Náhodou Conan taky dovedl dostat na budku. Třeba v Hodině draka na molu, kdy ho z průšvihu tahal až jnějaký starý přítel. Většinou ho ale hrdinské schopnosti uchránily před skutečně těžkými zraněními, takže se po odpočinku zvládnul z otřesu vymanit...
Při převodu do 3E by asi měl nějaký obranný mechanismus, který by část zranění konvertoval na nonlethal, hrál by na
vitality/wound points a nebo požíval definici jako ve 4E. Jinak Conan má v d20 vlastní,
na 3E založenou hru. Dlužno podotknout, že tam zbroj nepřispívá k AC, ale snižuje působené zranění (DR).
Autoři si tam také dali práci a vypotili celkem pěknou definici hit points pro hru, což je leckde jinde rozházeno po všech čertech:
Píše:
Hit Points
All characters and objects have a certain number of
hit points, determined by Hit Dice, character levels or
construction. Hit points represent inherent resistance to
injury and, in the case of living beings, the ability to avoid
critical damage through exertion and skill. Hit points are
an abstract concept and do not always reflect the true
physical condition of a creature. Instead, a being’s hit point
total is a sum measurement of health, fatigue and combat
awareness. When a character’s hit point total reaches zero,
he is disabled. When hit points reach –1, he is dying. When
the value gets to –10, the character is dead.
Furthermore, exceptionally damaging blows can also cause
a creature to die without reducing his hit points to –10. See
page 189 for more details on massive damage.
Takhle na to pak nahlíží PHB z 4. edice třeba:
Píše:
Over the course of a battle, you take damage from
attacks. Hit points (hp) measure your ability to stand
up to punishment, turn deadly strikes into glancing
blows, and stay on your feet throughout a battle. Hit
points represent more than physical endurance. They
represent your character’s skill, luck, and resolve—all
the factors that combine to help you stay alive in a
combat situation.
Skoro se až divím, že mnohem ukecanější Essentials si nic moc nepřihodily.