Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
15.9.2015 16:56 - hadrian
Rada 2: Inteligentní potvory nechej útočit na "slabé" kusy - čarodějové, klerici a podobná verbež na dálku nechť je napadena brutama na blízko. To zas naučí hrdinného defendera taktizovat. Souboj se stane zajímavým, navíc to bude spouštět defenderovi schopnosti, což ho potěší. Navíc mu třeba bude muset pyšný čaroděj poděkovat za záchranu života...
15.9.2015 17:14 - Aegnor
Naoki píše:
ale na souboje kde největší nápor bude dostávat Defender je užitečnost schopnosti podstatně nižší.

Tak na obranu defendera má shaman zase jiné hračky.

hadrian píše:
a regen 2 životy za kolo, ne tah,

Kdyby to bylo za tah, co všechno by se změnilo? stejně má každá postava v rámci kola jeden tah, ne?

Btw já GM nejsem a i kdybych chtěl nějakou hru vést, tak čtverky si na to asi nevezmu. Jenom tak k těm tvým radám:-)
15.9.2015 17:29 - hadrian
Každá postava/potvora má v jednom kole svůj tah, takže kolo může mít dva až klidně 10 tahů (jsou věci, co můžeš použít v každém tahu, jsou takové, které jen za kolo - ano, je to rozdíl jestli kolo, nebo tah). Takže když dvě potvory našijou do jednoho hrdiny v jednom kole a on si potom obnoví dva umouněný životy - to sice není k zahození, ale není to nic, co by tým monster zas tak oslabilo.

Ad rady - tak to sorry, když někoho trápí "moc silná" schopnost nějakého hráčského povolání je to v 9 z 10 případů DM.
15.9.2015 17:33 - Aegnor
Jo jakože kdyby to byl regen 2 hp v úplně každém tahu...no, to by bylo úplně něco jinýho, ale podle mě moc silný.

A v podstatě už teď je to omezený na tah a ne na kolo...kdybys, nějakým záhadným způsobem, dosáhl toho, že tvoje postava má dva tahy v rámci jednoho kola, tak ti regenerace procne dvakrát, ne?
15.9.2015 17:36 - hadrian
No to nejde, taková možnost v pravidlech neexistuje (dablovala by se i možnost hodů na záchranu, což je mnohem lepší než regenerace, efekty "bolí" kolikrát víc).

A regenerace je omezená na kolo ne na tah - a zaúčtuje se na začátku tvého tahu. Tvůj tah pouze určuje kdy v souboji regenrace zaúčinkuje.
15.9.2015 17:48 - Aegnor
hadrian píše:
No to nejde, taková možnost v pravidlech neexistuje

Psal jsem "kdybys, nějakým záhadným způsobem..." :-)
Co já vím, třeba DM pořádně nerozumí vyvážení systému a vytvoří magický artefakt, který ti přidá jeden tah na konci kola. Dle PHB1 (CZ), str. 299 regenerace "vyléčíš si daný počet životů na začátku svého tahu" -> tudíž by ti regenerace procnula dvakrát (samozřejmě i další věci, jako jsou záchrany atd. Ale ty jsem vůbec neřešil:-) )

Ad rady - v pohodě, rady jsou pro mě zajímavý kdykoliv:-)
A jakože já si jenom ověřoval, jestli jsem to pochopil správně a pak jsem zmínil, že na daily první úrovně mi to přijde silné (možná jsem měl spíš říct "nadprůměrné"), ale nestěžuju si na sílu:-)
15.9.2015 18:14 - hadrian
V poho, pochopils to správně už na začátku. Nesnažím se tě prudit přesností. Jen u 4e je důležité pochopit základní pojmy a pravidla tak, jak jsou napsané správně, ta (tedy "as written"). A pak je ten systém vpodstatě velmi jednoduchý.

