Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
18.12.2012 09:15 - Alnag
No... myslím, že si nechám zajít chuť.
18.12.2012 09:20 - Almi
Sparkle: Já neodolám, určitě jsem předběžný zájemce.

EDIT: Aha, oni to prodávají nenamalované..tak to nejdřív musím mít někoho, kdo si s tím dá tu práci. Protože já to malovat určitě nebudu...jinak to vypadá nádherně...
18.12.2012 10:29 - Čindi
Je to posílaný z EU nebo na to ještě naskočí DPH, deklarace atd.. ?
Asi je to na mne drahý i když beholder se mi líbí.
18.12.2012 12:19 - alef0
Je tam možnosť posielať z Británie, potom všetky stoja 40 libier (červ 25.) Poštovné som nevydedukoval.
18.12.2012 12:52 - Pepa
@Léčitelská znalost + Léčivé slovo: Chyba to asi není, ale spíš taková trochu nekonzistence. Když je knězova hodnota léčivé vlny 5, ale v praxi to je spíš 10 (+1k6). I když chápu, že Léčivé slovo lze použít maximálně dvakrát mezi dvěma krátkými odpočinky.

@Mistrovské zbroje: Nevíte tedy, kolik tyto zbroje stojí?
18.12.2012 14:45 - Smud
Nenabarvene cili to neni nic pro me. :(
18.12.2012 15:58 - Alnag
Já bych to s tou nenabarveností nevzdával. Třeba Sparkle umí zajistit i někoho, kdo to profi nabarví. Je to otázka poptávky (která by po nabarvených figurkách zřejmě byla) a cenové nabídky.
18.12.2012 16:00 - Merlin
:) figurky si barvím sám :)
18.12.2012 16:09 - noir
Vím, že u Sparkle visí nabídka na omalování figurek k Warhammeru - má pocit, že to bylo asi 60kč za figurku?
18.12.2012 17:15 - Sparkle
Píšem jim, za kolik by nám to poslali do krámu, uvidíme s čím se vytasí. Hned jak nám k tomu napíšou víc, spočetla bych cenu za jakou by to bylo v ČR.

Barvení za peníze určitě půjde zařídit, jen nejsem tento týden na krámě, z hlavy si to nepamatuju :(
19.12.2012 12:24 - Me-dea
Omlouvám se za off-topic

Ebon Hand: No přednostně je resin jedovatý (diskutováno např. zde) a při pilování se z něj uvolňuje prach (jedovatý). Mám zkušenosti s resinem jen od Games Workshopu, tak nevím jestli to platí i jinde, ale je to plné malých bublinek, špatně odformovaných detailů a velmi tenkých "nevým jak se řekne tomu když se mezi půlkami formy vytvoří ta tenká vrstva, co tam být nemá". Je sice mírně ohebný, ale dá se snadno zlomit. Měla jsem mnohem raději ty kovové modely, co dělali dřív.

Nevím už kde jsem to četla, ale GW přešel na resin, protože cín a jiné kovy co používaly na slitinu pro své kovové modely začínaly být příliš drahé a resin byl velmi levná alternativa. Je nutno říct, že první várky jejich resinových modelů byly, alespoň u mě, opravdu příšerné a několik modelů jsem u nich reklamovala (přímo, úžasně rychlé a bezproblémové vyřízení). Od té doby se to hodně zlepšilo, ale pořád mi to příjde horší než kov.

Co se týče resin vs plast, tak bych si tím taky nebyla tak moc jistá. Například Dark Vengeance, ta nová základní sada k W40k je v plastu a modely jsou úžasně detailní. Hlavně na Choseny jsem opravdu hleděla.
19.12.2012 16:17 - hadrian
Kdyby tak WOTC dali a vzhledem k dalekému obzoru verze 5 se rozhodli vydat Arcane power 2... Hledal sem o tom něco na netu, ale akorát všude píšou, že essentials se prodávají líp, než jak by se podle průzkumů prodávali AP 2, DV 2 apod... Škoda, no.
19.12.2012 17:14 - Almi
Hadrina: jen to by pak neměli co dávat do online Dungeonu a Dragonu... :-)

...ostatně - tam leccos z toho vychází/vycházelo.

To, že nevydávají prakticky vůbec nic paradoxně způsobuje, že vše co vyšlo za poslední rok, je téměř bez výjimky hodně kvalitní záležitost. Možná nejkvalitnější od počátku 4e.

A jestli ti chybí nové powers, tak doporučuji Fortune karty. Po dlouhodobém zkoušení vím, že začátečníky akorát matou. Ale pokud je někdo hračička, dají mu díky své šíři do rukou další nástroj, jak si svou postavu doladit či obohatit ve chvíli, kdy se ti zdá vše ohrané.

