Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
17.9.2010 08:52 - noir
Příprava nepřítele v 3,5 /a zřejmě i Pathfinderu/ je děsivá. Vyrobit nepřátelské NPC na vyšší úrovni je práce na několik hodin - a pak v boji kvůli jednomu fainutému savu vydrží třeba jen dvě kola a 90 procent svých schopností nevyužije. To mě vždycky jako GM neskutečně štvalo...
17.9.2010 08:57 - noir
A jinak pryč od fňukání - prý vyšel Essentials Assasin - už ho někdo máte? Protože se mi klasický assasin vůbec, ale vůbec nelíbil, docela mě zajímá, co s ním udělaly ty esenciální změny...
17.9.2010 09:11 - Blaine
Esencialni zabijak
Nekoukal jsem na nej.
17.9.2010 09:15 - Sethi
Já se tady plížím stíny a přejmenovávám... Nemají to wizardi nějak ošetřené? Nějaká stopa, která říká, který účet to tahal?
17.9.2010 09:24 - Blaine
No jelikoz jsem si to stahl z /tg/ tak se toho nebojim.
17.9.2010 09:25 - Blaine
Hlavne ja to asi tak za dve hodiny, co to sem hodi ShadoWWW smazu. Nepotrebuji to tam.
17.9.2010 09:27 - noir
Dík moc! Jsi rychlejší než Leonardo DiCaprio...
17.9.2010 09:32 - ShadoWWW
On ten esenciální zabiják dnes vyšel jen jako betatest. Tak na zlatý podnos přijde až hotová verze v listopadu. (A kdo chce testovat betu, má ještě dvě hodiny, než to Blaine smaže.)
17.9.2010 09:33 - Sethi
Zajímavé. Moje osvědčené vyhledávací postupy totiž selhaly.
17.9.2010 09:42 - Blaine
Usata: My google-fu is stronger!

Stahovanim a tak si kratim cas v prostoru mezi frantickou cinnosti a okusovani si prstu nervozitou a depresi.
17.9.2010 09:45 - Sethi
Frantickou činností a okusováním si prstů nervozitou a depresí si krátím čas bezi stahovaním a tak.

Ano, je to špatný poměr a dost to vysvětluje o mém studiu.
17.9.2010 15:35 - andtom
Noir: Připravovat si NPC jako je hráčské postava je ve 4e s powerama na vyšší úrovni vysloveně pruda - pche, kolik mi trvalo hodin, vytvořit NPC jako quasi hráčské postavy ... Jedna postava 2-3 hodiny (žádný program, ten jsem neměl ani ve 3.5 a trvalo to méně). A celá ta stranda byla k ničemu, za chvilku to trapně lehlo (myšleno za pár počet kol, kola se tahaly jak medová slina a těch několik kol trvalo pár hodin reálného času).

A vůbec, nechci se ani nepotřebuji hádat. Vedl jsem hru ve 3.5e i 4e. V té první se mi improvizovalo dobře, v té druhé ne, de facto jsem od improvizace musel upustit (improvizací nemyslím připravit si předem křižovatky a odbočky nebo vzít dobrodružství s křižovatkami a odbočkami). Prostě mi ta hra nevyhovuje, je mi divná, vůbec se do ni nemůžu položit. Nemám pocit hraní fantasy hry, která bere za srdce. Je mi to líto, protože jsem o ni jevil zájem odkdy vyšla. Ale nejde to.
17.9.2010 15:44 - noir
Anonym: Problém je, že v 4e se NPC dělají úplně jinak. Stavět je jako hráčské postavy je nesmysl - nevyužití funkcí, které ti daný nástroj dává. 4e není postavená na boji PC vs. PC - nefunguje to na žádné úrovni. NPC se staví jinak... Nechci ani vědět, jak něco takového mohlo dopadnout... Prostě dostals zapalovač a pokoušel ses s ním zmrazit mrkev.
17.9.2010 16:56 - tuleník
noname: zobral si to z absolútne nesprávneho konca, NPC je monštrum, nie postava!
ja mám iba predvybraté z ktorej skupiny monštier v MM dávam substitúcie ktorej skupiny z nášho sveta (holt anglosasi nemajú rusalky, vodníkov a pod.) ... encounter? no problem, máme známy XP budget a len doňho nabúchame potvorákov... SC dokážu hráči s ľahkým vedením vytvoriť za behu... absolútne ŽIADNY problém tvoriť za behu
andtom: prvé 2 hry kampane - absolútne bez prípravy... v druhej hre už hráči sami tvorili svet... bola to podľa ohlasu veľmi dobrá hra
a to sa koná prefluffovávanie do pomerne civilnej slovanskej fantasy za behu... absolutely no problem
noir: on celkove ten PvP v DnD aaaž tak nefungoval (prečo by aj mal, keď to bola odjakživa kooperatívna hra)
Uši: vedela by si trošku rozviesť to "To, jak svazuje pohyb mi pořád leze na nervy. Chybí mi volnější možnost interakce v soubojích a okamžitých reakcí"? niečo ma napadá a neviem to uchopiť...
17.9.2010 17:28 - andtom
Anonym jsem byl já. Samozřejmě, že jsem trotl, který to dělá úplně špatně, NPC se dělají jinak a NPC není NPC, ale monstrum. Vše je jen a jen na mně a jsem prostě blbec. Vůbec neodporuji. Je mi to totiž jedno.

