DnD 4E mým pohledem (právě jsem u Skillů):
Tak ať na to koukám jak na to koukám (nečtu podrobně powers a tak, to je zbtečné moje první dojmy jsou:
-
Miniatures a Battle Grid Mandatory str 9
lignment je hezké že dělíme na zlé a dobré, s tím že ještě speciálně vypíchneme ty absolutní vrcholy jednotlivejch principů. De facto pouze zmizeli Lawfull Evil a Lawfull Neutral, což IMHO je špatně. nehledě na to že se stejně všechny rasy poměřují jedním morálním měřítkem.
Už u 3,5E jsem mluvil o DABLO II na stole a tohle je teda kopie Diabla jak vystřižená. Vede k tomu způsob tvorby postav, zjednodušování mechanik a škatulkovanost postav
Vysokej power level postav na 1. úrovni
Po testování asi zjistím, že se to rovná power levelu monster (nemám momentálně penízky na monstrák ;) ale stejně Magic Missile at will....
Málo skillů - nemůžu si pomco ale pořád se mi jako nejlepší možnost jeví NWP v ADnD.
+
Combat/Non-Combat encounters se nápadně podobají myšlence Opposition v Cadwallonu, což je zatím nejlepší taktické RPG.
Alespoň malý důraz na osobnost postavy v Char Creation