Hadrina: jen to by pak neměli co dávat do online Dungeonu a Dragonu... :-)
...ostatně - tam leccos z toho vychází/vycházelo.
To, že nevydávají prakticky vůbec nic paradoxně způsobuje, že vše co vyšlo za poslední rok, je téměř bez výjimky hodně kvalitní záležitost. Možná nejkvalitnější od počátku 4e.
A jestli ti chybí nové powers, tak doporučuji Fortune karty. Po dlouhodobém zkoušení vím, že začátečníky akorát matou. Ale pokud je někdo hračička, dají mu díky své šíři do rukou další nástroj, jak si svou postavu doladit či obohatit ve chvíli, kdy se ti zdá vše ohrané.
BTW, aneb Vánoční inspirace: Mám rozehranou drowí minikampaň. Je neskutečné, co dokáže se hrou udělat pouřívání specifických Fortune karet, tzv. Drow treachery cards. Ani jsem nedoufal, jak zajímavý a vtipný nástroj k použití to bude. A přitom princip je jednoduchý:
- dej do hry několik soupeřících frakcí. Nech si hráče mezi nimi vybrat tak, aby byly ve hře zastoupeny tak nějak stejně;
- udělej "záporácké dobrodružství", inspirací ti budiž třeba Encounters - Council of Spiders;
- použij pravidla pro "worth" (cosi jako čest, resp. výše postavení ve droví společnosti) - která jsou popsána mj. i v na podzim vyšlé knížce o Menzoberranzanu;
- dávej hráčům jednotlivých frakcí tajné úkoly, abys posílil vzájemnou chuť si trochu škodit;
- před každou scénou rozděj podle nějakého klíče (*) mezi hráče několik (třeba 5 drowích treachery karet);
- dovol hrát ve scéně jen určitý počet těchto karet, aby nebyl zase chaos (on vznikne i tak, nebojte);
- odměňuj postavy přidělováním worth za dobré hraní charakterů, plnění příběhových miniquestů atd, neváhej ale i penalizovat.
Urči, že vůdcem družiny je postava s nejvyšším stupněm worth. Ten je mluvčím družiny, zodpovídá za ní, určuje, co se bude dít a rozsuzuje spory. Je to vděčně nevděčná funkce :-)
Zároveň vyhlaš, že kdo se postaví veřejně (drowové přece intrikaří, že!), má právo si to s vůdcem vyříkat, ale jeho činy jsou penalizovány (zkušebně - má nevýhodu podle 5e - drsné, účinné), protože veřejné zpochybňování autorit je něco, co v droví společnosti není příliš obvyklé.
...a pak začne mela! Pokud někdo chystáte vánoční hru, nebo minikampaň pro zkušené hráče, či prostě chcete něco nového, doporučuji! Zábava zaručena.
Bojové scény nedělej až moc těžké, hráči si vystačí i sami mezi sebou...takže často zdůrazňuj, že je důležité hlavně přežít, ne vybít monstra :)
Pokud máš strach, že ti postavy budou moc umírat, zaveď UA pravidlo "Více nebezpečí, méně smrti" Docela elegantně řeší hrozbu "total death" u tohoto typu her, kde jde hlavně o zábavu (a trochu toho škození, že.. :-)).
Zjistíš, že i v nebojových scénách se dá leccos "pokazit", karty výborně podporují roleplay.
(*) - klasika - dej jim několik karet, jednu ať pošlou hráči po levici, další ať zahodí mimo hru a poslední si nechají. Tohle zopakuj třeba několikrát, dokud si postava nevytvoří pro sebe zajímavý "minideck" 5ti karet.
PS: Na netu se válí jen dvě sady Fortune karet. Ale jejich seznamy včetně popisku účinků známy jsou na wizardí wiki. Kdo by měl zájem přímo o karty, tak Nerhinn je dokázala za pomoci grafických programů, deviantartu a jedné neopatrné úkázky vizuální podoby na wizardích stránkách rekonstruovat téměř k nerozeznání od originálu! :-)
PPS: Pro ochránce práva - já bych si je i koupil, ale nepodařilo se je do ČR dovézt :(