Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
18.7.2008 12:03 - Aeris
Fritzs: Elric, že je emo? V akom zmysle prosím pekne? Príbehy o Elricovi zakladali žáner temnej sword and sorcery (SnS v dark fantasy settingu) a Elric je práve anti-hrdina, ktorý rieši aj tie vaše milované vnútorné a morálne konflikty. Ak teda toto znamená emo, sám si teda (spolu s inými tu prítomnými) "emák na druhú?"
18.7.2008 12:36 - Lotrando
Almi: ono ani tak nejde o to, na koho je to cílené ... . Ono je důležité i to, jestli hra baví. Můžu v klidu říct, že se zatím všichni baví dobře a složitost předchozí edice jim vůbec nechybí. 4E je nová hra a má nové rozměry a upůsoby hraní. Umí věci, které stará edice neuměla a to co neumí, toho se vědomě zbavila. Uvidíme co bude dál, její životaschopnost je však už zřejmě prokázána. K lítosti některých příslušníků jiných cílových skupin :)
18.7.2008 12:44 - Quentin
píše:
na koho je primárně 4e cílená
on me ]:->
no really, its "nearly" perfect system for our game and by far the best!
19.7.2008 23:05 - LZJ
Pravidlový dotaz:
V PHB píšou, že postavy hráčů můžou pochodovat až 10 hodin denně. A že DMG si můžem přečíst, co se stane, když to přetáhnou. Já si v DMG ničeho podobného nevšiml, ale ještě jsem ho pořádně nestudoval. Nevíte, kde se o tomto píše? Docela by mě zajímalo, jaké řešení navrhují pravidla. A podobně i jak se projeví příliš dlouhý běh.
19.7.2008 23:36 - Alnag
LZJ: Hledal jsem, ale nenašel... takže nevím.
20.7.2008 13:44 - Alnag
Nebyl tady nějaký příspěvek. Zmizel než jsem se podíval... :(
20.7.2008 13:58 - Element_Lead
Trosku jsem se tady rozepsal o svych prvnich GM dojmech se 4edici :)
Hrali jsme Keep on the Shadowfell. Slozeni druziny bylo human rouguea halfelf paladin + mnou hrany tiefling warlord.
Podcenil jsme pripravu protoze jsem nevedel ze budu GM co byl nejvetsi pruser byl muj maly odhad na to co druzina snese. Hrali sme s neprateli tak jak meli byt bohuzel KotS je pro pet postav. Takze to obcas hodne drhlo. Nejvetsi minus bylo to ze nas bylo malo a musel sem se starat jeste o warlorda coz je mimochodem super povolani. Dojmy ze hry ale jinak super zatim se to ucime, ale 4e je vazne veliky krok dopredu co se tyce jednoduchosti (coz je to proc je drd tak popularni).
Jedine co me trapi je jak dohrajeme KotS ve dvou postavach protoze hrani npc putujici s druzinou narazi na muj lack of gm skill. Ve skutecnosti hned v prvnim encounteru jsem postavil zasteru a kdyz jel tiefling jen sem chrestil kostkama a delal ze si neco zapisuju, ale vse si vymyslel tak jak se mi to hodilo, protoze jsem se potreboval soustredit na jine veci nez jeho powerama :)
Do budoucna to vidim optimisticky i kdyz pri slosezi rogue paladin bude chybet VELMI citelne support v podobe clerica/warlorda, tak by si meli poradit s reasonable amount of enemies.
Navic pote co vycistili koboldi lair jim Valtran bude ochotny prodat i nejake ty healing potiony (minor akce + 10 hp - Healing Surge) coz je super myslel sem ze to je standart akce. A taky paly ztahl z Irontootha jeho dwarfen chain shirt, ktery ma daily power free healing surge.
Premyslim zda to jeste neusnadnit postavam tim ze Second Wind bude minor akce misto standart pripadne ze se bude dat pouzit 2x za encounter. Jak moc spatny napad vam to prijde?
20.7.2008 14:12 - Element_Lead
Druha vec je opportunity attacks. Treba ty bych uplne zrusil :) prijdou mi ze zbytecne zdrzuji.
20.7.2008 14:13 - Alnag
Yashamaru: Nedostatek hráčů lze řešit buď tak, že každý bude hrát dvě postavy (ale to co jsem slyšel není žádný med), zvlášť pro začátečníky. Nebo citelným oslabením nepřátelského mužstva. Dva hráči jsou ale fakt málo :(
Chtělo by to alespoň tři...
20.7.2008 14:21 - Alnag
Co bych možná udělal, když přizpůsobuješ encounters ad hoc menší skupině a nemáš na to ještě odhad, je nasadit v začátku boje spíš míň nepřátel a když to vypadá, žes to podcenil, tak přidáš posily z těch u nichž jsi uvažoval, že je nasadíš, ale nejsi si jistý.
Třeba v dobrodružství pro pět postav máš jako protivníky pět lupičů. Usoudíš, že by pro dvoučlenou skupinu mohli stačit dva ale možná, že by šli i tři.
Takže v počátku vyskočí na skupinu dva s tím, že jeden číhá v záloze a když vidíš, že tři by byli přece jen lepší, tak se přiřítí ještě tenhle třetí.