BTW, aneb Vánoční inspirace: Mám rozehranou drowí minikampaň. Je neskutečné, co dokáže se hrou udělat pouřívání specifických Fortune karet, tzv. Drow treachery cards. Ani jsem nedoufal, jak zajímavý a vtipný nástroj k použití to bude. A přitom princip je jednoduchý:

- dej do hry několik soupeřících frakcí. Nech si hráče mezi nimi vybrat tak, aby byly ve hře zastoupeny tak nějak stejně;
- udělej "záporácké dobrodružství", inspirací ti budiž třeba Encounters - Council of Spiders;
- použij pravidla pro "worth" (cosi jako čest, resp. výše postavení ve droví společnosti) - která jsou popsána mj. i v na podzim vyšlé knížce o Menzoberranzanu;
- dávej hráčům jednotlivých frakcí tajné úkoly, abys posílil vzájemnou chuť si trochu škodit;
- před každou scénou rozděj podle nějakého klíče (*) mezi hráče několik (třeba 5 drowích treachery karet);
- dovol hrát ve scéně jen určitý počet těchto karet, aby nebyl zase chaos (on vznikne i tak, nebojte);
- odměňuj postavy přidělováním worth za dobré hraní charakterů, plnění příběhových miniquestů atd, neváhej ale i penalizovat.

Urči, že vůdcem družiny je postava s nejvyšším stupněm worth. Ten je mluvčím družiny, zodpovídá za ní, určuje, co se bude dít a rozsuzuje spory. Je to vděčně nevděčná funkce :-)
Zároveň vyhlaš, že kdo se postaví veřejně (drowové přece intrikaří, že!), má právo si to s vůdcem vyříkat, ale jeho činy jsou penalizovány (zkušebně - má nevýhodu podle 5e - drsné, účinné), protože veřejné zpochybňování autorit je něco, co v droví společnosti není příliš obvyklé.

...a pak začne mela! Pokud někdo chystáte vánoční hru, nebo minikampaň pro zkušené hráče, či prostě chcete něco nového, doporučuji! Zábava zaručena.

Bojové scény nedělej až moc těžké, hráči si vystačí i sami mezi sebou...takže často zdůrazňuj, že je důležité hlavně přežít, ne vybít monstra :)
Pokud máš strach, že ti postavy budou moc umírat, zaveď UA pravidlo "Více nebezpečí, méně smrti" Docela elegantně řeší hrozbu "total death" u tohoto typu her, kde jde hlavně o zábavu (a trochu toho škození, že.. :-)).

Zjistíš, že i v nebojových scénách se dá leccos "pokazit", karty výborně podporují roleplay.


(*) - klasika - dej jim několik karet, jednu ať pošlou hráči po levici, další ať zahodí mimo hru a poslední si nechají. Tohle zopakuj třeba několikrát, dokud si postava nevytvoří pro sebe zajímavý "minideck" 5ti karet.

PS: Na netu se válí jen dvě sady Fortune karet. Ale jejich seznamy včetně popisku účinků známy jsou na wizardí wiki. Kdo by měl zájem přímo o karty, tak Nerhinn je dokázala za pomoci grafických programů, deviantartu a jedné neopatrné úkázky vizuální podoby na wizardích stránkách rekonstruovat téměř k nerozeznání od originálu! :-)
PPS: Pro ochránce práva - já bych si je i koupil, ale nepodařilo se je do ČR dovézt :(
19.12.2012 17:54 - hadrian
Almi: to máš pravdu, pořídil sem si "Into the Unknown The Dungeon Survival Handbook" z tohoto roku a je to vynikající. Od úrovně grafického zpracování až po obsah. Nový backgrounds, schopnosti, popisy fungování dungeonů, rasy pro hráče jako goblin kobold, Svirfneblin atd. atd. atd. Každá kačka za to stála.
I tak bych ale uvítal AP 2, ale mám ošklivý pocit, že se nedočkám.
19.12.2012 19:28 - Blaine
Sparkle: Pokud budou figurky, tak urcite Illithidy. Jsou nadherni a da se na nich moc vyradit se stetcem. Vzdycky jsem si chtel zkusit nejake pekne Mind Flayery vyzkouset.

Me-Dea: Resin je pro me lepsi jak kov, lip se mi s nim pracuje. A detailove jsem samozrejme na lepsim levelu jak plast. A pokud mas dobreho dodavatele a ne GWcko a jejich hnusne zkazene odlitky, tak ani nemas problem s nalitky a bublinami. Doufal bych, ze limited edition budou bez chyb. Pokud jo, tak budu reklamovat.
19.12.2012 22:29 - Sparkle
Můžete mi doporučit nějaký supplement, kde jsou vymakané taktické kombatní encountery, které můžu jako GM použít? Mám trošku problém s tím, že se mi nedaří konstruovat zajímavé bojové taktické výzvy, prostě nejsem na toto stavěná, ale hráči to chtěj. Prostě nějaké kombaty kde je spousta taktických možností, využívání terénu, používání různých skillů a manévrů a podobných serepetiček... může být i z jiné edice DnD nebo z Pathfinderu, předělám si.
20.12.2012 05:37 - Vojtěch
Jaký lvl a prostředí?
20.12.2012 09:29 - Almi
Sparkle: To je docela náročný přání :)

Obvykle tohle stavíš na míru dotyčné herní skupině. Zkusím něco pohrabat a najít. Pár tipů mám, napíšu je o Vánocích :)

