Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
5.6.2008 20:22 - Quentin
Alnag: Tvorbu postav uz sme taky zavrhli, mechaniky, strucny popis vzhledu a vnitrni konflikt (nebo jak to chcete nazvat) a vnejsi quest
Polovina postav bude prevedena z 3,5 (beztak byli na prvni urovni) a polovina bude nove vytvorena. Pro ty stare uz jsou jasne osobni Questy a ty nove si odehraji pad hraze (co jsem popisoval v te koboldi slamastice) tam ve Watertownu by se to taky melo vsechno odehravat. Pri trose stesti se mi podari je vsechny po oddelenych uvodnich scenach vrhnout do jednoho boje na osahani systemu. ted potrebuju vymyslet nejakej main Quest a prave nejake radne zahackovani ...
corvus: uz to ctu
5.6.2008 20:25 - Quentin
Bancuei píše:
Focus
The Focus is the basic idea or situation of what the game is going to be about. Everyone in the group ought to know what this is- "A fight for the throne!", "Destroy the One Ring", "The Battle of Troy", whatever. The Focus can be created as a group, though one person can take the lead if the group doesn't really have direction.
tak tohle presne to co jeste nemam!
5.6.2008 20:30 - Alnag
Quentin: Můj oblíbený "focus" nebo něco na ten způsob, bylo "pravda není tím, čím se zdá být..." Měl jsem kolem toho vybudovanou docela pěknou (njn. sebechvála smrdí) kampaň v DnD 3e. Realita se loupala jako cibule a pořád ne a ne se dobrat pevného bodu... chjo, kde ty časy sou.
5.6.2008 22:21 - Vaeranias
Tak jsem se přiměl zastavit a popřemýšlet nad 4e a nad tím, oč vlastně jde ve všech těch flamech, které už skoro rok sužují internetové diskuse po celém světě. Sám jsem prošel fází očekávání, nadějí, zaražení, nevěřícího údivu (jak to mohli takhle zku....), odporu, znechucení, lhostejnosti... A po posledních flamech tady jsem se dostal k (nojo, bigby, ne zcela košer, holt lidské poznání si žádá oběti) k 4e textu, abych se finálně rozhodl, jestli mu dám šanci nebo investuju do konverzí na jiný systém. A mnoho mých obav se potvrdilo. Znechucení. Cimrmanovské střídání prvku očekávání a prvku zklamání. Tolik humbuku pro další hacknslash metodiku pro neporazitelné ninja zelvy.
Jenže pak jsem se donutil zamyslet se nad tím, co mi vadí a zeptat se proč mi to vadí. Vzal jsem své námitky jednu po druhé jak z pohledu hráče, tak z pohledu DM. A najednou jsem zjistil, že to, co mě vadí není nic, co by vůbec mohlo nějak ovlivnit mou hru. O tom, jak bude vypadat moje kampaň rozhoduji já. Každý DM ví, že pokud se rozhodne, že válečník proti stovce vesničanů s vidlema nemá šanci, tak prostě ten válečník šanci nemá, tečka. Striktně podle pravidel by je třeba i dal, ale pravidla nejsou od toho, aby diktovala nesmysly, jsou tu od řešení sporných situací. A podobně jako hráče mne není možné donutit, abych svou postavu vedl jen jako optimálního člena komanda práce se štítících individuí, profesionálně se zabývajících zabíjením na zakázku, svatokrádežemi, vydíráním, vykrádáním starých památek, vybíjením vzácných stvoření apod. Prostě postava je nějaká a podstatné je, aby měla smysl a byla nějak zajímavá pro mne i pro děj. Jestli je optimální v boji je mi jedno a vždycky bylo, pokud jsem nehrál hru z válečného/armádního prostředí (důstojník námořní pěchoty-pacifista je postava úchylná, nikoli zajímavá). A v tomto přístupu mi 4e nebrání. Protože nemůže. Žádný systém nemůže.
