Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
24.9.2015 20:37 - Aegnor
White Lotus Riposte - nepřítele hitnu arcane at-will spellem (řekněme, že dává fire dmg s int modifikátorem). Ten nepřítel na mě ve svém kole zaútočí, řekněme abilitou co dává physical dmg se str modifikátorem. Jaký dmg mu způsobím?
((předpokládám, že fire dmg rovný mému int modifikátoru, ale radši si to ověřuju:-) ))

EDIT:
hadrian jinak bastard sword je pro mě v podstatě RP volba (ano, nemůžu kvůli tomu využít rose king shield, ale za tolik mi optimalizace nestojí:-) ), takže toho si nechávám. Stejně tak mi sedí k postavě, že toho moc neukecá a celkově je neprůrazná, takže místo té utility na bluff, diplomacy apod. jsem vzal Channeling Shield.
24.9.2015 21:39 - Naoki
bylo by dobrý kdybys zkopiroval co ten bílý lotus dělá :)
24.9.2015 21:42 - Aegnor
Dragon #374 píše:
White Lotus Riposte
When an enemy you hit with an arcane at-will attack power attacks you before the start of your next turn, that enemy takes damage (of the same type the attack power deals) equal to the ability modifier to the attack power's damage.
24.9.2015 21:53 - Naoki
Hitneš ho: dáš mu INT fire dmg
hitne tě wpn dmg: dostaneš STR wpn dmg
aktivuješ schopnost WLP: dostane INT wpn dmg
25.9.2015 07:25 - Babaj
jen bych to poupravil, tu abilitu nemusis aktivovat... i kdyby uz jsi byl v bezvedomi tak ten typek co na tebe utoci (podotykam at uz trefi nebo ne)) dotane zraneni ohnem za tvuj bonus v inteligenci... pokud jsi na ten arcane power pouzil vyse zminovany priklad.
25.9.2015 08:42 - Aegnor
Dobře, takže jsem to pochopil správně:-) A ještě jeden dotaz - pokud použiji Sword burst (at-will arcane, burst 1, every enemy in burst) a trefím např. 3 nepřátele, white lotus riposte proběhne u všech z nich (samozřejmě pokud na mě zaútočí:-) )?
25.9.2015 08:59 - Naoki
As written jo
25.9.2015 09:18 - hadrian
Aegnor - a proč si prostě Long sword nepřefluffuješ na bastard sword (odlehčenej). Prostě statistiky dlouhýho meče a říkáš mu bastard - moc se stejně neliší.
A optimalizace není špatná. Už jsem to tu kdysi psal. Nemůžeš od své postavy čekat optimální výsledky, když máš podoptimalizovanou postavu.

Každé povolání potřebuje určitý stupeň optimalizace a swordmage patří mezi ty, kde prostě musíš uvažovat ekonomicky a optimalizovat víc, než kupříkladu u fightera. To víš - defender, který sám o sobě není příliš "sticky" a jeho opportunity attack" je na nic, protože sílu má prostě malou (musíš utratit feat Inteligent blademaster aby ses dostal na úroveň defenderů co jedou na sílu a oni za něj můžou vzít něco opravdu užitečnýho, zatímco tys je jen "dorovnal").

4e - to je na přefluffování hodně dobrá hra.
25.9.2015 12:07 - hadrian
Aegnor - hele, dobrá encounterovka level 7 je třeba i "Echoes of Sword Magic" - to se ti u at-wilovek potuněných featy whie lotus atd. může hodit. Ale asi bych si ji vzal až na 13-tým levelu.
25.9.2015 23:52 - Aegnor
hadrian píše:
Aegnor - a proč si prostě Long sword nepřefluffuješ na bastard sword (odlehčenej). Prostě statistiky dlouhýho meče a říkáš mu bastard - moc se stejně neliší.

Spoluhráč má warlorda taky s bastardem:-) Kdyby to nikdo z družinky neměl, tak proč ne, takhle mi to nepřijde úplně košér. Ještě viz další citace

hadrian píše:
A optimalizace není špatná. Už jsem to tu kdysi psal. Nemůžeš od své postavy čekat optimální výsledky, když máš podoptimalizovanou postavu.

Každé povolání potřebuje určitý stupeň optimalizace...