(Já vím, vím, s tou jednoduchostí je to jen úhel pohledu...)
15.9.2015 18:14 - hadrian
A zvědavý dotaz, co hraješ za postavu?
15.9.2015 18:21 - Aegnor
hadrian píše:
(Já vím, vím, s tou jednoduchostí je to jen úhel pohledu...)

Pokud odhlédnu od tvorby postavy a hlavně počítání různých statů a bonusů (díky bohu, že se dá sehnat ten character builder, kterej tohle řeší za mě:-) ), tak je ten systém opravdu docela jednoduchý:-)

Jinak "hraji"* člověka Assault Swordmage s bastardem...no a pro případ, že by mi tato postava umřela, tak právě pokukuju po šamanovi:-)

*první herní sezení bude až ve čtvrtek, takže zatím mám za sebou jeden testovací encounter.
15.9.2015 20:41 - hadrian
Zajímavá postava, hrál jsem eladrina shielding swordmage s longswordem. Pak jsem přešel k elfímu avengerovi s falchionem.
15.9.2015 21:38 - Naoki
Jedna z mých postav byl shadar-kai swordmage přes teleporty. Na vyšších úrovních se portoval at-will 2x víc než byl move ostatních postav, to bylo dobrý :D
15.9.2015 21:47 - Aegnor
Jaký at-will schopnosti to byly? To vypadá vtipně:-)

((Já teda vzal swordmage, protože mi přišlo, že je to kchůl koncept...trochu mě překvapilo, že je to klasifikovaný jako defender, ale řekl jsem si - nevadí, zkusím ho jet sekundárně na stikera...a pak jsem se někde dočetl (nevím jak moc je to pravdivý), že je to defender co má nejnižší dmg ze všech defenderů a nejhůř se přesunuje do strikera...tak uvidíme, jak to půjde:-) ))
15.9.2015 23:34 - Naoki
S tím dmg je to bohužel pravda :( jediný uspokojivý koncept swordmage jako dmg dealera je přes AoE - moc dmg neděláš, ale máš z toho lepší pocit :-)

At-will port byl přes multiclass do warlocka který na to má utilitu, případně item boots of teleportation. On ten musticlass do locka se ale hodí i pro epické povolání (muhahahahah)
16.9.2015 14:29 - hadrian
Ano, swordmage je defender, chcešli dávat i zranění, změň to na fightera. Swordmage je ale kchůl, o tom není pochyb. Jen abys neměl pocit že nejseš ani defender a ani striker, asi bych ti doporučil změnu na shielding verzi, místo okamžité reakce a pouze potencionálního zanění protivníka (útok nemusí zasáhnout a odehrává se až potom, co protivník sekne tvýho parťáka) získáš okamžité přerušení které na stopro sníží jeho zranění a některé tvé střetné schopnosti (7 level jsou dvě schopnosti, který prostě musíš mít) jdou použít spolu s tímto přerušením, tedy před útokem protivníka na tvého druha a některé z nich ten útok i zcela znegují. A pohled na Déema po takové akci je k nezaplacení.
18.9.2015 07:23 - Aegnor
hadrian (a samozřejmě i všichni ostatní:-) ): co si myslíš o mém buildu (po včerejší zkušenosti jsem poměrně slušně přeskládal) a případně jaké schopnosti bys změnil a nahradil?

((Ano, je to již na šesté úrovni, DM se chtěl co nejdřív dostat na nějakou epičtější úroveň. Dále nebudu měnit rasu ani vybavení (možná místo těch nátepníků na dmg, pokud doporučíš nějaký jiný předmět na stejné úrovni), v podstatě mi jde o featy a powers. Včera jsem měl hodně problém s tím, že jsem nebyl schopný na sobě nepřítele udržet, což je u defendera poměrně zásadní problém:-) Takže počítám s tím, že jako primární schopnost budu používat booming blade, abych trestal i shiftování pryč))

A dotaz na schopnost Transposing Lunge - pokud ji použiji s aegis of shielding a nepřítele teleportuji k sobě, znamená to, že spojenci nebude uděleno zranění?
18.9.2015 15:13 - hadrian
Napíšu ti, jak bych do levelu 6 stavěl featy a schopnosti já.

