Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
24.11.2010 21:41 - Vojtěch
Prakticky to spíš neřeším. Přijde mi, že čím popisnější jsem, tím je to horší.

Co se extended retu týče, tak hrdinové měli kliku... to žebro asi nebylo zlomené, hrdina sice pořád nic moc nevypadá, ale dovede bez problému jít dál. Jizvy jsou sešité, torcha magického léčení zalátala nejhorší poranění.

Já 4E mám spíš na blbnutí, jinak pooužívám spíš deriváty 3E, kde to léčení není až tak skvělé.
24.11.2010 22:17 - Smud
Grandsun: Jak vysvetlis magii? Ta preci taky v realnem svete neni... Co tim chci rict je, ze mam spis dojem ze hledas simulaci realneho sveta, nez magicky svet plny hrdinu, ve kterem je vsechno mozne.
24.11.2010 22:29 - Vojtěch
Jemu jde o to, jak vysvětlit, že to funguje i bez magie tak že člověk jde během 8 hodin z téměř mrtvoly na naprosto nezraněného.
24.11.2010 22:58 - LZJ
Grandsun:
1) Co ti brání ve 4e zmenšit doléčování HS (healing surgů), tak aby nebyly automaticky po vyspání naplno? Doroste třeba 4+Con a HP se doléčují jen za HS nebo extra magií. Ale my ve 4e to hrajeme standardně, je to takové praktické.
2) Popisujeme to různě. Já zhruba tak, jak tu zaznělo (nad bloodied - oděrky, naraženiny, natažené svaly; pod bloodied - lehká zranění, krvácející rány; 0 a míň - vážné vyřazující zranění, omdlení. Ale většinou zranění moc podrobně nepopisujeme. Ran je ve 4e moc a poněkud to zdržuje.
3) Už tu zaznělo, že převádět abstraktní systém na konkrétní zranění není nikdy úplně ono. Dá se to brát dost volně, kdy můžeš výsledek popsat celkem jakkoliv, ale musí to tak vyhovovat všem. Nebo můžeš hrát radši Riddle of Steel, kde máš dlouhé tabulky různých zranění a jejich následků. A rána palicí do hlavy je tak ranou palicí do hlavy, probodený bok je probodený bok a nic není jen ztrátou HP. Ale to má zase jiné mouchy.
24.11.2010 23:50 - noir
Conana nějaké vyhřezlé střevo nebo otřes mozku taky nerušily v ději. Neřekl si:"Hm, s vyvrtnutým kotníkem Toth-Amona nepřeperu," a místo děje povídky neležel v nemocnici. Léčí se nejčastěji mezi dobrodružstvími. I když moje postava se třeba v 4e vydržela léčit na lůžku přes 6 dobrodružství :)
25.11.2010 03:04 - Vojtěch
Náhodou Conan taky dovedl dostat na budku. Třeba v Hodině draka na molu, kdy ho z průšvihu tahal až jnějaký starý přítel. Většinou ho ale hrdinské schopnosti uchránily před skutečně těžkými zraněními, takže se po odpočinku zvládnul z otřesu vymanit...

Při převodu do 3E by asi měl nějaký obranný mechanismus, který by část zranění konvertoval na nonlethal, hrál by na vitality/wound points a nebo požíval definici jako ve 4E. Jinak Conan má v d20 vlastní, na 3E založenou hru. Dlužno podotknout, že tam zbroj nepřispívá k AC, ale snižuje působené zranění (DR).

Autoři si tam také dali práci a vypotili celkem pěknou definici hit points pro hru, což je leckde jinde rozházeno po všech čertech:
Píše:
Hit Points
All characters and objects have a certain number of
hit points, determined by Hit Dice, character levels or
construction. Hit points represent inherent resistance to
injury and, in the case of living beings, the ability to avoid
critical damage through exertion and skill. Hit points are
an abstract concept and do not always reflect the true
physical condition of a creature. Instead, a being’s hit point
total is a sum measurement of health, fatigue and combat
awareness. When a character’s hit point total reaches zero,
he is disabled. When hit points reach –1, he is dying. When
the value gets to –10, the character is dead.

Furthermore, exceptionally damaging blows can also cause
a creature to die without reducing his hit points to –10. See
page 189 for more details on massive damage.


Takhle na to pak nahlíží PHB z 4. edice třeba:
Píše:
Over the course of a battle, you take damage from
attacks. Hit points (hp) measure your ability to stand
up to punishment, turn deadly strikes into glancing
blows, and stay on your feet throughout a battle. Hit
points represent more than physical endurance. They
represent your character’s skill, luck, and resolve—all
the factors that combine to help you stay alive in a
combat situation.


Skoro se až divím, že mnohem ukecanější Essentials si nic moc nepřihodily.
25.11.2010 06:35 - Lokken
Vojtěch píše:
Konan


Konan? KONAN???? Upal kacíře...!!!
25.11.2010 08:12 - Vojtěch
Doporučuji se podívat v kolik jsem to psal... a konec konců jak to že říkáme Londýn, Drážďany atd. ?
25.11.2010 11:04 - Lokken
Vojtěch píše:
Doporučuji se podívat v kolik jsem to psal... a konec konců jak to že říkáme Londýn, Drážďany atd. ?


