1) Nyní je tohle jasné. Děkuju za odpovědi.
2) @Hadrian, ShadoWWW: K příležitostným útokům zde právě nedochází. Psal jsem totiž, že mezi útočníkem a nepřítelem je jedno volné políčko, tedy málo na to, aby se ztečovalo přímo, ale dost na to, aby se při pohybu zpět nevyprovokoval příležitostný útok...
@QuentinW: Že se to do hry moc nedostane, tak to zase těžko říct. Nestvůr je obecně víc než hrdinů a často se stane situace, že je mezi nestvůrou a hráčckou postavou přesně jedno volné políčko... Co se týče obstoupení, tak to je žádanější (pro postavy i pro nestvůry), ale je-li "kolem" dostatek prostoru, tak je samozřejmě možné "jít zpět" na takové místo, aby při následné zteči vznikl i ten flanking. Což je další důvod, proč se mi toto prostě nelíbí... S powers zatím nemám problém. Některé jsou uvěřitelné více, některé méně, ale to beru jako schopnosti epických hrdinů, kdežto úmyslné "šílené" pohyby na herním plánu beru jako munchkinování...
P.S. Mohli byste mi ještě, prosím, poradit s moji starší otázkou?
3) Tabulka Difficulty Class (DC) Values (DMG 42) se i po svých erratech hodně liší od tabulky Třída obtížnosti podle úrovně (překlad PHB 179). Která z tabulek je správně? Ostatně ani jedna z tabulek nedodržuje "rule of thumb" a sice, že DC mají být nastavené jako Easy 10, Moderate 15, Hard 20 + polovina levelu toho, kdo ověření dělá...