Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
3.6.2008 10:26 - Dalcor
Quentin, Aeris, Alnag: Quentine já vyrostl na ADnD a koncept hry (ne systém) mi v ADnD vyhovuje zdaleka nejvíce. Moje nejoblíbenější herní rpsotředií je HIGH FANTASY Dragonlance. ADnD mi dělalo radost skvěle designovanými povoláními, které se dali překrásně vylepšit kitem - vyváženost HnS a Narativní složky, bylo IMHO u ADnD zdaleka největší. Snad se mi povede znovu Dragonlance rozjet.
DnD 3,5E jsem říkal Diabnlo an stole - vyváženost charakterů ve smyslu toho že neměli jednoznačně určenou činnost (já jsem léčitel a nic jiného neumím, já umím stopovat a to je všechno) v něm sice byla částečně potlačena, na druhou stranu, zahrál sjem si v něm jednu z nejlepších her jakou jsem dky v životě vedl a hrál se skvěle vyváženým Combat-Narativním přístupem, právě díky nejednoznačnému určení rolí postav.
Ze 4E mám (zatím) takový pocit, že tomu je jinak. Odrazuje mě Alnagem postovaný obrázek a Ilyovi postřehy (upozorňuji že Ilya hrál trpasličího barbara vyžívajícího si v kombatu, přitom ale důmyslně odporoval Role Play - ať žije osel Prdel). Odrazují mě podobně jako v MMoRPG (nebo DIABLO 2) v pravidlech (vím, liší se to od reálného hraní) přísně vymezené role postav. Ale dokavaď to nebudu hrát a číst, jsou to jenom pocity. Alnagu nešlo by přihodit do ankety - myslíte si že je DnD 4E Diablo 2 ve stolním provedení? Protože ta hra k tomu jednoznačně směřuje.
3.6.2008 10:53 - noir
Dalcor: Já teda nevím, jestli si ADnD moc neidealizuješ. Já na ně mám taky ty nejlepší vzpomínky, nahrál jsem se v něm hromady kampaní, od Dragonlance, přes Říše, až po DarkSunu říznutému Planescapem. 4e mi připadá jako docela solidní návrat k několika principům ADnD-jednoduchost, ale přitom komplexnost postav, které by se neměly pouštět do věcí, které neumí. Nezdá se mi, že by roleplayové vlastnosti kitů byly nějak zajímavější než v AdnD. Když tak vzpomínám na své olíbené hraničářské, tak u těch šlo většinou o munchkinování-justiciar ti dal weapon specializaci, giant killer obří bonusy proti velkým potvorám, sea-ranger obřího zvířecího kamaráda. Vpodstatě vše se to dá nahradit příběhovým schématem, nebo featem.
3.6.2008 11:04 - Alnag
Quentin: Že jsou hráči jsou různí ti nevyvracím. Odporuji tomu, že by hráči měli jednu vyhraněnou preferenci a ta se dala zaškatulkovat do tří fancy krabiček. To co je v DMG je takový odvar z Lawse, ale to jsou preference, které se prolínají, mají různou sílu a mnohdy má hráč v daný okamžik i víc než jednu. Rozíly v důsledcích těch dvou přístupů jsou potom na dlouhou debatu... :)
Dalcor: Jsem si dost jistý, že Mirror Image nefunguje tak, že ho máš celý kombat, ale můžu se mýlit, nestudoval jsem to. K tomu trvání kouzla - jednou 3 vteřiny a jednou hodinu - no logiku v tom nevidí, ale upřímně - nevidím ji ani v tom, že má kouzlo trvat nějakou přesnou časovou jednotku. Magie je pro mne nevyzpytatelná a logiku se do ní snažím přiliš netahat.
Myslím, že i to nejednoznačné vyvážení rolí se dá ve 4e navodit prostě multiclassem... nebo povolení volného výběru powers (když je DM benevolentní). No víte co... uvidíme. Taky jsem na to zvědavý...
3.6.2008 11:13 - Alnag
Mirror Image trvá hodinu, pokud vám někdo dřív nevybije vaše duplikáty...
3.6.2008 11:31 - Dalcor
Noir: Ano ano, dá se to nahradit...ale i systémově, nemyslím si? V ADnD všechny kity měli své nevýhody a svá RP schémata. Nehledě na Players Options
3.6.2008 11:35 - Dalcor
píše:
No víte co... uvidíme. Taky jsem na to zvědavý...
Ano přesně tak - pořád mluvím o nějakém feelingu, vše se může změnit
píše:
Mirror Image trvá hodinu, pokud vám někdo dřív nevybije vaše duplikáty...
Ono teda to byla taková střelba od boku, ale proč teda mají kouzla i jinou trvanlivost? Uvidíme
3.6.2008 11:57 - Fibriso
uvidímě 15th, jak to půjde v reálu... třeba zjistímě že je to opravdu dobré (nebo taky že je to opravdu ptákovina...)
3.6.2008 11:59 - Alnag
píše:
Ono teda to byla taková střelba od boku, ale proč teda mají kouzla i jinou trvanlivost?
