Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
2.1.2012 18:20 - wlkeR
Lost Crown už někde na netu poletuje, po Game Day dobrodružství se země slehla. Teda Almi nám ho tuším slíbil, ale teprv až se odehraje někdy nějak.)
2.1.2012 23:09 - ShadoWWW
TADY je všech šest sezón Encounters (kromě nejnovější sedmé), včetně Lost Crown of Neverwinter.
4.1.2012 09:13 - Blaine
V prubehu levelovani se nam kombaty moc pekne prodlouzili, budu snizovat HPcka nestvuram a zvysovat dmg, jak o tom uz tady nekdo mluvil.
Zkousel to uz nekdo? A jaky pomer byyste pripadne doporucovali? Docela nerad bych si dal TPK kvuli hrabani se v zakladech pravidel.
4.1.2012 09:47 - Alnag
Blaine: Tak snižuj HP/zvyšuj dmg output postupně. Já jsem dost radikální zastánce názoru že tak od 15 lvl nahoru - děleno dvěma krát dvě. Hlavně proto, že se to dobře počítá. Ale Almi, který má rozhodně víc zkušeností v oboru by mi jistě vyčinil, že to není dobrý nápad.
4.1.2012 09:54 - Vojtěch
Takže svým způsobem návrat k takovým těm limitům co bývaly u starších edic, kdy hp od určité úrovně přestanou stoupat atd.?
4.1.2012 10:10 - ShadoWWW
Design nestvůr v 4E... Co k tomu říct? Nestvůry z MM1 bych upravoval stejně, jak navrhuje Alnag. V MM2 je to malinko lepší, v MM3 ještě trochu lepší. MV je docela v poho, ale ten je spíš pro heroic tear.

WotC si ten problém docela uvědomuje a vychází update nestvůr z MM1 (těch, co nejsou opraveny v MV). Je to seriál, každý měsíc opraví 2-3 nestvůry.
4.1.2012 11:50 - Almi
Alnag píše:
Ale Almi, který má rozhodně víc zkušeností v oboru by mi jistě vyčinil, že to není dobrý nápad.


Nu, úplně nevyčinil. Ono jde spíš o to, poskládat ten encounter pro vyšší level tak, aby byl atraktivní a nenudil. Oblídil jsem si poslední dobou tak nějak mimoděk zejména různé fígle, kterými mohou postavy souboj ukončit dřív. Ale záleží vždy na okolnostech.

Pak taky hodně záleží, jak moc "proradné" jsou schopnosti potvor.

Souhlasím komplet se ShadoWWWem. Snad bych ještě dodal, že nejjednodušší úpravu kterou dělám, pokud není daná potvora updatovaná podle MM3 a Monster Vaultů či jinak, tak prostě snížím její životy (ale to je nejvíc znát stejně až u solo potvor) a zvýším jejich zranění (přidám kostku a menší polovinu hodnoty zranění přičítaného ke kostce - tj. pak dostanu třeba ze 1d8+5 hodnotu 2d8+7).
4.1.2012 14:04 - Blaine
Dekuji za napovedu.
Jsme ted na 14. lvl a combaty se zacinaji neprijemne tahnout, ne ze bych kazdy delal super nudny - stojime v chodbe a nehybeme se, ale uz trvaji moc dlouho.
A proste kdyz napadaji nejake spatne kostky na dulezite utoky anebo se hraci rozhodnout nepouzit nejake silnejsi powery nebo to nepada me, takze neni citit zadny tlak z me strany na ne, tak ten kombat je proste strasne tahly.

Almi: O kolik nebo o jaky pomer jsi snizoval zivoty? Dmg jsi poradil velmi dobre, ted jeste HP:)
4.1.2012 15:26 - Almi
Blaine: Upozorňuju, že já zvyšoval dmg potvorám, ne hráčům :-) Ale kupodivu i to zrychluje souboj. Životy dělám většinou tak, že se podívám, kolik hp má srovnatelná potvora na daném levelu a třídě a trochu pohnu o pár hp podle toho, jak moc se liší konstitucí. Třeba solo potvoru, která měla podle MM1 pravidel 1400 hp jich bude mít podle nových max. 1200. Spíš ale klidně do hry dej předmět, věc, která umožní soubouj vyřešit třeba už v půlce souboje. Hezký je k tomu povídání v knížkách o dracích ("dostaň draka do bloodied, pak se s ním dá zkusit vyjednávat" :)).

Jinak, pokud se hráči rozhodnou nepoužít silnější powery, je to problém pak obecně. Jen at-willkama jsou nudný souboje všechny. Tvoje úloha jako DMa je, aby postavy chtěli a použili i zajímavější powery. Ale pak jim dát zase šanci na odpočinek nebo možnost získat jejich použití znovu jinak, když long rest není možný.