Takže co mi to vlastně vadilo? Došel jsem k názoru, že to byl asi, prostě řečeno, fakt, že někomu jinému by to mohlo "ukázat špatnou cestu" a podporovat ho v kombinování a vytváření neosobních konstruktů zaměřených na masakry, těžko uvěřitelných masochistických týpků, které baví mít pořád podlitiny, popáleniny, otevřené rány, šípový piercing v různých částech těla a tak. Hm. No a co, řekl jsem si. Ať. Pokud se baví, OK. Dokážu hrát s takovým hráčem ve skupině bez potíží (teda, já je nemám určitě :-). A i jako DM si myslím, že dokážu dát každému, co po mě žádá, ačkoli to často nebývá to co chtěl :-)
Takže to, co mi vlastně vadilo nebylo něco, co by se mne týkalo, takže se docela divím, že mi to vůbec mohlo vadit.
Když jsme přecházeli z ADnD players options na DnD 3e, byl jsem zhnusen podobně. Sliboval jsem si od toho daleko víc. Ale přesto to nakonec šlo dobře, přes všechny výhrady, a změna naznamenala horší zážitky. Totéž bude i teď, nepochybuji. Jen to mé zjištění má druhou stranu. Vlastně mi vůbec nezáleží na tom, jestli budu hrát 4e, 3e, GURPS, FATE... Vlastně už mi záleží daleko nejvíc na tom, aby se mi pravidla nemotala pod nohama a abych při přípravě nepotřeboval těch dosavadních dva metry knih pravidel s tisíci výjimek, dodatků apod. Chci ty dva metry knih s popisy světů, zajímavých osobností, dějů, intrik, háčků. A chci si zahrát. Takže nakonec to stejně dopadne jako dříve. Na čem se ogrebane shodne, v tom pojedeme dále. Ring volný, já v něm už bojovat nepotřebuji, nemám už o co. Nepřipadá vám to taky v tomhle světle podobné, jako když jste jako malí zjistili, že jste soutěžili a dřeli jen proto, abyste nakonec mohli udělat něco, co byste mohli dělat tak jako tak? :-)
Dokonalý systém neexistuje. A vlastně s dobrou bandou lidí ani není potřeba a špatné nepomůže ani ten dokonalý :-). Nechte rozhodnout konsensus vaší skupiny a peněženky. A než půjdete podříznout svého petitisícího skřeta, zarecitujte mu při boji hlubokou poemu o marnosti násilných řešení a až při poslání jej bodněte. :-)
5.6.2008 22:34 - Fritzs
No, tož sem to hrál, moje poznatky jsou následující:
-oproti původním dojmům sou boje dost smrtící v prvním boji dělil od smrti dvě postavy jeden hod, keré s hodně velkým štěstím hodily obě, v druhej dopadl dost podobně s tím, že jedna postava ten poslední záchrané hod nedala. A to se Conlai ještě mírnil. Abych tak řek, ddělat suboptimální roleplayingové volby znamená pro postavu, alesúpoň na první úrovni, jasnopu smrt, kerá bude, pokud se jedná o klíčovou postavu, dost rychle následovaná smrtí všech ostatních.
-většina daily powers je k ničemu, postava se jednou netrefí a celá power je v háji, podobně jsou na tom encouncer powers, nicméně existuje pár hodně overpowerovaných powerů...
-pro mága na první úrovni je flaming sphere totální nutnost, dá se udržovat věčně, útočí za 2k6+int a každé bytosti, která skončí tah na přilehlým čtverci udělí k4+int poškození ohněm bez nějakýho zmiňovanýho save... prostě řezník na miniony a vlastně i cokoliv sotatního, díky tomudle je mág největší damage dealer, protože narozdíl od všeho ostatního automatickej damage od koule nemůže minout, jedinej nedostatek, je, že mághejbe a útočí li s koupí nemůže dělat nic jinýho... oproti tomudle jsou ostatní powers tédle úrovně dost slabé.
-boje jsou hodně dlouhé, a hodně náročné na taktizování... a 6tihodinový odpočínek mezi nimi, aby mohl každý použít daily power a encouncer power, upřímně si neumím představit, aby nějaká družina prošla tři encouncery za sebou a žila...