Sorry, ale Konana prostě nikomu projít nenechám :D Nic ve zlém...
25.11.2010 12:41 - Vojtěch
Jasné, i když v moderních přepisech máme počeštěných spousty jmen z dávné historie. Chlodvík/Chlodovech/Clovis by se asi taky divil a to jeho jméno není ani zdaleka tak prastaré, jako to Conanovo ;)
25.11.2010 13:21 - Quentin
Vojtěch: Z Konana se nevykecáš.
25.11.2010 13:34 - Sethi
Tak trochu coniny řešíte...
25.11.2010 14:56 - Vojtěch
Ono je to stejně jedno, páč by nás, civilizační degeneráty, beztak podťal šavlí po tom co by nás rozdrtil, hnal před sebou a poslouchal nářek našich žen...
25.11.2010 15:47 - yokuzava
Neni nahodou Conina dcera barbara Cohena? :)
25.11.2010 16:15 - Lokken
Vojtěch píše:
by nás, civilizační degeneráty, beztak podťal šavlí po tom co by nás rozdrtil, hnal před sebou a poslouchal nářek našich žen...

Alespoň že víš, co ti za zkomolení svého jmená udělá :-)

yokuzava píše:
Neni nahodou Conina dcera barbara Cohena? :)

Ano je. A kadeřnice! ;-)

Edit: a tímto končím s off topicem.
25.11.2010 17:15 - Vojtěch
Tebe vezme šavlí taky, už je na to, že jsi se to opovážil připomenout.

OK, dosti bylo legrácek. Je načase se zas porafat o nějaké drobnosti...
25.11.2010 19:37 - Grandsun
Děkuju vám moc za příspěvky, zvlášť ta první definice HP od Vojtěcha je super. Jsem rád, že jsem konečně našel stránku, kde mi dokážou takhle sofistikovaně poradit - některý věci člověk sám prostě nevymyslí

A ještě jiná věc z úplně jiného soudku - určitě znáte ten pocit, když po dlouhých letech hraní se stále samými lidmi získáte pocit, že už vás nemůžou ničím překvapit a hra tak získává jistý nádech stereotypu (což nemusí znamenat, že ztrácí zábavnost)
Už jsem si několikrát říkal, že by bylo určitě moc zajímavý zkusit hraní na shadowconu nebo podobné akci, kde si sesednete s úplně cizími lidmi a hra tak získává novou jiskru (možná jako při pvním rande :-))
Nemáte někdo zkušenosti z takových akcí? Jak hry na těchhle akcích vlastně probíhají?
26.11.2010 00:57 - Vojtěch
Mno, pořádá se poměrně často celkem komorní D&D Game Day, v současnosti i pro nemoc na leden odsunutý Pathfinder Game Day.

Sejdou se lidi u připraveného dobrodružství, hraje se, pak se kecá a jde se dom.

Dost to záleží jak si mezi sebou sednete a jaké je dobrodružství.
26.11.2010 12:05 - Almi
Vojtěch: píše:
Mno, pořádá se poměrně často celkem komorní D&D Game Day


..komorní? komorní?! :D Vždyť jsou tam vždy 3-5 skupiny hráčů, 20-30 lidí. Což považuji docela za úspěch, vzhledem k okolnostem.

Grandsun:
Ale vážně, DnD Day je vážně výborný způsob, jak si zahrát s jinými lidmi. Pathfinder Day, pokud se ho jednou podaří vážně uspořádat a přijde víc jak 5 lidí, tak taky.

Když pominu Gamecon, kam léta jezdím právě kvůli tomuhle, tak pokud jsi z Prahy či okolí, ideální jsou třeba Encounters, což je taková promo akce wizardů a hraje se stylem "kdo přijde, hraje" (samozřejmě s omezeními, ale na ta dosud nedošlo nikdy), a která probíhají prakticky každý týden.

Jinak není nic snazšího napsat - "jsem odtud a odtud, kdo jste nejblíž?" a vždycky se někdo na nějakou one session najde. A často jde o zajímavé projekty. 4E je v tomhle nádherná - DM vezme generické malé dobrodružství (typicky z Chaos Scar prostředí třeba), přípravu má za pár minut a hráči se vyblbnou..a pokud se jde pak po hře někam do hospůdky a všechno se pak zdrbne, není nic lepšího .-))

Jo, a ještě jsem málem zapomněl - pravidelné (snad to tak mohu říct) jarní a podzimní srazy Kostky. Vždy někde, kde neruší civilizace a s podobně postiženými lidmi (včetně sličných dívek a siriena) můžeš hrát od rána do večera od pokeru, přes letadýlka a jiné deskovky až po stylové RPG hrané při svitu blikající lampy a hučících kamen. Nádhera!
26.11.2010 12:43 - Grandsun
Vojtěch:
jenom si to představuju a už mám sliny u huby :-) bylo by moc fajn poznat nový lidi,co maj podobný koníčky (íňahá)!

jinak já jsem od Domažlic, to je docela z ruky od naší bašty moci (myslím Prahu), kde očekávám, že se koná nejvíc takových akcí, o takovém Brnu (hic sunt leones) radši ani nemluvě :-(

najdu tady na stránkách někde pak seznam takových akcí?

PS: jestli je možný potkat na takových srazech tak zábavný lidi, jako je třeba taková Ušatá (soudím skrze komentáře), tak bych určitě neváhal a vyrazil :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11715388298035 secREMOTE_IP: 18.222.184.162