Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
19.8.2012 11:35 - Tawrik
Prosim o radu, ktere povolani by asi tak nejlepe odpovidalo zaklinaci? Tj. boj s "obourucni" zbrani a sem tam do toho prsknout nejakou tu fyzickou magii.
19.8.2012 12:05 - Naoki
Řekl bych že asi swordmage, s tím že ale je spíš obrannou postavou než útočnou (jako že nečeke že s tím budeš dělat tolik dmg jako družinový barbar, hraničář, tulák atd.)
19.8.2012 12:40 - noir
Ne, rozhodně ne. Ideální zaklínač je avenger - ale je třeba lehce přefluffovat.
19.8.2012 13:39 - hadrian
a tak dobře navolený githzerai swordmage má už trochu lepší damage output ;-) Ale souhlasím, že Avenger se hodí líp na zaklínače (tahle debata tu už myslím byla před pár měsíci). Swordmage je spíše Jedi.
EDIT: samozřejmě Pursuit Avenger (wisdom/dextrity), pokud ho chceš jako hráčskou postavu.
19.8.2012 13:52 - Kormorán
Shako píše:
19.8.2012 11:00 - Shako
Kormorán píše:
chtěl bych se zeptat na zteč. jestli to dobře chápu tak před ztečí můžu normálně použít drobnou i pohybovou akci a nakonec to zakončit ztečí, ale použít prvně zteč a pak jinou akci už nejde ?
Presne tak.
Nejsem si ted jist, jak je to pri pouziti akcniho bodu - zda lze mit dalsi akci i po zteci.


takže pokud hraničář použije Prudké tornádo , kdy zaútočí na všechny okolo sebe a když uspěje tak je odhodí a srazí k zemi o počet polí rovný moudrosti v mém případě o 3pole, tak ti se v klidu mohou zvednout a pak chargnout a získat tím výhodu +1 k útoku ?
19.8.2012 14:20 - Blaine
Kormoran: Ano. Ono jde o to, ze Prudké tornádo budes pouzivat v okamziku, kdy potrebujes nekam odejit, kdy muzes oponenta soupnout nekam, odkud na tebe nebude moct naztecovat, kdy budes chtit pomoci kolegovi strelcovi, ktery je obklopen skrety apod.
22.8.2012 11:35 - Almi
ALL: Tak jeden maniak do DnD z Mohelnice, kde se letos konal Gamecon mi poslal link na fotky své tvorby batlegridu atp. Musím říct, že luxusní. Kochejte se :)
22.8.2012 12:16 - Vojtěch
Tako ono je na netu hafo všelikého takového materiálu, když by si s zím člověk hrál...

link
27.8.2012 13:57 - Almi
Vojtěch: Líbí, je to někde k dispozici i zadarmo? Potom, co jsem viděl ty Vikingovo galerky mám touhu tímhle sem tam obšťastnit i svoje hráče... :-)

..ale pilně šetřím na pár raritních kousků, které mají prioritu.
27.8.2012 19:15 - Vojtěch
Hele, co jsem vykopal...

Jinak by se asi nebylo od věci poohlédnout po torrentu, nebo tak něco, třeba také po tomhle.
14.9.2012 10:22 - Tawrik
Zdravim vsechny, mam opet nekolik dotazu k pravidlum ktera nam nejsou uplne jasna.

1) Pokud mi pri mem tahu nekdo zpusobi pokracujici zraneni (pri reakci, nebo pripravenou akci) hazu si na save hned na konci tohohle tahu (i kdyz se to zraneni jeste neprojevilo) nebo az na konci dalsiho, takze alespon jednou se to zraneni projevi?

2) Jak je to u Bojovnika s Comabt Challenge, pocita se to jako reakce nebo ne? Jde mi o to jestli muzu majznout nekoho prilezitostnym utokem a jeste v tom samem kole pouzit Combat Challenge.

