty....
nestvura na ni zautoci a udeluje Zraneni za 8 untype
postava na zemi na rezist all 10.......

dostane nestvura ono zraneni z featu nebo ne?
26.11.2015 12:45 - Naoki
Incoming čtyrkař :-)

IMHO ne. Je tam výsloveně napsáno reduces. Postavě která má resist all 10 a dostane 8 dmg se už nic nesnižuje, čili se feat neaktivuje.

Jinak ale to může být dost hnusárna s revenantem...
26.11.2015 13:05 - Babaj
takze vychazis z matematiky, ze odecet(snizeni)nulou neni redukce :-) ?
26.11.2015 13:07 - Babaj
A jinak jak se divas na zraneni jako takove.... v nasem pripade,, bylo zraneni udeleno nebo ne?-.))
26.11.2015 13:08 - Babaj
otazka zni.... bude nase stabilizovana postava v bezvedomi opet hazet death savy?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1366240978241 secREMOTE_IP: 18.221.129.145