Gurney: Žádná konspirační teorie. Koukám občas na stránky enworld, rpg.net a vlastní wizardí. Také se občas podívám sem. Možná se mýlím, rád se nechám opravit, připadá mi, že u stávajících lidí nevládne obecně ochota přistoupit na systém kdo víc vrazí peněz, ten bude mít větší výhodu ve hře (systém TCG common-uncommon-rare karet), stávající lidi na to nejsou v RPG u stolu zvyklí. To samé by platilo v případě, že se zavedou mikroplatby za lepší věci pro postavu ve hře (pokud by to chtěli udělat) apod.
Pak není potřeba žádné konspirace, ale selský rozum, že je pro WotC výhodnější orientovat těžiště svého zájmu na nové hráče, protože jsou ohledně návyků placení nepolíbení. Vychovat si spokojenou neremcající next generation. A ti remcající staromilci se buď přizpůsobí nebo ať si dělají co chtějí, pokud nových hráčů bude víc. Staromilci uživí malou společnost, ale na WotC je jich již málo (jak je vidět v současné době).
real-time strategie = mainstream, tahovka = perla pro fajnšmekry: To jsem samozřejmě neřekl, to nebylo o ohodnocení a machrování na téma tahovka super, real-time fuj (existují bezva real-time a tragické tahovky, a opačně). To bylo o prodejnosti a na co se orientují výrobci. V momentě, kdy začaly letět z hlediska výroby a prodejnosti real-time strategie na úkor tahovek, tak tahovky se stejně pořád vyráběly a vyrábějí, což je dobře, dá se pořád vybrat. Jde o přirozený vývoj, že se mění typ hry orientovaný na kvantitu hráčů.