Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
6.11.2011 20:30 - wlkeR
No, nechci rozbíjet domlouvání pražských Encounters, tak se zeptam tady: dostal náhodou už někdo nový Encounters (Beyond the Crystal Cave)?
7.11.2011 12:09 - Almi
wlkeR kýblohlav: Měl bych ho mít v nejbližší době..proč?
7.11.2011 20:11 - wlkeR
Já jen nevím, jestli jsem ho stih' od Blackfire požadovat včas (tzn. esi ho pro nás od Wizardů dostali), takže každou chvíli stepuju před naším partnerským obchodem a lezu jim na nervy dotazama, esi už něco přišlo.

By bylo docela trapný nahlásit lidem Beyond the Crystal Cave a dovléct Dark Leagcy of Evard, co jsem socnul ještě v Budějcích ^^;
7.11.2011 21:10 - ShadoWWW
Cool! Mrkněte na TYTO papírové modely. :-)
8.11.2011 05:36 - Nachtrose
Trochu jsem premyslel nad tou dovednostni vyzvou s lodi v bource a pokud vezmu do uvahy Gurneyho poznamku o moznosti lod zcela zachranit, co to treba nastavit jako 18/12/3? 3 neuspechy = potopi se hned, postavy docasne prijdou o vybaveni a hrajou si na robinsony. 12 uspechu = hraje se dal do 3 neuspechu. V tomto pripade lod skonci na skalach/melcine pri pobrezi. Postavy jsou stale robinsoni, ale s vybavou a tedy lepsim startem. No a pokud nasbiraji 18 uspechu, podari se jim doplout do pristavu. Co vy na to?
8.11.2011 06:43 - wlkeR
Nachtrose: Yep, škálování challenge podle počtu úspěchů už se mi osvědčilo :)

ShadoWWW: Toto slovo používám zřídka, ale krutopřísné! to vystihuje nejlíp.
8.11.2011 15:56 - Sorcerer
Neměla by nějaká dobrá duše Dragon 385?
8.11.2011 16:36 - Sorcerer
Už nepotřebuju
10.11.2011 16:01 - Almi
Protože se rýsuje možnost jistého zastřešení a podpory hraní DnD v Čechách min. ze strany Blackfire, zvažují se lecjaké možnosti. Jednou z preferovaných je komunikace jednotlivých družin prostřednictvím klubu na Facebooku. Já navrhoval zde, kostku.

Nicméně, ať už to dopadne, nebo ne - pokud by se chtěl někdo také podílet na Encounters, tj. dostávat kity, promo Fortune karty, plakáty atp., nechť se mi ozve do PM. Ideálně spolu s mailem, protože některé info bych rád posílal hromadně buď já, nebo přímo Michal Ekrt z Blackfire. Upozorňuji, že je v takovém případě fajn mít také nějaký herní klub, nebo se s nějakým domluvit a být pod ním jakoby zastřešen (v Praze je to třeba Outpost, Černý Rytíř, jinde různé herní kluby při DDM), ale lze i bez něj.

Jinak, už mám v packách nové Encounters: Beyond the Crystal Cave. Musím říct, že docela zajímavé, hráči mají možnost dokonce třech speciálních backgrounds. Celé je to pak zaměřené na Vílí divočinu.

A Fortune karty ze třetí, tentokrát Vílí edice (ochutnávka je na wizardích stránkách) jsou zase o něco zajímavější. Tentokrát se třeba objevuje možnost přímo ovlivňovat battlefield položením karty na plán (vznikne tak pole 2x3 čtverce), které něco způsobí (trochu vyléčí/zraní, udělá dazed atp. nebo karty s působením podle vašeho origin (jsem-li fey a púrotivník nikoli, či naopak, stane se to a to...) - uvidíme, jak vše bude fungovat.

Inspirace:
Každopádně z dosavadního používání se velice osvědčil systém mít jeden balíček Fortune karet v družině. Ten se rozdělí na hromádku karet Attack, Defense, Tactic. Hromádky se zamíchají a položí obrázkem dolů. A pak:
- když hráč v daném kolem netrefí ani jedním útokem, vezme si kartu Útoku;
- pokud je hráč zasažen/zraněn, může si vzít kartu Obrany;
- pokud se hráč v kole jen hýbal, resp. neútočil (třeba si spouštěl druhý dech, přesouval se na lepší místo atp.), vezme si kartu taktiky.

Platí přitom, že lze mít od každého druhu najednou max. jednu kartu. Když si vezme novou kartu stejného druhu, musí starou odhodit.

Jednoduché, hratelné, použitelné. A navíc - kupodivu to docela podporuje scénické a popisné hraní :-)
10.11.2011 16:08 - Quentin
Komunikaci bych nechal na FB. Na d20.cz jsou hlavně vypravěči, na FB jsou vesměs všichni.

