Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
23.9.2011 12:57 - Smud
Nase session mivaji tak 4, max. 5 hodin. Bojujeme 1x, malokdy 2x. Krome toho vetsinou stihneme 1-3 skill encountery a samozrejme nejaky ten RP. 1 boj trva vetsinou 1-2 hodiny.
23.9.2011 13:04 - Alnag
Hodně to závisí od levelu (čím vyšší level tím delší souboj a čím víc hráčů tím delší souboj). Pro heroic level a 4 hráče je to boj v průměru na 1 hodinu (boss tak na 2); pro paragon level je boj v průměru na 1,5 hodiny (a boss tak na 3). Na boje tradičně připadne zhruba 50% herního času. Jo a za session se bojuje v průměru tak 2x (z 5 hodin).

Pro low-battle hry jsem schopný boje komprimovat na 20% času, ale to je vyloženě vypravěčský záměr, kde to tlačíš do skill encounterů a morálních rozhodování, event. jiných alternativních dějotvorných technik.
23.9.2011 13:28 - Quentin
Těch 50% asi tak odpovídá i u nás (občas se to zvrhne i na víc)

Další dotaz: Jaký používáte DC ve skill encounterech a jak často na skilly hážete mimo skill encounter?
23.9.2011 15:15 - Quentin
Nebo jinak, jsou tohle ty aktuální?

DIFFICULTY CLASS BY LEVEL
Level Easy Moderate Hard
1 8 12 19
2 9 13 20
3 9 13 21
4 10 14 21
5 10 15 22
6 11 15 23
7 11 16 23
8 12 16 24
9 12 17 25
10 13 18 26
23.9.2011 16:38 - QuentinW
Jj, mas to aktualni.

Vzdy aktualni najdes i v prekladu PHB. :-)
24.9.2011 09:13 - Quentin
Diky. Akorát teď vypadám, jako bych mluvil sam se sebou :)
26.9.2011 16:00 - Almi
QuentinWWW: Ohledně DC tu byl někde Alnagovo rozbor na tohle téma..osobně se ale snažím vždy řídit aktuálním DC. Ono není problém ho zvednout, snížit atp. Dost i využívám DMovský bonus +-2. Většinou ku prospěchu hráče, abych ocenil hezký nápad či popis (pokud nedám úspěch rovnou automaticky).
26.9.2011 16:35 - wlkeR
Mně se líbil jeden z těch Mearlsovo návrhů (tenhle)... Z nový DC tabulky jsem vykouzlil minimální rank pro určitej stupeň a jedu to paralelně - hráč buď řekne čeho chce dosáhnout a hodí na skill, nebo ještě popíše jak to vlastně dělá a já na základě toho stanovim "DC" na tý pětistupňový škále; pak buď dam OK nebo řeknu, že to nedá, ať vymyslí lepší postup.

Moc otestovaný to nemam, ale zatim to jde. Je to takový rozšířený "take 10."
26.9.2011 16:36 - Alnag
Kýblohlav už hraje DnD 4.8E :))
26.9.2011 16:39 - wlkeR
Alnag píše:
Kýblohlav už hraje DnD 4.8E :))


Kdybych přidal +0.1 k edici za každej Wiazrdsí nápad, kterej ve svý hře testuju, jedu D&D 8E ^^;
26.9.2011 22:23 - Almi
Co říkáte na nové pravidla pro hraní postav na 0. úrovni? :-)
27.9.2011 07:05 - Sorcerer
Nevíte jak to mám udělat když jsem DM a hráč je drakorozený a např se chce dostat z vězení pomocí kyselinového dechu a jak mám určit zda se mu to povedlo
27.9.2011 07:40 - Vojtěch
Mno, povedlo.

Povede se mu nejspíš s trochou snahy rozpustit mříž, na dvě fouknutí možná i část dveří (v příručce pro DM bude kolik mají takové dveře hp, pravidla pro poškozování předmětů se najdou podle rejstříku (osobní typy - sekce vybavení, adventuring, nebo combat)), pokud si chceš udělat představu, jak dlouho to může trvat, ale můžeš nad tím mávnout rukou...

Na druhou stranu útěk z vězení by nejspíš nebyly jen jedny mříže, pokud to není nějaká vesnická šatlava, kam zavírají na noc opilce, když moc vyvádějí. Strážím se to asi líbit nebude. A potvorám, co jsou podezřelým z chrlení čehokoli (jestli jsou drakorozené zvyklí, což asi jsou, pokud ho neubili jako příšeru) bych hned z kraje dal pořádný náhubek (nehořlavý, nerozpustný). Nějaké to pošramocené ego je zpravidla levnější než pak opravovat nějaké destruktivní výlevy zvlčilých rádobyhumanoidů. Zrovna tak kouzelníkům se vyplatí zacpat kušnu a nasadit palčáky (a pro sichr párkrát majznout po kebuli).