No možná (?) to souvisí s tím, že Mirror Image si umím představit i v nebojovém využití?
3.6.2008 13:37 - Fibriso
Alnag: nějak takhle? Pc: vzdejte se, je nás víc.
Npc: proč vypadáte všichni stejně?
Pc: my sle strašlivá šesterčata!!!
Npc: ok, ale proč všichni děláte ty samé pohyby?
Pc: ummmm.... na něj.
3.6.2008 13:41 - Alnag
Fibriso: Svého času jsem vymyslel kreativní použití řady zdánlivě bojových kouzel ze 3e, i ve 4e vidím tento potenciál :)
3.6.2008 14:21 - Quentin
planuje nekdo vyrobit power cards? (alnag?)
ja to neumim, ale kdyz mi nekdo udela podklad a posle vhodnej program, tak tam ten text uz nak naboucham (urcite alespon pro ty postavy co rozjedou moji hraci)
3.6.2008 15:39 - Gurney
Striktně přidělené role mi právě na ADnD vždycky nejvíc vadily (vlastně ho znám jen z pc, a i tam jsme to bral "v 3e bych si to nakombinoval líp, co už") a jestli na tom 4e staví tak to asi nebude úplně pro mě, což by mě trochu mrzelo už jenom proto jak moc mě nadchnul bestiář.
3.6.2008 15:45 - Alnag
Gurney: to dost záleží jak to bereš. Teď jsem viděl rozbor, jak má každé povolání i sekundární roli, tak to nebude tak horké... navíc nic, co by nepořešil lehce tweaknutý multi-class (myslím, první houserule které udělám :-D)
3.6.2008 17:07 - jonka
QuentinW píše:
planuje nekdo vyrobit power cards? (alnag?)
já si určitě plánuju vyrábět pro sebe (tzn pro všecky). Dneska jsem se do toho trošku pustil, tady jsou ukázky. 1..2..3..4
Komplet zhotovení bych ale očekával při mém tempu tak v rámci týdnů až měsíců :))
3.6.2008 17:26 - LZJ
Když už ty kartičky děláte, nechcete zveřejnit i šablonu? Aby si každý mohl ve stejném designu udělatr i ty, které ještě nejsou.
Taky jsem si říkal, že by se hodily kartičky stavů, aby každý mohl mít před sebou detaily aktuálního stavu své postavy.
A možná by se hodila nějaká referenční tabulka generických akcí z PHB (Bull Rush, Grab, Escape) - ty fungují taky podobně jako Powers.

Tak mě napadlo, že to někomu fakt musí připadat jako deskovka, ale přitom je 4e RPG, kde se boje řeší jako board/wargame. A kde se počítá s hodně boji. That's all.
A i přes vnější podobnost např. s Descentem (Journey into the Dark), je základní paradigma uvažování u DnD úplně jiné.
3.6.2008 17:33 - Quentin
Jak to delate s levloanim, stare dracakovske tydny vycviku u trenera, nebo jsou postavy osviceny pres noc, nebo....?
3.6.2008 17:39 - andtom
Alnag: Jj, o sekundární případně dalších rolích je myslím věta i v PHB.
Co se mi líbí (btw. nejenom na pravidlech RPG) je fakt postupného zjišťování potenciálu, že vydávají tajemství postupně.
L.Z.J. píše:
Tak mě napadlo, že to někomu fakt musí připadat jako deskovka, ale přitom je 4e RPG, kde se boje řeší jako board/wargame.
Ono záleží jak to komu vyhovuje, jak to kdo hraje. Třeba jak se tady psalo i inteligenci. Někdo s tím může v boji počítat, někdo ne, prostě dle libosti. A jakmile se třeba s tou Int počítá, tak tím způsobem se deskovka nehraje.
3.6.2008 17:45 - jonka
L.Z.J: není problám zveřejnit svoji šablonu ,-) (tady je, problém je, že já to dělám v Corelu, druhá věc je, že tam mám neustálé grafické úpravy a není to jenom copy paste texty z PHB, no však byste viděli...) QuentinW: my jsme naposledy dávali level instantně, tzn jak si měl expy tak sis napsal level, akorát hráči to většinou trošku odroleplayovali, že si dali chvilku odpočinek. Jinak ale nic extra.
3.6.2008 17:45 - LZJ
QuentinW píše:
Jak to delate s levloanim, stare dracakovske tydny vycviku u trenera, nebo se to postavy nauci pres noc, nebo....?
Ten výcvik z dračáku je děsně nepraktický. U nás se postavy jednoho dne ráno probudí a zjistí, že jsou nějak šikovnější a schopnější.
3.6.2008 18:23 - Aeris
QuentinW píše:
Jak to delate s levloanim, stare dracakovske tydny vycviku u trenera, nebo jsou postavy osviceny pres noc, nebo....?
My sme to vždy brali tak, že postavy občas počas dobrodružstva trénujú a keď teda dôjde na prechod na vyšší level, tak sa im konečne podarilo dokonale zvládnuť to čo ten celý čas praktizovali.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086555004119873 secREMOTE_IP: 3.137.178.133