Fritzs píše:
Ano, ti slabí, co neměli na to, aby se bez podpory DnD udrželi natáhli bačkory...
Máš na mysli velká jména 80. let? Hm...
Fritzs píše:
A upřímně, jesi by trh s RPG neustál pád DnD, tak ať chcípne!
Takže teď už to není o "osvobození se z područí D&D a svobodném RPG trhu"? Nevím, kde se bere ta představa, že by se pak znovu vybudoval nezávisle a že to stojí za riziko. Nic nestojí za riziko, když to dobře funguje i teď. Jakým způsobem ohrožuje existence D&D trh, když jsou soustavně vznikají stovky her? Nijak. Zatímco ztráta D&D je riziko cesty bez návratu, zpřetrhání hráčské sítě, snížení rentability prodeje RPG (a tedy ústup z jeho prodeje...) atd. atd. Je to situace, kdy to zjevně nestojí za riziko. A kdo by ten "idealistický trh" budoval? Z jakého popudu? Lidé by si našli nějaké jiné dostupné formy zábavy a kdo by se pak vracel?
Fritzs píše:
takže zatím není důvod mě banovat
Ufff... to jsme si všichni oddychli. :)
Fritzs píše:
Tak by vzniklo něco jiného, žádná zvláštní škoda...
A nebo taky ne. Fantasy Flight by vydával deskovky a po RPGčkách by ani nevzdechnul. Žádná zvláštní škoda? Omyl. Velká škoda. Je fascinující, že dokážeš v jedné větě spojit vzkříšení trhu a přezíravý pohled na osud jednotlivých her. Jenže ony jsou to celé firmy - Green Ronin, který se původně etabloval na d20 a teď jde svou cestou a chystá třeba Píseň ledu a ohně RPG, Mongoose Publishing, kteří zarobili na d20 a teď vydávají i celou řadu zajímavých her jako Traveller, Paranoia, Runequest nebo Elric of Melnibone. A takových příkladů jsou desítky. A jsou tu zcela zjevně díky D&D. Jenže i kdybych snesl deset tisíc argumentů, proč je D&D zdravé pro trh tak ty to neuznáš, protože o racionální rovinu ti tu vůbec nejde. Ty prostě nemáš rád D&D a jakákoliv záminka proč je nebo by mohlo být špatné je ti dobrá.
Fritzs píše:
Můžeš je jmenovat?
A co bych z toho měl?
Fritzs píše:
No, když sečtu 3/4 stránek z kapily classes (protože to je zhruba množství bojovýk, nebo combat related powers, které jsou v této kopitole), 4/5 stránek z kapitoly vybavení a vše z kapitoly boj a doplním nějaké ty další zmínky rozeseté pio celé hře, tak mi vyjde, že nejméně textu 49% 4E se zabývá bojem a jeho aspekty... opravdu širokozáběrové, nemyslíš...?
Už někdo prokázal, že počet stránek věnovaných nějakému tématu v pravidlech odpovídá zastoupení tohoto elementu v aktuální hře? Myslím, že ne. Dokonce bych řekl, že existují i úspěšné proti-důkazy, například WoD, kde se aktuální hry drasticky liší od toho, jak jsou prezentovány pravidly. Takže tento argument je nejen vyčpělý, ale navíc krajně slaboduchý.
Fritzs píše:
ale obávám se, že souboje budou kvůli velké nutnosti taktizování zbytečně dlouhé a ne moc zábavné
Zatímco všechny reporty potvrzují kratší a zábavnější boje...
Fritzs píše:
Dayly powers budou IMHO docela složité pro GM na managent encouncerů.
Pseudo-intelektuální, rádoby objektivně-kritické kecy.
Fritzs píše:
Hlavní výtkou ovšem je téměř úplné anulování fluffu který DnD budovalo během posledních pár edic, to bude asi něco, co spousta hráčů nebude ochotná překousnout a ačkoli defaultní setting pro 4E není z principu špatný, bohužel to není ta klasická heriocká fantasy t, atk jak si ji představuji a jak ji podle mne chápe většina hráčů DnD...
To je tak hezké, že se staráš o blaho ostatních hráčů D&D... myslíš, že ti to ještě někdo baští.