Obecně - hráče potrápí, pokud tvoje potvory mají mezi sebou nějaké vztahy, které jejich schopnosti posilují. Pokud postavy na ně nepřijdou a nerozklíčují/neeliminují, budou to mít mnohem těžší. typicky - jedna potvora někoho znehybní, druhá má velký bonus na znehybněného. Nebo jinak - scéna, kde se pohybují ďáblové a navíc je tam jeden supersilný démon. Postavy mají možnost zjistit, že je nějak (magicky) připoutaný "vodítkem" k jednomu ďáblů. Pokud spojení rozpojí, démon uteče/slíbí pomoc v budoucnu/zapojí se do boje na straně postav. A vše je pak mnohem lehčí. dalším trikem je chytré používání minionů, zejména jejich schopnosti "pokud umře, způsobí to a to".

Z prostředí se nabízejí různé zajímavé mapy. převýšení. Schovávačky, páčky, podivná jezírka a tak. Klasikou je dát na opačný konec bojiště nějaký bonus (musí být dobře zjistitelný, aby tam někdo šel), který postavy vyléčí/poskytne bonus či výhodu, obnoví powers. Je jedno, zda to bude magicý turret, socha hodného boha z dávných časů nebo neaktivní past, která se dá kontrolovat (největší sranda je s efekty, které zahrnují všechny na bojišti). Bojiště hodně ozvláštní i jen to, když ho postavíš na soustavu můstků (kdo spadne, bojuje dole s nějakou jinou hnuskou, než uteče), posadíš ho do vzduchu (viz poslední Lair Assaut - je geniální). V jeskyni pak třeba soustavu "vodních děr", které jsou propojeny a stanov snadné pravidlo pro jejich proplouvání (hrál jsem takhle scénu s vodním drakem, snadné, použitelné, netřeba řešit nic jiného).
Nebo třeba bitka na člunu v mokředech. Potvory jsou v prostředí jako doma. Postavy naopak. A musí se snažit to prostředí nějak opustit, optimálně i vyhrát.
Použití výhody je vždy "za něco" - úspěch v hodu na nějakou schopnost nebo ztrátu nějaké akce. Důležité je, vyvážit to tak, aby to postavy bavilo, použití nebylo různých věcí na bojišti nebylo "moc drahé" nebo naopak zadarmo. A to je dost individální.

Pokud stavíš mapy z tilesů, je fajn, prostě si něco začít skládat. A najednou tě to začne napadat samo. Druhá možnost je, dát na mapu nejrůznější věci/ohřívadla/trsy hub/podivná kamení/jezírka a nechat hráče, ať si sami vyprávějí, co by to mohlo umět. Inspirací je článek o hospodských rvačkách (jsou tam příklady zajímavý terrain věcí - kterak použít lustr na zhoupnutí se, strhávání tapisérií na soupeře, mrsknout někým přes stůl atp.).

V DM 1 a 2 i jinde jsou pak nejrůznější popisy zajímavých grounds a terénů. Pročti si je. Vyber jeden až dva a ty použij. U většiny je i popsáno, kam se hodí.

Pro zloděje co se rád schovává pak hromadu vhodných míst a je to :)

Jinak, výše uvedené platí hlavně pro DnD 4e. když jsem koukal na pathfindera a starší edice, vyznačují se hodně "nudným battlefieldem" Prostě je to často jen plocha. Max. nějak ohraničená. Tam se to vymýšlí o dost hůř, ale s tím zase poradí tady Vojtěch.
20.12.2012 11:04 - Sparkle
Vojtěch píše:
Jaký lvl a prostředí?


Fantasy, level 3 (ale nemám problém předělat si staty, hlavně potřebuju nápady na efekty)

Almi píše:


Výborně, neměl bys někde pár takovýchto encounterů už hotových? Například ta bitka na člunu v mokřadech vypadá dost dobře.

Almi píše:
Inspirací je článek o hospodských rvačkách (jsou tam příklady zajímavý terrain věcí - kterak použít lustr na zhoupnutí se, strhávání tapisérií na soupeře, mrsknout někým přes stůl atp.).


Link?
20.12.2012 13:55 - Ebon Hand
Me-dea: jedovatost resinu mi nikdy nevadila, snažím se díly stavebnic nejíst.. :D
Té tenké vsrtvě se v modelařině jednoduše říká blána, ale to co popisuješ jsou prostě špatné odlistky.
Technologické možnosti odlévání resinu jednoznačně předhání stříkaný plast a to včetně tak hightech odstříkávání jako je SLIDE MOLD. Moje zkušenosti z modelařiny jsou takové, že kvalitní odlévané doplňkové sady nemají konkurenci (žádné bubliny, blána a nálitky na dobře odstranitelných místech). Tady spíš půjde o to, zda to budou profi práce, nebo nějaká zoufalost.
Já také pracuji radši s resinem než kovem jako Blaine, protože resin se dobře opracovává. A když se dobře odmastí a stříkne základovkou resin primer od Tamiye, tak na tom barvy drží perfektně.
Jsem fakt zvědavý, jak bude vypadat kvalita.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15685987472534 secREMOTE_IP: 3.144.238.20