Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
26.11.2015 13:20 - hadrian
Ad feat - pokud nedostane žádné zranění tak ne (resistence zapříčíní, že žádné zranění nedostane), bez redukce není thunder zranění. :)

Zranění nebylo uděleno, bo nepřevýšilo resistenci - mohlo se to svézt po zrohovatělé kůži, nebo něco podobného.

Mimochodem, pokud takovou postavu z tvého případu zraňuje protivník jen za 8 HP, když má postava 10 resist, tak to je tak, že postava je na cca 16 úrovni a protivník je minion na hmm, 6 až 7 úrovni?
26.11.2015 13:23 - Aegnor
Já teda čtyřky tak nahraný a nastudovaný nemám, ale z mého pohledu "prosté logiky"...
Pokud dostaneš 8 zranění a máš resist 10, potom nedostaneš vůbec žádné zranění - takže není šance, že by se tenhle feat aktivoval.

Druhá věc je to, že když už jsem na -x životech a dostanu zranění, tak já bych tenhle feat neaktivoval (působí na mě, že je to POUZE v tom jednom případě, kdy mám kladné HP, dostanu ránu a klesnu na záporné). Ale to nemám podpořený žádným pravidlem nebo něčím podobným:-)
26.11.2015 13:41 - Babaj
Hadriane... ty priklady jsou hipoteticke ,ale mohou nastat i v pripade nasich 9 levelovych postav :-)) ale to nebylo ucelem... ucelem bylo nahled na udilene zraneni... pokud se tedy nulove zraneni bere jako zadne zraneni je to v poradku...
Ale dle mechaniky... je zraneni udileno nasledne redukovano ...
Pointa... zraneni dostavas a ty se s nim vyporadavas.. jak pises.. sjede po kuzi.. nebo ho jen ignorujes... vime ze hit pointy tu nejsou jako vyraz primeho zraneni , ale vule bojovat dal...
dle matenatiky udilene zraneni za nula je porad udelene zraneni ,ktere se neprojevi na dalsi vuli bojovat dal...


Aegnore... pokud budes dobre patrat v abilitach a nebo proste v powerech .. vsimnes si jednoho ukazu.. nektere se odkazuji na to ze docilis nuly..... a jine ze docilis nuly nebo mene...
to mas odpoved i na to co se tyka jen ukazu kdyz prechazis z kladneho do minusu a ty druhe co funguji i dal v minusu.

mne jde hlavne o sjednoceni nahledu na tehle pardox
26.11.2015 13:47 - Naoki
Zranění nebylo uděleno (fikčně, postavy zbroj/schopnost/kouzlo zastavilo čepel nepřítele). Jak je to s útokem do stabilizované postavy už si nepamatuju, ale pokud je stabilizovaná tak by po tomto útoku měla stabilita pořád zůstat.
26.11.2015 13:55 - Aegnor
Babaj píše:
nektere se odkazuji na to ze docilis nuly..... a jine ze docilis nuly nebo mene...

Ok, pokud existuje takovýto rozdíl, pak to funguje tak jak říkáš.

Jinak, k tomu problému - mám pocit, že DnD 4e není úplně perfektní v terminologii, ale tady bych to bral až po započítání všech resistů.
26.11.2015 13:59 - Babaj
until takes damage.. je u stabilizace.... ale jak rikam pokud se sjednoti ze zraneni za nula je zadne zraneni tak to je v poradku...

Uz spis vidim chybu kde delam trochu jinde... ono se zraneni neudeluje a pak teprve redukuje.... ona redukce se odecita rovnou pri udileni zraneni.. coz sice nemeni paradox vyroku jednoho meho kolegy co pri jedne matematicke olympiade se proslavil vyrokem ..... Je li Nula kladne cislo pak..... :-))

dobra ... zatim tedy budu sjednocovat ze zredukovane zranei na nula je zadne zraneni...
26.11.2015 14:01 - Babaj
JInak at mam splneno..... ptam se jeste ostrilenejsich nez jsem ja... zdali Aegnorovi nekecam......
a ze kuprikladu vyse zminovany feat funguje i na utoky na postavy v minusu :-))
26.11.2015 14:09 - Babaj
Kuprikladu tady jsou dva priklady:
*********************************************************
Hope Remains (Divinity)

Prerequisite: Channel Divinity class feature, must worship a deity of the hope domain
Benefit: You gain the Channel Divinity power hope remains.