6.6.2008 01:08 - Element_Lead
Jen takovy vtipny poznatek. Z drd jsem byl zvykly ze pokud jste chteli postavu na boj brali ste sermire, ktery byl proste uber. V souboji se mu nic nevyrovnalo protoze ho nezdrzovala zadna podpurna magie nic just raw power. Ve 4e sem si teda myslel ze bude fighter opet to same cili nejucinejsi nastroj do souboje. A ejhle opravdu je to pussy zoufale drzci great sword v obou rukach ve srovnani s "bladedancer" rangerem v plate armor s bastard swordem v kazde ruce... :)Ony role asi nakonec opravdu nejdou ignorovat a fighter byl degradovan z korby na boj na zed pred zbytkem teamu.
Blade cascade ftw!
6.6.2008 08:16 - Quentin
fritzs: zase u sebe nemam pravidla tak se nepodivam, ale nepomahaji v tech vice encounterech za sebou action pointy?
6.6.2008 09:02 - Element_Lead
So much for immortal ninja turtles... jak nekdo vtipne charakterizoval dobrodruhy ve 4e :)
6.6.2008 10:35 - noir
Fritzs: No, ona zase tak dobrá není, popravdě řečeno. Kouli se dá utéct, může bránit v pohybu i vlastním postavám. Má malý dosah, k4+int není zas tak moc, Když si vezmu acid arrow, tak max damage je daleko větší: dvakrát větší dostřel, 2k8+int a 5 ongoing, jenže ještě navíc k8+int (a 5 ongoing) všem vedle cíle. Ideální na bosse obklopené miniony... Koule má nevýhodu v tom, že jak řídíš ji, neuřídíš nic jiného: útočíš koulí standard actionem, sustainuješ ji minorem a hejbeš jí move actionem. T.j. efekt sitting duck jako vyšitý...
6.6.2008 10:57 - noir
a to ani nemluvím o tom, že acid arrow zasáhne, i když se čaroděj netrefí. Sice málo, ale člověk si aspoň nevymrhá daily úplně zbytečně...
6.6.2008 11:13 - Element_Lead
Neni tu nejaka sekce 4e Powergameruv koutek :) Chci nekam dat sveho rangera v plate armoru s dualnimi bastard swordy :P
6.6.2008 11:22 - Corvus
inak doteraz mi unika kto a preco vymyslel ten koncept ze ranger bojuje s dvoma zbranami... a aka je za tym logika.
6.6.2008 11:25 - Alnag
Yashamaru: Si ji můžeš založit... :)
Corvus: Jedno jméno - Drizzt.
6.6.2008 11:32 - noir
yashamaru: klidně ho sem hoď. Stejně to bude armor splitter+blade cascade, že jo? :o)
6.6.2008 11:34 - Corvus
nie je Drizzt vysledok tohoto stereotypu? teda bol skor Drizzt alebo dualwield ranger? alebo presnejsie: kedy sa dualwield ranger prvy krat v DnD objavil?
6.6.2008 12:07 - wraiths
Corvus: no to uz asi malokdo vyspekuluje. ja si ale taky myslim,ze Drizzt je vysledek stereotypu.
6.6.2008 12:48 - Aeris
Corvus, wraiths: Nie, Drizzt, teda TWF drow ako takí, boli skôr ako TWF ranger. Ale je pravda, že ranger tú schopnosť získal až po tom, ako sa Drizzt preslávil.
yashamaru: Pff, ťažkú zbroj rangerovi? Hlúposť, obratnosť časom prekoná aj bonus plátovky oproti koženej zbroji... a za to obmedzenie rýchlosti by som vraždil. Stále platí, že je lepšie ujsť z dosahu, než v ňom sedieť ako sprostá pomalá plechovka.
6.6.2008 13:16 - unknown
Mozna hlupost ale opravdu mi pripada neskutecne trapne saskovat v light armoru s dvema brutalnimi meci ^^ ked to ma byt korba tak musi nosit fullplate. :) Zaroven se nemusi boostovat dex o nic vic nez potrebuji nektere featy a zbyde vic na str a wis... Takovej Gladiator z Lineage2. xD
6.6.2008 13:17 - Corvus
Aeris: zdroj?
6.6.2008 13:23 - Alnag
Corvus, Aeris: Mám dojem, že na tohle téma se občas vedou debaty na zahraničních fórech, možná by se to dalo s trochou úsilí i vygooglovat (s případnými zdroji, resp. datacemi - první výskyt drizzta vs. výskyt TWF rangera v pravidlech).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10198712348938 secREMOTE_IP: 18.117.182.179