Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
28.1.2011 13:04 - Vojtěch
Baldur's Gate anyone? Pauzovatelný realtime, 6-ti členná skupuinka a šlapalo to dobře.
28.1.2011 13:17 - noir
"It’s time for the next step in the D&D Virtual Table beta. We’ve been talking about integrating the tools as a big part of our plans, and soon D&D VT beta testers will be able to try out the process and tell us what they think. Starting next week, all members of the D&D Virtual Table beta will also get access to the web-based Adventure Tools beta. This tool will have a Monster Builder, similar in functionality to its classic, downloadable counterpart. Here’s a first look at what people can expect: http://images.community.wizards.com/community.wizards.com/user/dungeonsanddragons/large/cb87dfb3fc68548018420d0544b22185.png



Shortly after we get the Adventure Tools beta up and running, we’ll be turning on the connectivity between the Virtual Table, Adventure Tools, and Character Builder so that testers can check out creating characters and monsters, and importing them into the VT for use.

There’s one more important bit of information that I’ll leave you with. At D&D Experience next week (January 27th-30th) we will have a D&D Virtual Table Seminar with some cool things going on. One such thing is the fact that everyone who attends the seminar will be included in this next part of the D&D Virtual Table beta and be able to check out this cool new functionality. For all those not able to make it to D&D XP this year - make sure to stay updated on everything that’s going on with event/seminar coverage on the D&D XP site, and keep in mind we still have plans to invite DDI members at a later stage of the beta.

Abyste jen furt nenadávali, že Wizardi už nic nedělají... Holt prostě opustili papír.
28.1.2011 13:46 - Sethi
To je sice strašně pěkný, ale když už opouští papír, tak by jim alespoň mohlo nějak slušně fungovat to virtuálno...
28.1.2011 14:01 - Lotrando
výhoda pro lidi co se moc nepotkávají, hrají víc takticky a nepotřebují tolik atmosféru, či nebojové pasáže.

nicméně ušatá připomínka je víc než na místě.
28.1.2011 14:12 - Smud
Ja jsem vsemi deseti pro takoveto veci. Je to neco noveho co bych rad zkusil. Ale vzheldem k tomu, jak spatne je na tom character builder po nekolika mesiscich od vydani, jsem velmi skepticky ze dokazi takovyhle projekt uspesne dokoncit. Podle me to bude mit prilis chyb, ktere nedokazi odstranit dostatecne rychle.
28.1.2011 14:23 - noir
Já doufám, že se jim to povede. Knížky mám sice rád, ale nevěřím, že přežijí. Nedůvěru k Wizardům úplně chápu, nový builder je prasárna. Na druhou stranu si říkám, že asi vědí, jak moc je pro ně úspěch v tomhle ohledu důležitý. Snad to nepokazí.

M.j. posledních pár článků v Dragonu a Dungeonu mi připadá tak zajímavých, že se mi hodně zkažená důvěra pomaličku, hodně pomaličku, vrací.
28.1.2011 22:05 - Blaine
noir: Az to bude tak dobre, ze to bude stat za to, tak se taky vratim. Informuj prosim:)
28.1.2011 23:01 - Gurney
Mě se tedy Wizardí počínání nezdá jako projev nějakého vizionářství ale spíš jako snaha hrabat, hrabat a hrabat na měsíčních poplatcích (a do módy přicházej mikroplatby, čekám že brzo někdo přijde na to že by se to mohlo vyzkoušet na platících zákaznících). Celkově pro člověka, který nemá zájem o elektronický vychytávky toho wizardi maj co nabídnout pořád míň a míň.
29.1.2011 00:01 - andtom
Gurney: Vidím to stejně. Pro takové změny samozřejmě modelový starý hráč D&D není dobrý hráč, neboť si zbytečně pamatuje bývalé časy a mohl by mít otravné kecy. Nový hráč je ideální, neboť ten si nepamatuje, že se neplatily mikroplatby nebo za kartičky, a proto odpadají starosti - nestaví se na zadní. Je jasné, na koho se pak logicky neúprosně je nutné orientovat, pokud je hlavním motivem kvantita zákazníků: lepší je získat dva nové hráče, než si místo toho dělat hlavu s jedním starým oslem (buď to starý osel rozdýchá nebo čert ho vem, vstanou početnější noví bojovníci).

