Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
12.12.2011 11:49 - Me-dea
Vojtěchu no jde vidět, že jsi o své myšlence pevně přesvědčen a vymluvit si ji nenecháš. Zbývá jen počkat, jak ten tvůj pokus dopadne. Podle mě je to velmi, rozumněj VELMI obtížný až téměř neproveditelný nápad. A to ani nemluvím o tom, kolik měsíců ti zabere něco takového otestovat a vyladit. Pokud se ti to povede, tak před tebou smeknu.
12.12.2011 11:51 - noir
Vojtěch: když chceš dát 2W damage, tak si počkej na lvl 21 a a pak to budeš dávat at-willem. Anebo hrej barbara, ten to má též...

Jedinečnost: Když se podívám na to, jakou poweru můžu dát svému hraničáři na 19. úrovni:
1)Velká damage
2)Nižší damage, ale na délku nebo blízko
3)Střední damage, cíl weakened, na útok hážu dvakrát.
4)Cíl z dálky, cíl imobilizovaný, létající cíl na dýl.
5) Tři útoky. Každý zásah navíc přinese horší efekt.
6) Interupt, kterým srazím nepřítele k zemi
7) bodnutí, kterým odrazím nepřítele od sebe, sekundární vrhací útok, kterým ho zmatu.
8) Dokud je nepřítel mým cílem, každý nepřítel u mě dostane damage
9) damage
10) Imobilizace. Dokud vedle něj stojí beast companion, dostává ongoing
11) damage, imobilizace, prone
12) damage, ongoing, když je CA, posílený efekt
13) stance, která když někdo naruší prostor, umožňuje im.reakcí střílet drsné oportunity
14) střela tří šíp, každý zásah dělá silnější efekt. Neprovokuje oportunity.
14) dvě střely, když první trefí, druhá trefí skoro určitě.
15) automaticky se cíl stane quary+damage
16) plošňák s různými efekty: na každý cíl jdou dva útoky, když projdou oba, dostane cíl silnější ong.
14)
12.12.2011 12:03 - Vojtěch
Noir: A žádný z nich nemá slabší obdobu níž, nebo výš? Nebo u jiného classu v bledě modrém?

Me-dea: Nevím, proč se vůbec snažit mi to vymlovat :) Já jen říkám, proč to nezkusit?
12.12.2011 12:05 - wlkeR
noir: Ale teď si jednu vyber ;)

Vojtěch: Však já neříkám, že se mají ptát na každou blbinu. Na druhou stranu je šílenství každou blbinu katalogizovat. Tabelizovat, whatever. A když už, osobně bych to viděl spíš na flowchart: Chceš dát hodně damage? ano/ne. ....
12.12.2011 12:08 - Me-dea
Šak já ti psala proč to nezkusit. :-)
12.12.2011 12:14 - noir
wlker: jo, zrovna tady to nebylo tak těžký. Volba je jasná:
1. krok: chci poweru na blízko. Eliminuju ranged
2. krok: chci něco, co nedělá "jen" zranění" Eliminuju jen zranění
3. krok: nemám beast companiona: Eliminuje powery s beast companionem
4. krok: Mám hodně statických bonusů, rád bych nějaou poweru s víc útokama.
5. krok: vybírám ze tří a volím Cruel Cage of Steel.

Vojtěch: Jen ukazuje powery na jedné úrovni - jsem moc zvědavý, jak je popíšeš tabulkou.
12.12.2011 12:16 - Vojtěch
wlkeR kýblohlav: Osobně jsem uvažoval nad formátem jako mají keywordy na současných powerech. Postava by měla obecný základ takových těch vylomenin, co umí každý kdo má nohy a ruce a pak nějaké ty zvláštnosti, při čemž by se postava časem dostávala k dalším schopnostem (takže ne moc velký nápor na bednu), ale staré nezapomínala a přibývalo by investovatelných zdrojů (tedy hlavně u daily a encounter).