Pokud hra vyžaduje matematiku, optimalizaci a lovení "+1" bonusů všude možně, aby bylo ZÁBAVNÉ ji hrát (samozřejmě teď počítám oblasti mimo RP), tak je to dost naprd systém:-) A ano, nějaká optimalizace je fajn, ale říct "nemůžeš jet tuhle zbraň, musíš jet tuhle zbraň, protože je jediná, se kterou můžeš mít tenhle feat, díky kterýmu budeš užitečnej" je prostě moc:-)

Aby nedošlo k mílce - za rady apod jsem samozřejmě vděčný, jenom moje motivace na ten dotaz nebyla "chci mít nejoptimálnější postavu této rasy a povolání", ale "chybí mi zkušenosti, které jsem měl nabrat během 5 lvlů hraní, tak se zeptám někoho zkušenějšího, jaké schopnosti jsou zajímavé a mají ve hře viditelný efekt"
26.9.2015 07:15 - hadrian
Aegnore - to ale vyžaduje KAŽDÁ hra - hrát slabého válečníka v každém systému kde válečník jede na sílu je všechno jen ne zábavné. A k tomu se váže i výběr vybavení.
To je takové klišé tohle vyčítat 4e - 4e je naopak dost vyvážený systém co do "síly" jednotlivých povolání (což je vnímáno jako výhoda i nevýhoda zároveň) a co do stavění encounterů s potvorama.
Na přefluffování long swordu na bastard (ať už používá kdokoliv cokoliv v družině) nenínic špatného, je to jen otázka fantazie hráče, hru to nijak neohrozí a ani vyváženost. Prostě si představ, že má tvá postava v ruce bastard, ale mechanicky v builderu bude long sword. Teda jestli chceš.

A to co já ti radím, aby nedošlo k mýlce, není vůbec nejoptimálnější, je to takový normální střed, long sword je prostě něco na co to povolání bylo navrženo, má to v mechanikách.

Kdybych ti radil nejoptimálnější variantu, radil bych ti hybrida s warlockem.
Však se do toho po pár encounterech dostaneš.
26.9.2015 15:46 - hadrian
Aegnor píše:
ale říct "nemůžeš jet tuhle zbraň, musíš jet tuhle zbraň, protože je jediná, se kterou můžeš mít tenhle feat, díky kterýmu budeš užitečnej" je prostě moc:-)

Aegnor píše:
A ano, nějaká optimalizace je fajn, ale říct "nemůžeš jet tuhle zbraň, musíš jet tuhle zbraň, protože je jediná, se kterou můžeš mít tenhle feat, díky kterýmu budeš užitečnej" je prostě moc:-)


Tohle jsem nikde nenapsal. Chtěls radu, dostals ji. Pokud jsi nabyl dojmu, že ti nutím nejoptimalizovanější řešení, pak ten dojem nemohl být z mých postů.
(A ta druhá citace vypadá, že sem ti něco takového psal, což mě docela sejří, když to tak není.)

Aegnor píše:
"chybí mi zkušenosti, které jsem měl nabrat během 5 lvlů hraní, tak se zeptám někoho zkušenějšího, jaké schopnosti jsou zajímavé a mají ve hře viditelný efekt"


To jsou právě věci, které jsem ti radil, ne nejoptimalizovanější, ale ty, které mají ve hře viditelný efekt.

Nepleť si optimalizaci s munchkinismem. Optimalizace nemá za účel zničit hru. Optimalizace není absolutní hodnota, ale škála, podle toho, jak chceš, aby tvoje postava byla úspěšná, nebo neúspěšná v daném systému.
26.9.2015 22:40 - Aegnor
hadrian píše:
okud jsi nabyl dojmu, že ti nutím nejoptimalizovanější řešení, pak ten dojem nemohl být z mých postů.

Ten dojem není z tvých postů, ale všeobecně z toho, co jsem našel od komunity za texty na téma "jakým způsobem se dá hrát určité povolání."

A ano, nikdy jsi nepsal "musím jet tohle", to je hodně zbarvené mým pohledem na čtvrtou edici. Takže se omlouvám za nařčení.

hadrian píše:
Nepleť si optimalizaci s munchkinismem.