Feat UtilityHope Remains

Those who rise again fight with renewed vigor.

Encounter Divine
Free Action Close burst 10

Channel Divinity: You can use only one channel divinity power per encounter

Trigger: You or an ally within 10 squares of you regains consciousness after being reduced to 0 hit points or fewer

Target: The triggering character in the burst

Effect: The target gains a +2 power bonus to attack rolls, saving throws, and all defenses until the end of its next turn.

Published in Divine Power, page(s) 113.
********************************************************************
tady taky.. a nize.. takze kdyz vidi ze nekdo tluce do umirajiciho tak ho dokaze stitit...


***************************************


Inexorable Shroud

Prerequisite: Assassin, assassin’s shroud power
Benefit: If an enemy is reduced to 0 hit points while it is subject to two or more of your shrouds, you can move up to two shrouds to a different enemy within 5 squares of you.

Published in Dragon Magazine 401.
**********************************************
tady je to jasne.. jen kdyz ho vyradis jakoby do bezvedomi.. tak muzes se pohnout..blabla bla... ale tlucenim do umirajiciho uz nedosahnes toho efektu..
26.11.2015 15:55 - Naoki
Hope Remains píše:
tady taky.. a nize.. takze kdyz vidi ze nekdo tluce do umirajiciho tak ho dokaze stitit...

Eh, špatně. Ta powera se aktivuje v momentě kdy umírající nabere vědomí. Nemá žádný efekt když nepřítel tluče do umírajícího.
Inexorable Shroud píše:
tady je to jasne.. jen kdyz ho vyradis jakoby do bezvedomi.. tak muzes se pohnout..blabla bla... ale tlucenim do umirajiciho uz nedosahnes toho efektu..

No jasně, protože pravidla neznají "umirání" u monster a NPC :-) Umírají jenom hrdinové, zbytek má binární stav aktivní/neaktivní.
26.11.2015 19:27 - hadrian
Babaj píše:
JInak at mam splneno..... ptam se jeste ostrilenejsich nez jsem ja... zdali Aegnorovi nekecam......
a ze kuprikladu vyse zminovany feat funguje i na utoky na postavy v minusu :-))

Nekecáš, zranění je to, co postava obdrží po započítání případných resistencí nebo zranitelností, pokud je to 0, žádné zranění se nekonalo.
A ano, zmíněný feat funguje i když jseš v mínusu.
Babaj píše:
Hope Remains (Divinity)

Myslím, že tu poweru čteš nedobře - ty umírajícího neštítíš, ale pokud je zraněnímn redukovanej na nebo pod nulu a vstane z bezvědomí, tak ho na nějaký čas nadopuješ celestiální energií, takže se líp brání, zasahuje a lépe odolává různým kondicím. Samozřejmě to funguje i na tebe sama, pokud tě někdo pošle na nulu nebo do záporu a ty se potom zvedneš z bezvědomí, tak můžeš zdopovat sám sebe.
Ale vzhledem k tomu, že je to encounterovka, tak ji stejně nepoužiješ dvakrát v jednom boji (pokud nepoužiješ nějaký raritní "nabíječ" encounterovek, ehm, ehm Salve of Power, ehm, ehm).
26.11.2015 22:56 - Babaj
jOP , narychlo jsem vzal poweru s abilitou 0 a nize a rychle ji precet a jinak pochopil.. nastesti to byl jen priklad a ted trochu mimo misu ,ale mohl bych najit jiny , aby poslouzil tomu ucelu pro ktery jsem ho vypichl...

ma chyba :-)
26.11.2015 22:56 - Babaj
jinak dekuji za konzultaci :-)
2.12.2015 12:22 - Babaj
dalis konzultace.. je spousta lecicich abilit u leadru, ktere maji spolecny podtext.. uvedu tu jeden z nich...

Otazka je : kdyz uz terc nema HS nebo proste jen nechce spalit HS.... obdrzi i bonusove leceni z poweru?

priklad
*****************************************************
Inspiring Word

You call out to a wounded ally and offer inspiring words of courage and determination that invigorates your comrade.