At-will: Booming blade (protože pak jsou krásný featy "Rose king shield" a "White lotus Riposte", který ti přidají výdrž a zvednou DPR) a jako druhou Swordburst (at-will útok jako burst 1 kolem tebe? To je prostě super.

Encounter:
level 1 - Sword of Sigils
Level 3 - Dimensional Vortex - a tahle powera se s tebou potáhne až na 30. level - protože je prostě boží. I když nezačínáš, tak můžeš první potvoru co zaútočí na tvý kámoše ovládnout a nechat ji ten útok (pokud hodila pěknej zásah) nechat šlehnout buď do jejích kumpánů, nebo do ní samý (target je tam creature a tak i ona sama je creature).
Level 7 - vem si Transposing lunge a nic jiného - opět útok spojený s tvojí markou (stopro snižuješ zranění a potenciálně dáš jemu zranění a ještě můžeš znegovat útok).

Daily:
Level 1 - Frost Backlash nebo Dimensional Thunder
Level 5 - (Swordmage) Shielding Fire

Utillity:
Level 2 - Arcane Mutterings z PHB3 - tohle opravdu oceníš - díky tomuhle v sociálních skilech závislých na charismě (která je pro tebe stat naprd) prostě záříš. A to proto jen, že na ně místo svých normálních dovedností použiješ hod na Arcane, a to máš dobrý.
Level 6 - Armanthor's Step a nebo pokud si vezmeš téma třeba vlkodlak nebo medvědodlak, tak jejich utilitu na střetnou regeneraci.

Featy:
Versatille expertise bych změnil na "War Wizard's Expertise" - protože navíc kdybys byl zdominován, tak se do svých kamarádů netrefíš.
Toughness bych změnil na "Mark of Warding" (postih -3 nepřátelům je lepší než -2)
Weapon proficiency na bastard bych změnil na "White Lotus Riposte" - přidá ti víc zranění (v rámci DPR). a Zůstaň u Longswordu, jen s ním můžeš používat tuším featy jako "Rose king shield a i White Lotus Riposte).

Jestli hrajete i s "Theme" a "Background" (doporučuju), tak background "Born under the bad sign" nebo jeho protiklad, kterej si nevzpomenu název ti dají životy vypočítaný ne z odolnosti, ale z nejvyšší vlastnosti (tedy z inteligence). Theme buď na damage "Elemental initiative", nebo werewolf/werebear abys víc vydržel, nebo Order adept, abys víc studoval magii. Možná i Guardian, ten je taky dobrej a posílí schopnost chránit ostatní v družině.

A rada nakonec, změň vlastnosti a prohoď odolnost s moudrostí - bude se ti hodit a to hodně feat Superior Will, házet dvakrát (i na začátku tvého tahu) na dvě ze tří nejvíc naprd kondicí pro defendery (vlastně pro kohokoliv) je k nezaplacení.
18.9.2015 15:36 - hadrian
Jo a míto třetí at-willky si jako člověk vem druhou možnost - Heroic effort, nebo tak nějak se to jmenuje - to co ti každej encounter umožní změnit jeden miss na hit - +4 k útoku potěší každého.
18.9.2015 16:04 - Aegnor
Dík za rady:-)
18.9.2015 17:56 - hadrian
Není zač, pak dej vědět, jestli k něčemu byly.
19.9.2015 07:28 - hadrian
Uzavření Wizardích fór

Migruje se na enworld a přetahujou se tam materiály jako guides, handbooks a tak podobně.

Několik odkazů, co se můžou hodit:
Wotc Emergency Evacuation Lifeboat
enworld - 4e Character Optimization Guide
Wayback Machine pro wotc fóra

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13026404380798 secREMOTE_IP: 18.117.216.229