Almi:
Jen detail - karta spíš odpovídá síle druho-šesti levelové utility, než featu.
"ad. 2) Ne, toho se fakt nebojím. Je to jako říkat - zakážeme reroll, protože tím lezem hobitovi do jeho minuty slávy?"
- popravdě? Ano. Pro mě je ta hobití schopnost natolik ikonická (stejně jako dragonborní dech nebo revenantí nesmrtelnost), že bych je jiným nedával. Je to přece ta věc, která má být výjimečná - a ne náhodně vytáhnutelná. Mě tahle mechanika dost sráží jedinečnost původní vlastnosti...
Jinak jsem přece viděl karty hrát víckrát, u tebe i u Beltara. A vidím v tom je power creep - zkušenému hráči to dává další možnost vyniknout nad tím, který tak-tak stíhá sledovat schopnosti povolání a rasy. Zkoušel jsem užívání karty pozorovat nezaujatým okem, ale opravdu jsem je viděl zahrát smysluplně asi dvakrát za těch x her.
A jasně, nikdo je nemusí používat; o to víc pak ale vynikne rozdíl mezi tím, kdo je tlačí a kdo ne. Pro mě je ten rozdíl už propastný - vem si postavu na 1. úrovni. Zkusme přiřadit kartím nějakou bodovou hodnotu, tak Daily bude mít 3 body, Enc 2 body, at-will 1 bod. Srovnejme to:
Hráč A nepoužívá témata ani karty: má dvě at-will, jednu Enc a jednu Dailyinu. Při pětilevelovém Encounteru když odpálí vše, tak je to (zjednodušeně) 3xat-will, 1xEnc, 1xDaily. To jest 8.
Hráč B používá témata i karty: Má dvě at-will, jednu Enc a jednu Dailyinu. Pak jednu Enc z tématu a asi pět Enc z karet. Drtivá většina karet nemá žádnou akci, budu počítat, že v boji to nastane jen třikrát z pěti kol. Při pětilevelovém Encounteru když odpálí vše, tak je to (zjednodušeně): 2xAt-will, 5xEnc, 1xDaily. To jest 15.
Není to skoro dvojnásobně silná postava? Připadá ti to úplně fér? Mě moc ne, popravdě řečeno mi přijde, že to dává power-gamerům tolik moci, že to ostatním, co to hrát nechtějí dost ubírá.