Encounters mě ale nijak zvlášť neberou. Kdyby se rýsovalo cokoli jiného, tak dejte vědět.
10.11.2011 16:55 - Alnag
Já bych byl pro komunikaci na d20. Z čistě propagačních důvodů. Ale nevnucuji nikomu nic.
10.11.2011 17:38 - Shako
Nahodou jsem objevil tudle dizkuzi:)
Odkazy nahore nefunguji (apson u me). A predchozi dizkuze byla zamcena po neni ne 80 stranach. Tadle dizkuze uz ma 287 stran.:) Casy se meni, co?:)

Almi píše:
Protože se rýsuje možnost jistého zastřešení a podpory hraní DnD v Čechách

Fakt? Kde najdu nejake nejake dalsi info?
10.11.2011 23:07 - Alnag
Shako píše:
Casy se meni, co?:)


První diskuze byla před vydáním (spekulace, drby, odkryté části...). Tahle je po vydání.
11.11.2011 07:55 - Almi
Shako píše:
Fakt? Kde najdu nejake nejake dalsi info?


U mne :-)

Alnag píše:
Já bych byl pro komunikaci na d20. Z čistě propagačních důvodů. Ale nevnucuji nikomu nic.


Já taky, ale pravděpodobně půjde vývoj spíš směrem FB. Prostě proto, že se to Blackfires osvědčilo u Magicu. Ale v jádru jde v případě DnD stejně hlavně o to, dostat informace a materiály k lidem, co o to budou stát. Nebo-li - kdo se nezajímá, nebude mít nic :-)
Přece jen - v DnD se nepořádají turnaje, takže jde spíš o to, umožnit lidem hrát Encounters + podporu, kterou k tomu Wizardi poskytují. A dát vědět o DnD Day.
11.11.2011 09:13 - noir
Almi: Kartičky mě začínají štvát. Ty nové třeba: http://wizards.com/DnD/Article.aspx?x=dnd/drdd/20111109

Konečně sice mají obrázky, ale pro mě úplně nesmyslně narušují proud hry. Už jen ta první. Nepřítel mě srazí na zem. Já si hodím kostkou a když uspěju, pak dělám další rozhodnutí, které může mít na protivníka další efekty. Navíc se to dá hrát kdykoliv, takže neplatí pravidlo o interuptu jen ve vlastním kole. Proč je proboha nedělají jednoduché, jasné a bez dalšího házení?
11.11.2011 09:31 - Almi
Noir: Obrázky jsou pořád stejné - mají je jen kartičky se statutem "rare". Co se zbytku týče - očividně pochodují směrem k zábavnosti. Lidi přece chtějí házet kostkama, ne? :-)

Navíc je na tom úžasný to, že si je prostě do balíčku zařadíš, nebo nezařadíš. brzy jich bude příliš mnoho, abys tam měl všechny. hra tě přímo vybízí - dej si tam to, co chceš! Volba je na hráči/hráčích. Mně se to třeba líbí. Je to zajímavější, méně nudné, více nápadité, skoro až filmové. Inspiruje to k popisu a vyprávění. Vyzkoušeno u lidí, co je jinak popis moc nebere.

Shrnuto: další nástroj, který dává hráči možnost obohatit si hru. Kdo chce, hraje. Kdo nechce, hrát nemusí. To je přece super, ne?
11.11.2011 09:36 - Blaine
Almi: jde nekde karty sehnat jinak nez nakupem v boosterech? Pouzivame takove ty fan-made, ktere kdysi davno postovala Sethi a ja je vyuzivam jako odmenu pro hrace po encounterech, ve kterych nedostavaji jinou odmenu. Hraci si s nimi docela vyhraji a radi je vyuzivaji. S radosti bych jim jejich moznosti rozsiril. Velkou vyhodou pro me to, ze jsou to vetsinou hraci Magic the Gathering.
11.11.2011 10:06 - noir
Almi: Tak delší odpověď.
1) Nejsou nápadité. Ve srovnání s těmi fan-made jsou nudné až běda. Oportunita při pádu, reroll hodu, +1 na útok? Co je na tom nápaditého? Ve srovnání s jámou, co do ní nepřítel spadne z fan-made je to ukrutná nuda.

2) Duplikují efekty z powers, nepřináší tedy nic nového. Viz. ta druhá ve zmíněném linku. Stejný power má (s featem) deva - proč to dávat znovu na jakousi kartu? A nelezem tím hráči devy do jeho minuty slávy?


3) Vybírání karet před hrou a míchání balíčku nevěřím. Tím způsobem, jak to děláme my, to IMHO ani nejde - nedokážu si představit, jak před hrou hodinu prolízáme karty a říkáme líbí/nelíbí.

4)Sviní hru a jsou špatně napsané. Např. ta "Oh, really" -je to oportunita? Není, takže ji můžu zahrát současně s oportunitou. Nevidíš, jak hrozně to narušuje útočníkovo kolo? Spousta hodů navíc, chudák GM...

5) Filmovost na těch efektech fakt nevidím, promiň. Když mi nepřítel hitne mého paladina, tak zničehonic (protože jsem si náhodou vytáhl jakosui kartu Murdenkraw Curse) dostane 5 necrotic damage? Co je filmového na bonusu +1 na útok (Fey trickery), 4 cold zranění (Frost Prince opening) nebo borůvkách, které tě léčí, když po nich šlapeš (Goodbery)?

