Sorcerer píše:
Nevíte jak to mám udělat když jsem DM a hráč je drakorozený a např se chce dostat z vězení pomocí kyselinového dechu a jak mám určit zda se mu to povedlo
Snadno - nejdřív se rozhodni, jestli chceš, aby se mu to povedlo, nebo nechceš. A podle toho to dopadne :)
..zní to vtipně, ale je to tak - můžeš se na to podívat oběma pohledy - kyselinový dech není žádná drsná žíravina. Jo, popálí, ale mříž rozhodně nerozpustí. Ale pokud mu chceš vyhovět, určitě přijdete spolu na nějaké pěkné zdůvodnění:
- drakorozený si počká, až mu ponesou jídlo a plivne dech do obličeje překvapenému žalářníkovi, v nastalém zmatku uteče (mohl by být hezký skill encounter);
- drakorozený je zavřený alá Monte Christo a po mnoho let mříž naleptává, až povolí;
- drakorozený je šikovný se zámky a tak ho napadne, že by třeba dokázal zaměřit svůj dech jen na zámek a tím ho koncentrovat. Jen ensmíš zapomenout, že pokud to povolíš jednou, může to tvůj hráč chtít i jindy (myslím tu koncentraci - normálně na takové věci bývá feat).
Pokud si nevíš rady, zda vyhovět nebo ne, tak máš dvě možnosti:
- buď použiješ to, co herní teorie nazývá nějak jako "říkej ANO" - tj. hráči vyhovíš, pokud ti to nezničí příběh, je přece o zábavu, a chceš, aby se mu to líbilo :)
- samotné rozleptání uděláš jako dovednostní výzvu. Stačí 4 úspěchy ke třem neúspěchům.
V takovém případě by tam nemělo chybět:
primárně:
hod na Thievery nebo Dungeoneering (max. 2 úspěchy celkem) - prozkoumání zámku či ukotvení ve zdi mříží);
hod na Endurance (max. 3 úspěchy) - jak dobře zvládne dýchnout takhle koncentrovaně a hlavně opakovaně - neúspěch zde navíc vyvolá ztrátu léčivé vlny;
sekundárně pak:
hod na Perception či Insight (úspěch dá +2 k následujícímu hodu) - najde nějakou pomůcku v samotné cele, či odhadne, kdy odchází stráž nebo jak jí využít
Navíc hráč třeba po úspěšném insight zjistí, jak vytočit stráž tak, aby v potřebnou chvíli zacloumala mříží/přišla k ní blíž/nechala si ukrást klíč - vše třeba úspěšným Intimidate...
Abys zabránil mechanickému opakování třeba 3x Endurance, je fajn past při opakování stejné dovednosti třeba zvýšit o 2.
Hezkou hru! :-)