Optimalizace ve stylu "vem si tuhle možnost, máš o 2 vyšší DPR" je už šíleně blízko munchkinismu (OPĚT - neříkám, že jsi něco takového napsal, aby bylo jasno:-) )

Nu, asi bych to ukončil - žádal jsem o radu, radu jsem dostal, věci které mi vyhovovali jsem zapracoval, věci které mi přišli jako příliš blízko munchkinování (můj osobní pohled!) jsem po zvážení zamítnul. Jenom jsi psal, abych dodal výsledek, tak jsem ho dodal.
27.9.2015 07:31 - hadrian
Výsledkem jsem myslel, jak to vypadalo v souboji u vás při hře, jak se ti s upravenou postavou dařilo a tak.
Mimochodem, jaký je složení vaší družinky? Jako leadera máte warlorda, pak seš tamty se swordmagem jako defenderem. A ostatní?

OK, hele v pohodě, tohle je internet, skvělé místo pro nedorozumění. ;)
27.9.2015 10:23 - Aegnor
Družinka:
Human Swordmage (já) - defender
Genasi Warden - defender
Dragonborn Warlord - leader
Human Hunter* - controller
Elf Avenger - striker
*Hunter - jakési obskurní povolání postavené na rangerovi, z příručky heroes of the forgotten kingdom

K bojům...
1. boj (testovací/na zažití mechanismů - tehdy jsem měl assault swordmage, poměrně špatně poskládaného) jsem neudělal skoro nic...v podstatě celou dobu jsem se na sobě snažil udržet střelce, nedařilo se (výrazně mi chyběl booming blade:-) ) a celkově jsem z toho měl rozpačitý pocit. Následně proběhlo přehození na Shielding swordmage.
2. boj (v pátek, už v průběhu hry) - napadli nás nějací pavouci, jeden i zezadu, já se držel vzadu, tak jsem na něj nahodil shielding marku a vyběhl dopředu. Avenger si s ním poměrně pohodově poradil. Vepředu bylo pavouků víc, ale byl to poměrně easy encounter, takže jsem spálil jenom jednu daily (a to byla jediná daily spálená za encounter), přišel asi o 10 hp a to bylo tak nějak vše. Celkově mi přišlo, že mám konečně dopad na ten souboj (no buďto může mlátit nepřítel do mě, což mi vyhovuje, protože jsem tanky a mám i docela slušný hp, nebo může mlátit do někoho jinýho, což znamená že i když zasáhne, tak nemusí dát žádný zranění. Neuvědomoval jsem si, že průměrné zranění od nepřítele se pohybuje okolo těch 8, takže marka to zranění může vychechtat i celý:-) ).
Celkově shielding swordmage s pár interruptama, booming blade a White Lotus Riposte mě i baví:-) Ne tolik, jako kdyby to byl striker (stále si myslím, že swordmage jako koncept povolání by měl být striker:-) ), ale je to fajn:-)
27.9.2015 12:21 - hadrian
Pěkné. Hlavně tedy, že správně někoho omarkuješ a jedeš po někom jiném, kterého držíš booming bladem. Málokdo ze začátku ví, jak správně hrát swordmage.
Jo až později začínají potvory dávat kromě zranění i nepříjemné statusy při hitu a zranění nebude ten největší problém - pro ten případ jsou tam ty powery spojitelné s markou - úplně zabráníš hitu a tím i nepříjemnému efektu (stun, daze, dominate, prone, ongoing dmg atd.)

Zranění mi přijde malé u těch potvor, psals, že jste level 6? To by průměrné zranění mohlo být tak kolem 14 (2k6 + 7) a ne 8. Zranění 8 odpovídá spíš jako by na vás šli minioni. Záleží na DM, čím vás počastuje. Asi to měl být "snadný" encounter? Počkej na něco s bossem.
27.9.2015 12:34 - Aegnor
K tomu zranění - nevím přesně kolik dávali, zásahů bylo poměrně málo a asi tři se mi povedlo komplet vynegovat těma 8 z marky/powers. Je možný, že to DMku špatně padalo:-) A ano, myslím si že byl lehčí než standartní encounter.
6.10.2015 21:57 - ShadoWWW
Na DnDClassics.com se objevily oba Monster Vaulty v oficiálních PDF.
20.10.2015 19:16 - ShadoWWW
Player's Handbook 4e nyní opět oficiálně v PDF (a tentokrát za $9,99).
28.10.2015 16:27 - Aegnor
Dotaz pro vas zkusenejsi a znalejsi ctvrte edice: Mate nejake navrhy, jak zrychlit souboje a pritom zanechat napeti/strach neuspechu?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10425710678101 secREMOTE_IP: 18.119.253.93