6) "Inspiruje to k popisu a vyprávění" - to je možné, ale reálně jsem si toho ve hře nevšiml. Na Encounters to lidi v naprosté většině případů nedělají.

7) Jsou k ničemu. Má zkušenost říká, že hráč použije každou čtvrtou-pátou ízlou kartu. Zbytek zahazuje skoro automaticky pryč. Poměr čas strávený čtením a dumáním vs. efektivnost mi přijde zcela nesmyslný.
11.11.2011 11:10 - Gurney
Nechci vypadat jako že jsem proti kartičkám zaujatý (takové DnD, kde by postavy neměly vlastní powery, ale místo toho by si hráči lízli každé kolo kartu s nějakým powerem a mohli jich mít v danou chvíli v ruce jen omezený počet, to by bylo dost husté; navíc by byla možnost, aby GM balík namixoval dle plánovaného žánru a vyznění hry), ale jejich největší efekt vidím v protažení už tak dlouhých soubojů.

Btw z diskuze pod článkem:
Píše:
Most of the women's clothing is very different in ethos to the men's. Less sexism please.

Píše:
yesssss. take off the barbarian's shirt already.

:)
11.11.2011 11:22 - Almi
Blaine: Nevím, kde jinde. Možná je půjde koupit v zahraničí jako kusovky. U mne osobně se nachází cca. desítka promokaret v několika kusech. V případě zájmu jsem schopen poslat.

Jinak mne napadá - když tu ShadoWWW postoval link na stažení Moster Manuál - Nentir Vale, bylo součástí i pdf se všemi Fortune kartami z první edice. Kdyžtak mohu taky někam nahodit nebo poslat. Je to krásně barevní stačí vytisknout na 14 A4, vystříhat..a máš to.

Noir: No, máme očividně jinou zkušenost. Moje je větší - vidím je hrát už cca. 10-15 her. Ať už jako hráč nebo jako DM. A to jsem k nim měl zpočátku velmi rezervovaný postoj.

Fan made karty se podle mne hodí do vyprávěcího one-shotu, ne do regulérní hry. Faortune karta ení nic jiného, než v podstatě feat. Je na tobě, zda si ho vybereš a dáš do balíčku, nebo ne. Narážíš na to, že ve hře, kteoru jsi hrál, jsi jich většinu prolízal. Já mám opačnou zkušenost, když hraju u Beltara. Složení balíčku v Encounters je takové, jaké ho udělá Smud :-)

Jsou nápadité, líbí se mi, že je to často "něco za něco". Líbí se mi, že mne to často inspiruje k zajímavému chování postavy na bojišti namísto efektivně-taktického "postav se tam a tam protože pak budme mít to a to. Díky kartám se v souboji nenudím.

ad. 2) Ne, toho se fakt nebojím. Je to jako říkat - zakážeme reroll, protože tím lezem hobitovi do jeho minuty slávy?

ad. 3) viz výše. zařizuje to Smud. baví ho to, a dělá to, jak uzná on za vhodné. Nic nebrání tomu, aby si to obdobně udělal někdo jiný. Je to fan-made mechanika a pro mne funguje.

ad. 4) Bohužel nemám kartu před sebou. Ale je možné, že lecjaký text může být nepřesný, stejně jako je tomu i řady jiných powers či featů. Jako chudák DM se ale necítím. Zajímá mne jen zábava hráčů a dobrý příběh. Pokud hnusky umřou zajímavým způsobem, jsem pro.

ad. 5) Jasně, proč ne? To je právě na tom to zajímavé - vymyslet si, proč dostane 5 necrotic damage. Buď si to vymyslím, nebo to přeflufuju..nebo to nezahraju, protože nechci :-) A ten zbytek? No, už po přečtení mne napadá spousta hezkých popisů. Vlastně mne teď napadá, že to svým způspbem odráží používání tzv. buffů, které se stali nesmírně populárními v Encounters. Ale pokud to neumíš nebo nechceš popsat, nemusíš. To je právě to kouzlo.

ad. 6) Vidíš, a já si myslím, že dělají :-)

ad. 7) Bylo by fajn, kdyby sis přiznal, že je nezanedbatelná skupina lidí, kterým k ničemu nejsou. Baví je to. Používají je. To je rpostě fakt. To, že se Tobě nelíbí, neznamenají, že jsou k ničemu. Jsou úžasné přesně vtom, že je můžeš a nemusíš využívat. Stejně jako character themes. Jo, použití hru ovlivní, ale neublíží. A jako DM jsem na to docela dost citlivej.

Prostě - když ti nevyhovují, nepoužívej je :-)

Guerney: Nemám čas moc rozebírat proč, ale souboj neprotahují. Prostě zase mastíš hnusky rychleji (většina karet dává nějakou výhodu). Takže v konečném součtu si ymslím, že je efekt neutrální. Ale pravda je, že záleží na hráčích.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11658906936646 secREMOTE_IP: 3.138.105.124