V případě, že jde o střetnutí se sólo protivníkem nebo málo potvorami bych mu říznul do životů.
20.7.2008 18:55 - Lotrando
yashamaru: my to hrajem se ctyrmi postavami a ..... obcas to drhne. Hodne nebezpecni jsou hlavne strelecke jednotky, vetsinou delaji nejvic problemu. Sila encounteru je tam vsude dana, tak jednoduse uber potvory. Mne se zatim zda, ze encounter level rovny levelu druzine je tezky, pokud jsou jen ctyri.
Hranim za warlorda z pozice GM jsi jim asi moc nepomohl. Tenhle class mi prijde hodne taktickej a jdouci primo proti taktice GM pokud jde o ovladnuti bojiste. Takze jsi asi musel mit dost schizofreni stavy :)
napada mne jeden zpusob, jak jim ulehcit. Vetsina encounteru v Shadowfellu jde podle mne jakz takz udelat nebojove, alespon ze zacatku, kde se da slusne vyjednavat. Hodne potvor tam mam nejakej fluf okolo toho, jak moc jsou ochotni se nechat zabit. Samotne dobrodruzstvi je bojove az běda, ale sem tam neco vyjednat by nemuselo byt az tak marne.
21.7.2008 07:09 - LZJ
Alnag: Díky za odpověď - když to bude potřeba, tak to asi zimprovizuju jako hod na Endurance a ubírání healing surgů.

Druhý dech jako minor akce je specialita trpaslíků - my dva máme. Mě naopak síla encounterů nepřijde nijak velká - postav je čtyři až šest (obvykle pět) a dvojkové střetnutí s hromadou minionů zvládají s přehledem. První umírající měli až v doupěti koboldů, kdy bez přestávky nejdřív vyřídili stráže venku a pak i všechny uvnitř.
Pak jsme trochu dohledávali, jak se dá pomoct umírajícímu klerikovi. Dospěli jsme k názoru, že akce první pomoci, která dovolí kolegovi chytit druhý dech bez akce, jde použít na bezvědomého.
21.7.2008 07:35 - andtom
Konečně jsem obdržel od Amazonu mail, že mi byly odeslány core rules. Objednáno 16.04.08, odhadované doručení 13.08.08. Mno, někdo být poslední musí :)
21.7.2008 08:05 - Lotrando
L.Z.J: první pomoc, nebo-li použití healing skillu na bezvědomého ho jen stabilizuje. Teprve druhé použití spustí healing surge/second wind bez bonusů.
Posledně se mi přihodila situace, kdy cleric vstoupil do místnosti a přivítali ho dva útoky kušníků. Měli odložené akce a jako na potvoru, 2x20. Nevýhoda veřejného házení je v tom, že to nejde vzít zpátky, takže náš clerik šel k zemi jak podťatej, načež se do té doby dvojkový encounter (tedy lehký), změnil v boj o život. Nakonec vyvázli, ale bylo to docela napínavý.
21.7.2008 10:19 - LZJ
Lotrando: U skillu Heal jsou popsané různé akce - já měl na mysli akci "Use Second Wind". Ale stejně to bylo po úspěšné stabilizaci, kdy se řešilo, jak pomoci postavě v bezvědomí.
Můžu shrnou tři možnosti zmíněné v PHB:
  • Dovednost Léčení, pomoc s použitím druhého dechu - není výslovně uvedeno, že jde použít. Vyžaduje úspěšné oveření dovednosti, musí zbývat druhý dech k použití (též není přímo uvedeno, ale není uvedena ani výjimka).
  • Léčivý nápoj - jako standardní akci lze podat nápoj (potion) i bezvědoménu.
  • Použití léčivé schopnosti - výslovně je uvedeno léčivá schopnost (power s klíčovým slovem Healing) umožňuje spotřebovat healing surge, bez akce na straně cíle a že cíl může být v bezvědomí.
21.7.2008 11:55 - Lotrando
L.Z.J: u popisu skillu heal je to rozepsané. DC 15 na stabilizaci a DC 10 na spuštění second wind. S tím lektvarem jsem si pro změnu nebyl jistý já, podle všeho je tedy možné poskytnout healing potion bezvědomé postavě a je to standardní akce.
22.7.2008 11:57 - unknown
Piti healing potionu je popsano v phb jako minor akce a v kots jako standart akce :)
22.7.2008 12:25 - Lotrando
minor je to z opasku, kde je lektvar připraven. To bude možná ten rozdíl.
22.7.2008 16:19 - unknown
a je nejake omezeni ohledne cetnosti piti?pripadne zavislost nebo vedlejsi efekty?
22.7.2008 16:31 - LZJ
Omezení je jasné - běžný potion ti umožňuje použít healing surge. Čili jsi omezen počtem healing surges na den.
Za akce úplně neručím, ale vidím to tak, že:
  • vypití připraveného nápoje - minor akce
  • vnucení nápoje bezvědomému - standardní akce
  • vylovení lahvičky z kapsy, batohu a pod. - minor akce

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.066656112670898 secREMOTE_IP: 3.19.27.178