Není však nad čím brečet, normální vývoj, tak to je třeba i u PC strategií ... kvantita je řešena věsměs přes real-time, pro menšinu existují tahovky, dokud je z čeho vybírat, tak je pohoda.
29.1.2011 01:55 - Gurney
andtom: Já psal jen že měsíční poplatky sucks a mikroplatby ještě víc a že toho wizardi k DnD v knižní podobě v poslední době moc v plánu nemaj, to o vzpurných veteránech a loajálních nováčcích už je tvoje konspirační teorie.

Pohled real-time strategie = mainstream, tahovka = perla pro fajnšmekry je hodně omezenej (kromě toho nějak nechápu jak to s tím vším souvisí).
29.1.2011 08:01 - andtom
Gurney: Žádná konspirační teorie. Koukám občas na stránky enworld, rpg.net a vlastní wizardí. Také se občas podívám sem. Možná se mýlím, rád se nechám opravit, připadá mi, že u stávajících lidí nevládne obecně ochota přistoupit na systém kdo víc vrazí peněz, ten bude mít větší výhodu ve hře (systém TCG common-uncommon-rare karet), stávající lidi na to nejsou v RPG u stolu zvyklí. To samé by platilo v případě, že se zavedou mikroplatby za lepší věci pro postavu ve hře (pokud by to chtěli udělat) apod.
Pak není potřeba žádné konspirace, ale selský rozum, že je pro WotC výhodnější orientovat těžiště svého zájmu na nové hráče, protože jsou ohledně návyků placení nepolíbení. Vychovat si spokojenou neremcající next generation. A ti remcající staromilci se buď přizpůsobí nebo ať si dělají co chtějí, pokud nových hráčů bude víc. Staromilci uživí malou společnost, ale na WotC je jich již málo (jak je vidět v současné době).

real-time strategie = mainstream, tahovka = perla pro fajnšmekry: To jsem samozřejmě neřekl, to nebylo o ohodnocení a machrování na téma tahovka super, real-time fuj (existují bezva real-time a tragické tahovky, a opačně). To bylo o prodejnosti a na co se orientují výrobci. V momentě, kdy začaly letět z hlediska výroby a prodejnosti real-time strategie na úkor tahovek, tak tahovky se stejně pořád vyráběly a vyrábějí, což je dobře, dá se pořád vybrat. Jde o přirozený vývoj, že se mění typ hry orientovaný na kvantitu hráčů.
30.1.2011 17:00 - Gurney
andtom: Stejně si myslím že vidíš nějaký dlouhodobý záměr tam kde je ve skutečnosti jen zkoušení jiného způsobu distribuce vlastních produktů (ať už jde o elektronické věci s měsíčními platbami nebo o "sběratelské" produkty). Na pováženou je, jestli takové "zkoušení" není (minimálně pro firmu samotnou) ještě horší než kdyby měli takový dlouhodobý plán. Jinak můj přístup k elektronickým produktům je jasný - nepotřebuju je, nenabízí skoro nic co bych nějak nutně potřeboval (kromě toho insinner je skvělá věc) a co se týká "sběratelských věcí", ještě tímhle způsobem nenabídli nic zajímavého (a i kdyby nabídli tak nejsem ochoten kupovat zajíce v pytli). Kromě toho si snad nedokážu představit způsob distribuce který by víc řval "torrent, share, DOWNLOAD!!!".

O něčem úplně jiném - jaké máte zkušenosti s essenciálními monstry? Můj dojem z nich je, že jsou téměř nepoužitelně smrtící, obzvlášť solo potvory. Mám zkušenost jednak s Tembem (Aravekova cisterna z DnD Day), které sice vyrobilo PK, ale na druhou stranu jenom o cca 20 HP (je ale pravda, že jsem mu odebral necrotic auru) a když jsem se teď díval na nového Young White Dragona, nemohl jsem si nevzpomenout na toho starého (v minidobrodružství z DMG1), kterého jsme ubili jen tak tak (poslední nevyřazená postava s asi 4HP a jen díky dvouruční sekyře a její d12 kostce zranění). Ten nový při troše štěstí na straně GMa likviduje postavy rychlostí jednu za kolo. Přitom všechno jsou to souboje party lvl +2, tedy by měly být hard, ale nikoli způsobit party kill.
30.1.2011 22:45 - Almi
Gurney: Zkušenost s essentrials monstry je jasná - pokud postavy mají featy z essentials, je téměř nutnost hrát s essentials monstry. Obecně je to také lepší. Když pominu lepší "učesanost" statů a jejich lepší hratelnost (a zábavnost pro DM - myslím tím, že nejsou nudná), tak se konečně vrátil do soubojů prvek "nejistoty" pro hráče. Pořád jsou sice hráči ve výhodě, ale vrátilo se to tam, kde to mělo být. Předtím bylo na vyšších levelech znát, jak moc jsou damage poddimenzované, životů bylo zbytečně moc.