Pamatuji si přechod z AD&D na 3e. Downgrade si nepamatuji, kdo hrál dál AD&D, ten ho hrál dál, kdo začal 3e, ten se k AD&D po dvou-třech letech nevracel.
Případy downgrade ze 4e k rodině 3.5 si lze jistě vysvětlovat kde čím, například slunečními skvrnami. Úplně v pohodě, nemám s tím problém.
17.9.2010 17:35 - Sethi
tuleník píše:
Uši: vedela by si trošku rozviesť to "To, jak svazuje pohyb mi pořád leze na nervy. Chybí mi volnější možnost interakce v soubojích a okamžitých reakcí"? niečo ma napadá a neviem to uchopiť...


Jde v podstatě o drobnosti.

Co se pohybu týče - To, že zvednutí se ze země zabere celou pohybovou akci. To, že je součástí zvednutí shift, jen pokud k tomu mám příslušný feat/předmět, a nebo pokud mi na mém políčku zavazí nějaký hajzl, ale ne za běžných podmínek.

Co k tomu druhému - Když se pod kamarádem utrhne skála, chci mít možnost k němu skočit a v posledním okamžiku ho zachytit. Když tady vedle mě kamaráda srazí k zemi nějaká hnuska a chystá se ho dorazit, chci mít možnost zastavit ránu, ať už zbraní nebo vlastním tělem - aniž bych k tomu musela být defender s příslušnou sadou schopností. Když vidím, že na nás letí kurevsky velký šutr, chci mít možnost křiknout "Varúj!" a rozprchnout se do všech stran.

Ta druhá sada, to nejsou věci, které by se daly dělat pořád - je to tu a tam na hezký hrdinský záběr. Proto se mi ta forma karet tolik líbila - něco, co se zahraje jednou za čas, pro zpestření scény.
17.9.2010 17:51 - tuleník
Uši, tú druhú skupinu robíme u nás za action point. V podstate aj prvá by šla, ale tam mi to príde ako škoda APčka.
andtom, ja neviem, čo ti na to napísať, aby som ťa nepodporoval v tom nakvasenom duchu prvého odstavca tvojho posledného príspevku (že mi niečo nefunguje, je varovaním, že asi je načase prečítať si návod)
17.9.2010 20:04 - Sethi
Jo, zaplacení akčního bodu pro takovouhle akci zní docela fér.
17.9.2010 20:14 - andtom
tuleník: Áno, áno ... hej vy všetci nespokojenci, vy ste tú hru vobec nepochopili, prečítajte si návod. Jeden by řekl, že když se u 3e edice úkaz nepochopení hry nevyskytoval, tak logicky u 4e musely vzrůst nároky na intelekt. Jo, tím to určo bude, kápli jsme na to, skokový nárust na intelekt hráčů u 4e a někteří to holt nedají ... smiřme se s tím.
17.9.2010 20:44 - Lotrando
andtom: by mě zajímalo, co ti kdo provedl?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094828128814697 secREMOTE_IP: 3.15.197.123