3) Leceni - kdyz je nekdo vyrazenej a ja ho po skonceni boje osetruju pomoci schopnosti leceni, tak ho jenom stabilizuju a on zustava porad v bezvedomi dokud se na nej nepouzije nejaka schopnost ktera mu umozni utratit lecivou vlnu, nebo ma po mem leceni 1 zivot a probudi se?
14.9.2012 11:15 - ShadoWWW
1) Hážeš si až na konci dalšího. Zranění se tedy aspoň jednou projeví.

2) Combat Challange - Tuto schopnost můžeš použít vždy, když útočíš, počítá se tedy mezi to i příležitostný útok. Tato schopnost je o tom, že nepřítele prostě označíš a pokud bude útočit na někoho jiného, bude mít postih -2. Tento postih bude mít do chvíle, než se tvé označení zruší. To je možné těmito způsoby:
- Označíš touto schopností někoho jiného.
- Budeš vyřazen z boje (například upadneš do bezvědomí)
- Tvůj cíl označí svou schopností někdo jiný
- Cíl zemře
- Nebo prostě se rozhodneš to označení zrušit

3) Asi máš na mysli stabilizaci umírajícího v rámci první pomoci (dovednosti Léčení). V rámci této dovednosti ho můžeš buď stabilizovat, nebo mu pomoci utratit léčivou vlnu. (Tzn. pokud ho chceš stabilizovat a léčit, musíš použít dvě akce).
- Stabilizace: Musíš uspět v ověření Léčení s TO 15. Poté si už postava nemusí házet proti smrti, ale její počet životů se nemění.
- Nabrání druhého dechu: Když uspěješ v Léčení s TO 10, tak můžeš sousedící postavě umožnit, aby použila akci druhý dech (pokud ji dosud v souboji nepoužila). Spotřebuje léčivou vlnu, vyléčí se, ale bonusy k obraně nezíská.
- Pokud je postava stabilizovaná a boj skončí, automaticky si po něm krátce odpočine a může utratit libovolný počet dosud nespotřebovaných léčivých vln, takže je ji zbytečné léčit po boji.*

----
* V podstatě by to bylo užitečné jen tehdy, kdyby už postava neměla žádnou léčivou vlnu a nemohl by ji tak utratit. Pak bys mohl použít nějakou schopnost, v jejímž popisu je např. "Účinek: Cíl si obnoví životy, jako kdyby utratil léčivou vlnu." (například kněz by mohl použít zhoj léhká zranění). Jinak by si totiž postava v bezvědomí musela důkladně odpočinout (zpravidla 6 hodin), aby se jí obnovily léčivé vlny a mohla nějaké utratit.
14.9.2012 11:26 - Nachtrose
Shadowww: jestli se nic u bojovnika nemenilo, co nesleduju errata, tak zrovna jeho mark nekonci marknutim nekoho jineho, ale na zacatku bojovnikova dalsiho tahu. Cili bojovnik muze mit aktvnich tolik marku, kolik dokaze vytlacit za kolo utoku.
14.9.2012 11:26 - Beltar
Dovolím si nesouhlasit:
Na konci každého kola si hážeš na ongoing damage. Jasně a čistě řečeno (jestli nebylo erratováno)