Jiná je trochu situace u low-level postav. Na příkladu současných encounters je vidět, že jsou potvory docela nevyvážené. Ale je na hlubší rozbor, kolik z toho je nevyváženost a kolik spíš šikovnost DMa. Štěstí hraje o trochu větší roli a šlupky, které umí dát monstra na nízkých levelech jsou docela husté. Družina bez klerika prakticky nemá dlouhodobě šanci. Ale zase ty souboje mají štávu a nabývají téměř "epických" rozměrů i na nízkých levelech, pokud je to dobře nadesignováno.

Jinak se mi osvědčilo, pro rychlou konverzi monstra na essentials verzi přidat kostku zranění a 30% k číselné hodnoty navíc a ubrat trochu životů. Je roztomilé, jak moc to odpovídá navrhovanému houserules pravidlu z enworldu, které se tu před časem (rokem?) diskutovalo.
30.1.2011 22:50 - Alnag
Almi píše:
Je roztomilé, jak moc to odpovídá navrhovanému houserules pravidlu z enworldu, které se tu před časem (rokem?) diskutovalo.


Vidíš, vidíš... já to říkal. :D

Jinak mně se téměř vražedná sólo monstra líbí. Splňují mou představu toho, co to je sólo monstrum. A zároveň sdělují, že mají být vzácná.
31.1.2011 00:01 - Gurney
OK takže chápu správně že jsem-li ignorant, kterého nevytrhne z klidu ani že by mohl mít o 4 větší AC protože velká sekyra je prostě kchúl a ladí ke kroužkovce, doporučeným složením classů opovrhuju (a polovina hráčů je na tom podobně), vystačím si s PHB 1-3 a hraju heroic tier, tak essentials potvory radši ne? Nebo pokud ano, tak se sníženým počtem životů (i když ve srovnání s klasickým MM1 třeba v Monster Vaultu mají snad všechny heroic potvory HP stejně) a sníženým dmg?

Btw co obrany? teď jsem si všiml že essenciální monstra je mají povětšinou tak o 2 - 4 nižší. Byl bych spíš pro nechat nižší, essenciální, na druhou stranu pokud bych přiděloval nějaké bonusy (+1 nebo +2) třeba za popis nejsou už essenciální obrany poddimenzované (zas nechci aby byly veškeré útoky autohit) ?

Jinak na MM3/E potvorách se mi líbí nové statbloky a u solo monster schopnost rychle se dostat ze zneschopňujících efektů typu dazed, immobilized apod.
31.1.2011 08:12 - Lotrando
Almi píše:
Jinak se mi osvědčilo, pro rychlou konverzi monstra na essentials verzi přidat kostku zranění a 30% k číselné hodnoty navíc a ubrat trochu životů. Je roztomilé, jak moc to odpovídá navrhovanému houserules pravidlu z enworldu, které se tu před časem (rokem?) diskutovalo.


na to jsi essentials nepotřeboval :)
31.1.2011 23:17 - wlkeR
Příšery v essentials maj míň životů? Ale já se nemůžu zbavit pocitu, že v tabulce tvorby příšer se žonglovalo jen s iniciativou , útoky a (možná) obranami *snaží se najít stopy gumování v sešitě*
1.2.2011 09:23 - noir
Nové povolání oznámeno:

"Heroes of Shadow has shifted release dates from March to April; in addition, it is now a 160-page hardcover. Also… there will be vampires.
Yes, vampires appear in the book as a new class: Fear of death, obsession with power, or poor luck can lead a character down the path of the bloodthirsty undead. One vampire is usually the spawn of another, but more than one vampire has awakened with no clue as to his or her origin.

As undead creatures, vampires naturally tap into the Shadowfell and its power. A vampire who wishes to be more than a monster fights against the heartless grip of his or her shadowy nature to retain a semblance of mortal values. Such an adventurer uses the sinister traits of his or her new form to fight against the hungry darkness that threatens the world."
1.2.2011 09:46 - Alnag
Edward!!! :)
1.2.2011 09:49 - Sethi
Jediná správná rasová kombinace pro něj je míšenec eladrina a shardminda.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.123703956604 secREMOTE_IP: 3.135.217.228