Encounter (Special) Healing, Martial
Minor Action Close burst 5 (10 at 11th level, 15 at 21st level)

Target: You or one ally in the burst

Effect: The target can spend a healing surge and regain 1d6 additional hit points.
Level 6: 2d6 additional hit points.
Level 11: 3d6 additional hit points.
Level 16: 4d6 additional hit points.
Level 21: 5d6 additional hit points.
Level 26: 6d6 additional hit points.

Special: You can use this power twice per encounter, but only once per round. At 16th level, you can use this power three times per encounter.

Published in Player's Handbook, page(s) 145, Class Compendium.
2.12.2015 12:33 - Aegnor
Na D&D4 Wiki je tato schopnost s jiným wordingem:

The target can spend a healing surge. If the target does so, he or she regains 1d6 additional hit points.

Přičemž mi dává smysl, aby to fungovalo takto - prostě HS je další zdroj, který je potřeba hlídat:-)
2.12.2015 15:23 - hadrian
Musí pálit HS, pokud chce additional hit points. Tak tomu rozumím já.
2.12.2015 16:44 - Almius
Pokud potřebujete a už nemůžee páli další healing surge, zvažte home rule mechaniky z 13th Age: Kdykoli potřebuješ spustit HS a už jí nemáš, vyléčíš si pouze polovinu životů a zároveň dostaneš postih -1 ke všem útoků a obranám dokud do long rest. A to kumulativně.

Případně, aby se zohlednila jiná čísla obou systémů, tak postih -1/-2/-3 v závislosti, zda jsi heroic/paragon/epic.

Ideální zejména do scén typu - zlý vypravěč postavy vyšťaví ze surge v rámci řetězového encounteru o přežití ve vánoci, aby se pak tyto s postihama poloumrzlí rvali o kus žvance a místo u tepla s goblinama v troskách staré strážní věže...
2.12.2015 17:02 - hadrian
Není potřeba do 4e zavádět další zvyšování "survivability" hráčů, v tom už je tenhle systém poměrně dobrej.
2.12.2015 23:25 - Gurney
Babaj píše:
Otazka je : kdyz uz terc nema HS nebo proste jen nechce spalit HS.... obdrzi i bonusove leceni z poweru?

Tak má smůlu a žádné léčení se nekoná. Imho jeden z nejlepších nápadů se kterým přišla 4e, škoda že se to nedodržovalo důsledně a doplňující příručky dávaly stále více příležitostí jak boostit healing (= protahovat už tak dlouhé souboje).

Almius píše:
Pokud potřebujete a už nemůžee páli další healing surge, zvažte home rule mechaniky z 13th Age: Kdykoli potřebuješ spustit HS a už jí nemáš, vyléčíš si pouze polovinu životů a zároveň dostaneš postih -1 ke všem útoků a obranám dokud do long rest. A to kumulativně.

Nedělal bych to - ta hra už je tak šíleně citlivá na každou +1/-1 do útoků a obran (viz. featy, které je opravují). A upřímně, myslím si že to nakonec není moc ok nápad ani do 13th Age - jenom o pár kapitol dál se řeší že by postavy měly mít na správných levelech dostatečně drsné magické předměty s dostatečnými plusy, aby souboje nesály, a tohle vyžadované bonusy k útokům a obranám snižuje.

Krom toho, další systémový polštář pro přežití postav? Má v té chvíli vůbec ještě smysl počítat HPčka? :)
3.12.2015 07:32 - Babaj
jop dekuji :-)) a jinak nemyslim si ze bychom meli nejak spatne sestavenou skupinu , nebo nejak nestastne reseny postavy :-) a presto casto resime existencni potize :-)) zese takova lehka prochazka systemove to neni .-)

Snazime se co nejmene, lepe vubec ne houserolovat.. Snazime se spravne vykladat pravidla a drzet se co nejblize jim:-) Proto jsem tak moc rad, ze se tu muzem o nekterych vykladech pravidel vyjadrit.. driv jsem to hazel spis na wizardy jako ke zdroji. ale stejne se tam taky vyjadrovala spis komunity nez autori a ted co to smazali tak je to v Pecku uplne .-))

tak at to uzavru.. rozumim je to proste spojene s HS a lidi se musi vice naucit hospodarit s HS :_))
3.12.2015 11:01 - Naoki
Píše:
tak at to uzavru.. rozumim je to proste spojene s HS a lidi se musi vice naucit hospodarit s HS :_))

správně :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.06178092956543 secREMOTE_IP: 3.146.35.203