To už se ale nechá na DM.
27.9.2011 07:53 - wlkeR
Wait, what? :O
27.9.2011 08:24 - Vojtěch
Co? :)
27.9.2011 08:28 - Almi
Sorcerer píše:
Nevíte jak to mám udělat když jsem DM a hráč je drakorozený a např se chce dostat z vězení pomocí kyselinového dechu a jak mám určit zda se mu to povedlo


Snadno - nejdřív se rozhodni, jestli chceš, aby se mu to povedlo, nebo nechceš. A podle toho to dopadne :)

..zní to vtipně, ale je to tak - můžeš se na to podívat oběma pohledy - kyselinový dech není žádná drsná žíravina. Jo, popálí, ale mříž rozhodně nerozpustí. Ale pokud mu chceš vyhovět, určitě přijdete spolu na nějaké pěkné zdůvodnění:
- drakorozený si počká, až mu ponesou jídlo a plivne dech do obličeje překvapenému žalářníkovi, v nastalém zmatku uteče (mohl by být hezký skill encounter);
- drakorozený je zavřený alá Monte Christo a po mnoho let mříž naleptává, až povolí;
- drakorozený je šikovný se zámky a tak ho napadne, že by třeba dokázal zaměřit svůj dech jen na zámek a tím ho koncentrovat. Jen ensmíš zapomenout, že pokud to povolíš jednou, může to tvůj hráč chtít i jindy (myslím tu koncentraci - normálně na takové věci bývá feat).

Pokud si nevíš rady, zda vyhovět nebo ne, tak máš dvě možnosti:
- buď použiješ to, co herní teorie nazývá nějak jako "říkej ANO" - tj. hráči vyhovíš, pokud ti to nezničí příběh, je přece o zábavu, a chceš, aby se mu to líbilo :)
- samotné rozleptání uděláš jako dovednostní výzvu. Stačí 4 úspěchy ke třem neúspěchům.

V takovém případě by tam nemělo chybět:
primárně:
hod na Thievery nebo Dungeoneering (max. 2 úspěchy celkem) - prozkoumání zámku či ukotvení ve zdi mříží);
hod na Endurance (max. 3 úspěchy) - jak dobře zvládne dýchnout takhle koncentrovaně a hlavně opakovaně - neúspěch zde navíc vyvolá ztrátu léčivé vlny;
sekundárně pak:
hod na Perception či Insight (úspěch dá +2 k následujícímu hodu) - najde nějakou pomůcku v samotné cele, či odhadne, kdy odchází stráž nebo jak jí využít

Navíc hráč třeba po úspěšném insight zjistí, jak vytočit stráž tak, aby v potřebnou chvíli zacloumala mříží/přišla k ní blíž/nechala si ukrást klíč - vše třeba úspěšným Intimidate...

Abys zabránil mechanickému opakování třeba 3x Endurance, je fajn past při opakování stejné dovednosti třeba zvýšit o 2.

Hezkou hru! :-)
27.9.2011 08:37 - wlkeR
Almi píše:
Co říkáte na nové pravidla pro hraní postav na 0. úrovni? :-)

O tom nic nevím, Insider článek, nebo (což jsem zjistil teď) mi vypadává RSS? Nebo to vůbec není od Wizardsů? Tolik možností...

And now for something completely different: Legends & Lore, poprvé od Monte Cooka. Taky trochu navazuje na ten článek o skillech co jsem zmiňoval předtím. Celkem elegantní řešení, mi přijde, možná pozměním stávající implementaci (+0.05 tentokrát) a vyzkouším, jak to poběží.
27.9.2011 11:02 - ShadoWWW
Ja bych to bral jako dovednostni vyzvu a zahrnul bych do ni cely utek z vezeni. Podle typu vezeni (vesnicka satlava, mestke kopky, nebo vezeni typu Azkaban) bych nastavil obtiznost stretnuti (lehke/stredni/tezke), respektive prislusne Tridy obtiznosti.
Pokud by hrac uspel, utekl by z vezeni. Pokud by neuspel, tak v zavislosti na poctu uspechu by mohly nasledovat nasledujici scenare:
- Chyceni na uteku a presun do tezsiho typu zalare (Toto ale neni zas tak dobry napad, protoze by opet nasledoval pokus o utek. Ledaze bys mel pripravene nake minidobrodruzstvi odehravajici se ve veznici.)
- Straze zjisti, ze postava utika a postavi se ji do cesty (Nasleduje bojove stretnuti. Pokud postava zvitezi, je volna, pokud ne, je chycena na uteku. Ale zde bych se primlouval ke scenari, ze postava straze porazi.)
- Postava sice unikne, ale straze to brzy zjisti a zacne hon na uniklou postavu - ten muze byt veden opet jako dovednostni vyzva, nebo jako serie ruznych stretnuti v ramci samostatneho dobrodruzstvi.
- A jako posledni me napada, ze straze postavu sice chytnou, ale pod pohruzkou smrti ji vyzve nejaka VIP, aby pro nej pracovala. To by mohlo tvorit odrazovy mustek pro dalsi dobrodruzstvi, nebo i nekolik dobrodruzstvi.
27.9.2011 11:07 - ShadoWWW
Kýblohlav školní: Jde o novy clanek z Dragonu, jak vytvorit postavu na 0. urovni a dobrodruzstvi z Dungeonu pro postavy na 0. urovni.
27.9.2011 11:09 - ShadoWWW
dobrodruzstvi z Dungeonu pro postavy na 0. urovni.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11795878410339 secREMOTE_IP: 18.222.35.77