Noir: Uvidím doma, až se budu moct podívat, co která věc dělá. a porovnat je s věcmi níž a výš.
12.12.2011 21:10 - Almi
wlker píše:
Co mně žere dál je neochota hráčů jet paralelně combat a skill challenge. Dobře, čas od času jde zloděj zrušit past, zatimco zbytek bojuje, ale zloděj má pak depku, že nerozdával sneak attack. Jejich míra úspěšnosti v souboji je o tom, kdo dal nejvíc damage. Je úplně jedno že zloděj vyřadil elitní past. Nedal damage. N00b.


hele, zeptám se asi blbě, ale co ti brání v tom, jedt skill encounter v souboji? Prostě ho posav tak, aby se jeli přes minorky a ne standartky. Klidně to kompenzuj tím, že řekneš:

- jako standard action je to easy check, ale jako minor to bude normal/hard nebo
- jednu standardku můžete nahradit dvěma minor nebo
- udělej to na minorky tak, aby postavy museli lítata po bojišti - tuhle něco zmáčknout, tady něco zakouzlit, aby povolil mechanismus a tamhle něco spadlo, ale nerozbilo se? A to vše v rytmu boje, kdy postavám ubíhá čas? Jasně, neumřou, ale vyleze třeba další hnuska z portálu nebo tak něco.

Dám příklad: nedávno jsem jel bojový encouter, kde postavy buďto mohli pseudodračí hnusku udolat buď v boji, nebo zničit 6 magických zrcadel rozházených po bojišti. Velmi rychle zjistili, že zničením každého z nich přijde mimo jiné hnuska o 1/6 HP. Takže se to zvrhlo ve hru: "Proč bysme oživovali paladina, který má damage output max. 50 damage, když zničením zrcadla hnusce sebereme 2x tolik životů?" :D

Z toho je vidět, že jsem si to měl líp promyslet..ale jako cesta je to dobrá. A pro tebe je to vlastně snadný - máš homogenní skupinu lidí, neměl by být problém je potěšit a zároveň si to užít i sám.

Vojtěch píše:
A nebo tě to v jedné taktice uzamkne, dokud nedostaneš nový power? A proč bych měl být nucen od každého trochu a pak třeba celý souboj sedět na poweru, co se nedá zrovna použít, nebo pohybovat protivníkem, když je to třeba úplně pro kočku, když chci třeba jen dát 2[w] damage?


Hezké - není odpověď třeba v tom, že já bych chtěl taky umět leccos, ale prostě to neumím, protože jsem se místo toho učil něco jiného? :))) Myslím si, že to moc hrotíš. Jako dobrý DM přece není nic lehčího než si nechat jeho činnost hráčem popsat a pak ohodnotit vhodným checkem. Ano, válečník nesešle ohnivou kouli (pokud chce až tak, měl si vzít vhodné character theme :)). Ale pokud chce někomu dát ojediněle slide o 1, prostě se v rámci conflict resolution domluvte, co bude muset on obětovat - napadá mne třeba, že bude poskytovat bojovou výhodu do konce příštího kola. Nebo cokoli jiného.
12.12.2011 21:28 - wlkeR
Almi: Jo, a hraničářce hrábne, páč nebude stíhat dávat Quarry. Mně osobně se to taky moc nelíbí, nějak ... mi není pohodlné, když hráč dvacetkrát za kolo hází kostkou.

Navíc jsem to možná blbě vysvětlil, nejde mi jenom o challenge, které do combatu vymyslím já, jde mi i o to, že se hráči všecko v combatu snažej vyřešit přes powersy. Jakoby nic jinýho neexistovalo. Proto zkouším koncept "powersy neexistujou. Have fun."
12.12.2011 22:24 - Almi
wlker: Nemusíš furt házet kostkou. prostě se dohodněte..nebo vám půjčím Sethi nebo Beltara. Oni je to naučí :-)

A taky mohu půjčit Meldina - na něm se zas naučí, že VŠECHNO jde vyřešit přes Arcanu (= ještě bude rád za powers) :-)
12.12.2011 22:27 - Gurney
wlkeR kýblohlav píše:
jde mi i o to, že se hráči všecko v combatu snažej vyřešit přes powersy. Jakoby nic jinýho neexistovalo