Encounters jsou designované tak, že i na 3. lvl musíš absolvovat několik soubojů, než máš long rest. A já když vidím, že jsou postavy fakt vyšťavený, prostě umožním za splnění nějaké podmínky (na bojišti nebo i mimo boj, díky náhodě či interakci s NPC) použít akční bod navíc, spálit druhý dech podruhé v souboji. Nebo ho spálit výjimečně někde jen za minor akci. Nebo jim umožním vrátit si použití jedné daily, transfer léčivých vln od někoho, kdo jich má hodně k jinému, co nemá žádnou atp. Vždy ale jako odměnu za hezkou hru, scénu či obětování se. Nikdy na to není nárok, ale na druhou stranu - beru to jako DMův příspěvek k plynulosti a zábavnosti hry pro všechny u stolu.

Sice jsem nepřítelem názoru, že "souboj má být jen, když posouvá příběh", ale rozumím té myšlence do té míry, že prostě souboj pro souboj nemá smysl. Posouvat příběh zrovna nemusí, někdy stačí i jen, aby ilustroval sílu protivníka, nehostinnost okolního prostředí, marnost snažení se družiny tím kterým způsobem (jo, jsem old school - prostě všechno neumlátíš) - zkrátka se většinou snažím vytvářet tlak na hráče, protože pak opravdu přichází nezapomenutelná řešení :)

..a naopak, někdy nechám zvolnit tempo..je to sakra psychologie. Aplikovaná :-) Ale na tohle téma tu taky někde Alnag hrozně hezky něco psal - myslím že se to týkalo rytmiky hry, napětí ve hře a seriálů vůbec.
4.1.2012 15:47 - Alnag
Výhoda zvýšení DMG hráčům je v tom, že to DM nemusí řešit. (A nemusí tím pádem řešit krácení životů potvor.)
4.1.2012 15:55 - Almi
Alnag: Jojo, ale dmg hráčů zvyšovat podle mne není třeba. Opakovaně se o tom přesvědčuju.. hráče víc baví vtípky typu "přetnu tady to lano a potvoře spadne strop na hlavu" :-)

..jen to nesmí být pořád dokola. Když nad tím tak přemýšlím, tak cesta je opravdu v tom, chytře žonglovat s použitím powers. Jako hráč taky vždycky přemýšlím, jestli už je "čas na daily nebo ještě ne". A DM by to měl hráči umět naznačit. Zvlášť když se chytře ptá, zajímá nebo hraje.
4.1.2012 16:08 - noir
Jen bych dodal, že tohle už je hodně vyřešená otázka. Minimálně od Essentials - většina nových povolání je totiž aspoň trošku striker, takže se damage výrazně zvýšila. Hráči už powerama taky tolik nešetří, zase především díky tématům a stavbě esencializovaných povolání. Hodně pomohlo to, že hodně esentials povolání má už v sobě zahrnutou nějakou mechaniku pro posilání skillů, takže hráči pro to nemusí plýtvat utilizami a mohou je používat raději na boj.
4.1.2012 16:20 - Alnag
Noir: Jasně. Ale přesto se boje táhnou. Blaine asi nehraje čistě pre-essentials D&D. Ten problém je větší, než aby na ně stačily takové malé záplaty. (A je přesně vidět, jak to dopadne, když se pořádně playtestuje jen heroic tier :))
4.1.2012 18:29 - Jarik
Ja se drzim pekne puvodni verze...
zadne Ess schopnosti. :D

Tomu se pak rika.. boj o preziti :D
clovek pak nejde do kazde sceny s tim, ze se skrz ni proseka :D
A do kazdeho boje jde s respektem k souperi i spojenci :D
4.1.2012 18:41 - wlkeR
U bandy v Budějcích se osvědčilo rozdělit iniciativu jednoduše na hrdinové - příšery. Pokud nějaký hrdina laguje, klidně může místo něj jednat hráč co už má vymyšleno. Taky se líp taktizuje. A, co já vím, experimentovaly s tim 4E deskovky.

Osobně taky zvažuji jednu z myšlenek Cooka, a sice 1 akce za kolo, za účelem půlhodinového rozhodování hráče, co udělá s minorkou, jen aby toho náááhodou neudělal málo (smějte se mi, jestli chcete, ale v mých soubojích to občas je problém).
4.1.2012 22:36 - Almi
Bože, nechápu..já vím vždycky přesně, co udělám. Máte hrát s kartičkama :)) A když nevím, co s minorkou, prostě se ptám na věci okolo a zjišťuju :)
5.1.2012 00:35 - Quentin
kýblohlav: simple initiative :D
5.1.2012 02:17 - ShadoWWW
Trochu by mohl pomoci i house rule, že po důkladném odpočinku začíná postava s 1 akčním bodem na hrdinském stupni, s 2 AB na rekovském a s 3 AB na legendárním (epickém).
5.1.2012 08:38 - Alnag
ShadoWWW: Ale to by je musela moct použít 2x nebo 3x za Encounter (ale třeba jen jeden za kolo). Jinak by to moc nepomohlo.
6.1.2012 15:32 - ShadoWWW
Hodně zajímavý článek o nedávné minulosti WotC, DDI, 4E a Hasbro.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14784789085388 secREMOTE_IP: 18.117.196.184