Ongoing Damage
Some powers deal extra damage on consecutive turns
after the initial attack. An efreet might hit you with a
burst of fire that sets you alight, dealing ongoing fire
damage. When a snake’s venom courses through your
blood, it deals ongoing poison damage. A mummy’s
rotting touch deals ongoing necrotic damage, and a
kruthik’s corrosive spittle deals ongoing acid damage.
ONGOING DAMAGE
✦ Start of Your Turn: You take the specified damage
at the start of your turn. Example: If you’re taking
ongoing 5 fire damage, you take 5 points of fire
damage at the start of your turn.
✦ Saving Throw: Each round at the end of your turn,
make a saving throw (page 279) against ongoing
damage. If you succeed, you stop taking the
ongoing damage.
✦ Different Types of Ongoing Damage: If effects
deal ongoing damage of different types, you take
damage from each effect every round. You make a
separate saving throw against each damage type.
✦ The Same Type of Ongoing Damage: If effects deal
ongoing damage of the same type, or if the damage
has no type, only the higher number applies. Example:
You’re taking ongoing 5 damage (no type) when a
power causes you to take ongoing 10 damage. You’re
now taking ongoing 10 damage, not 15.
14.9.2012 11:37 - ShadoWWW
Nachtrose: Oh, máš pravdu!
14.9.2012 14:51 - Tawrik
Shadow: ad 2) Jak funguje Combat Challenge je mi vcelku jasne, slo mi o to jestli se pocita jako reakce nebo ne. Tj. mnou marknuty cil se presune (shift) a ja ho majznu pomoci Combat Challenge. Pak dalsi cil udela neco co vyvolava prilezitosty utok - muzu na to jeste reagovat (basic utokem) nebo uz ne protoze jsem svoji reakci vyuzil na Combat Challenge? Nebo, v souvislosti s oznacenim vice cilu, kdyz se jich presune (shift) vic nez jeden muzu reagovat na vsechny nebo jen na jednoho?

ad 3) "- Pokud je postava stabilizovaná a boj skončí, automaticky si po něm krátce odpočine a může utratit libovolný počet dosud nespotřebovaných léčivých vln, takže je ji zbytečné léčit po boji." Diky, tohle je dulezita informace kterou jsme prehlidli.
15.9.2012 18:44 - Smud
Dungeon Command - Tyranny of Goblins (a Sting of Lolth) obrazky: http://boardgamegeek.com/article/9315698#9315698
24.9.2012 09:36 - Babaj
ja bych mel taky malou otazecku... Urcite se to tu nekde resilo. ale tech stran tady je tolik . ze me nahodne kliknuani mi neprineslo touzebne vysvetleni.

je nekde reseno poradi vyhodnocovani soubeznych akci v prubehu zacatku kola? v pravidlech jsem nasel jen seznam.
24.9.2012 10:44 - hadrian
Babaj: jestli sem to pochopil dobře, ptáš se, že když si na tahu (psals sice "kola", ale tam se řeší pořadí hráčů iniciativou, takže předpokládám, žes jen zaměnil kolo za tah), jaké je pořadí akcí, které můžeš dělat? Žádné. Pokud se nejedná o kolo překvapení máš k dispozici ve svém tahu: 1 standadrdní akci, 1 pohybovou akci, 1 drobnou akci a akce volné, v jakém pořadí je použiješ, je na tobě.

(samozřejmě pak se to může měnit, že standardní akci můžeš změnit na pohybovou a pohybovou na drobnou, pokud chceš a potřebuješ to - takže můžeš mít ve svém tahu i 2 pohybové, 1 drobnou a volné akce, nebo 1 standardní akci, 2 drobné akce a volné akce atd. Ale pořadí, jak je využiješ je na tobě)
24.9.2012 11:12 - Babaj
ne, to jsem na mysli nemel... ale ikdyz jsi to natukl... slo mi o to ,ze nastane zacatek kola a treba... mas prubezne zraneni, regeneraci, do toho jeste efekt nejake imunity co konci na zacatku kola.. tudis tri veci v jeden okamzik.... ktera se vyhodnot drive?... nektere ability to maji sice napsane ve svem popisu... ale nevim jestli je tomu tak nejak vseobecne .. v pravidlech jsem nasel jen seznam toho co v zacatku kola muze nastat,,ale poradi vyhodnocovani tam neni... treba stav prubezne zraneni a regenerace,, klidne at jde soubezne.. tam se treba zapocita +- a vysledek, ale pak uz jsou komplikovanejsi pripady.. napada mne jeden.. mam imunitu co konci na zacatku pristiho kola . a mezitim mi bezi prubeznak ktery se tyka te imunity...



ikdyz i pomer ongoing a regenerace je taky dulezity :-)) kdyz ongoingem klesnes pod nulu . k regeneraci ani nedojde :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095213890075684 secREMOTE_IP: 52.15.59.163