Mám velmi podobnou zkušenost. Jako GM, později jsem to zpozoroval i sám na sobě jako na hráči - kdysi jsem vymýšlel hafo různých hustýh a cinematických akcí, pak mi na vyšších (no vyšších, konec heroicu) množství powerů přerostlo přes hlavu a byl jsem rád že je zvládám managovat a ne ještě přepínat mezi cinematickým pohledem na hru a pohledem z hlediska mechanik. Co víc, když jsem nad tím pak přemýšlel, málokterá z těch cinematických akcí co jsem vymýšlel když jsme s 4e začínali měla něco společného s jakýmikoli powery a když tak z nich využívala max nějaký pull/push/slide efekt. Od té doby mám dojem, že powery jsou moc komplexní a složitý a zpomalujou hru, a přitom málo přispívaj k takovému cinematickému efektu, co víc dokonce ho kazí tím že strhávaj pozornost víc k tý mechnický stránce hry - k tomu aby se celá powera správně vyhodnotila, což je občas pro potřeby boje prostě moc pomalý. Líbila by se mi nějaká alternativa, možná něco jako dostávat po levlech místo powerů nějaký tagy ve stylu WoD Mirrors, kterýma by se jednoduše a rychle upravil základní útok (rychle = šel by např. použít jen jeden do jednoho útoku, případně zezačátku jen jeden).
13.12.2011 03:12 - Vojtěch
Tak jo. Nebudu se hrabat hned ve složitostech - začnu nízko. Pokusím se dekonstruovat at-will powery z Core do podoby, kde bude víc vidět společné prvky.

Cleric
Lance of Faith = 1d8 radiant, ABL damage, ABL attack (někomu jinému), na obranu, dosah 5
Priest's Shield = 1[w], ABL damage, +1 AC (někomu jinému)
Righteous Brand = 1[w], ABL damage, ABL attack (někomu jinému)
Sacred Flame = 1d6 radiant, ABL damage, na obranu, dosah 5
Fighter
Cleave = 1[w], ABL damage, ABL damage (jiný cíl)
Reaping Strike = 1[w], ABL damage, miss: 1/2 ABL damage
Sure Strike = 1[w], +2 attack
Tide of Iron = 1[w], ABL damage, Forced move 1 sq, Shift one sq
Paladin
Bolstering Strike = 1[w], ABL damage, ABL temporary hp
Enfeebling Strike = 1[w], ABL damage, -2 attack (marked)
Holy Strike = 1[w], ABL damage, ABL damage (marked)
Valiant Strike = 1[w], ABL damage, +1 attack per enemy adjecent
Ranger
Careful Attack = 1[w], +2 attack, Možnost Ranged
Hit and Run = 1[w], ABL damage, move nepůsobí AoO v prvním čtverci
Nimble Strike = 1[w], ABL damage, shift 1, Ranged
Twin Strike = 1[w], 1[w] (možnost jiný cíl), Možnost Ranged
Rogue
Deft Strike = 1[w], ABL damage, move 2, možnost ranged
Piercing Strike = 1[w], ABL damage, na obranu
Riposte Strike = 1[w], ABL damage, při napadení druhý útok (1[w], ABL damage)
Sly Flourish = 1[w], ABL damage, ABL damage, možnost ranged
Warlock
Dire Radiance = 1d6 radiant, ABL damage, dosah 10, na obranu, pokud přijde blíž (1d6 radiant, ABL damage)
Eldritch Blast = 1d10, ABL damage, na obranu, basic attack, dosah 10
Eyebite = 1d6 energy, ABL damage, invisible to target, na obranu, dosah 10
Hellish Rebuke = 1d6 elemental, ABL damage, na obranu, pokud utrpím damage (1d6 elemental, ABL damage), dosah 10
Warlord
Commander's Strike = Basic Attack (někomu jinému), ABL damage (někomu jinému)
Furious Smash = ABL damage, ABL damage (někomu jinému), ABL bonus attack (někomu jinému), na obranu
Viper's Strike = 1[w], ABL damage, shift provokes AoO (někomu jinému)
Wolf pack Tactics = 1[w], ABL damage , Forced move 1 sq (někomu jinému)
Wizard
Cloud of Daggers = 1d6 force, ABL damage, dosah, na čtverec, na obranu
Magic Missile = 2d4 force, ABL damage, dosah 20, basic attack, na obranu
Ray of Frost = 1d6 elmental, ABL damage, na obranu, dosah 10, slow
Scorchng Burst = 1d6 elemental, ABL damage, na obranu, dosah 10, area
Thunder Wave = 1d6 elemental, ABL damage, na obranu, area, Forced move ABL sq

Neříkám, že jsem tu nalezl něco objevného, ale třeba warlock má jako class věc dát si podmínku, která při porušení cíl ztrestá, leadeři mají překvapivě ve své moci dávat bonusy za abilitu někomu jinému, kouzla mají výhodu útoku na jinou obranu, než AC. Některé útoky jsou víceméně dej někomu kondici, nebo postih, Ranger třeba jako součást classu může mít že jeho hrátky se aplikují i na luk a náhle jsou jeho powery velmi podobné s ostatními. Při odmyšlení-si kotka+ABL damage mají některé mystické věci dost společného s úplně obyčejnými. Třeba Warlockův Dire Radiance a Warlordův Viper's Srike oba trestají pohyb dalším útokem (jen striker vlastním a leader cizím). Pouze poukzuji na podobnot, ne úplnou stejnost (Ta je na štěstí jen u ragerova Careful Attack a figterova Sure Strike). Zrovna Ranger má Hit and Run a Nimble Strike, které by mohly klidně být to samé - Shift 1, útok na AC, 1[w], ABL damage. Herní efekt by byl asi stejný (ano, jsem si vědom toho že shift 1 je většinou lepší, než jen neprovokovat AoO od cíle pohybem z 1. čtverce). Rogue a jeho Deft Strike se také zrovna moc neliší...
13.12.2011 06:55 - Me-dea
*objevné zvolání* Jo ty chceš pracovat jen s core classama. Nevím proč jsem měla hloupou představu, že se všema. Když nad tím teď přemýšlím byla to opravdu hloupá myšlenka. Silly me.
13.12.2011 07:31 - wlkeR
Hmm, jak to jen bylo.

wlkeR: "Co kdybyste si na tohle neházeli? Prostě se zeptejte, já vam to řeknu."
Hráči: "JAKTOŽE NA TO NESMÍME HÁZET?!!!"

Teď se chystám vyzkoušet Cookovu 1 akci/kolo, do mých pletich to krásně zapadá. Ozvu se, jak to dopadne. Pokud budu tou dobou ještě naživu :D
13.12.2011 07:42 - Vojtěch
Me-dea: nejdřív základ, pak prozkoumat co je odlišné a kdyžtak dál přidat. Myslím, že snažit se pokrýt vše hned na začátku by bylo na zcvoknutí.

Chtěl jsem najít společné základy a případně pak nechat classům to, co nikdo nemá, jako další drobty k ozvláštnění.

wlkeR kýblohlav: Co to bylo? :D
13.12.2011 08:23 - ShadoWWW
Vojtěch: Máš to ale špatně. Hodně z těch powerů byly opraveny v updatech. Je lepší vycházet z aktuální verze, ne z tři a půl roku staré. Stáhni si český překlad, tam máš zapracované všechny updaty.
13.12.2011 08:50 - Vojtěch
Jo, updaty... já je běžně nepoužívám, ale na práci bych je použil. Tohle byla jen demonstrativní ukázka, kolik je tóho podobné a kolik ne.
13.12.2011 18:42 - wlkeR
Vojtěch: Knowledge čeky, můj arcinepřítel. Druhá hláška, která se k nim váže, je "On měl 23 a ví to samý, co já s hodem 25?" ... Moje družina je občas docela hysterická.
13.12.2011 18:55 - Vojtěch
Na tohle by se hodila odpověď: "Skoro to samé, jen má ve výhledu pavučinu v pravém honím rohu."

Mě to už nějak přestává bavit cpát lidem info, tak kdo se zeptá něco se dozví a kdo ne, toho to asi nezajímá. A hráči se občas ptají a dělají mi radost.
14.12.2011 00:40 - noir
Z Enworldu: A petition for WoTC.
I am going to try this here because my post on the Wizard's boards was deleted without comment.

Basically, I would like to see Monty Cook thrown out of WoTC, ejected, kicked to the curb, shown the door, excommunicated, you get the point.

He writes a regular column were he seems to dislike the current build of the game, pines for earlier editions, posts leading and generally unhelpful polls, and accomplish little of any real worth.

I have a bad feeling he is working on 5th edition, as they are paying him to do something on staff, and it sure as heck isn't write those stupid legends and lore articles.

I have a feeling that I will be on the grognard side of the next edition war if Monty's musing are the direction we are heading, which seem to be some kind of rules lite 3rd ed clone mixed with the gallbladder squeezing of the undead.

As Dylan said, you dont have to be a weather man to see which way the wind blows, and as far as I can tell it blows toward utter crap. I would like to formally petition WoTC to fire Monty Cook, ban him from the building, and if anyone else feels the same way please add your comments and name.

Thank you very much.

(asi bych to podepsal bez většího přemlouvání)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12942290306091 secREMOTE_IP: 3.145.163.58