Quentin, Aeris, Alnag: Quentine já vyrostl na ADnD a koncept hry (ne systém) mi v ADnD vyhovuje zdaleka nejvíce. Moje nejoblíbenější herní rpsotředií je HIGH FANTASY Dragonlance. ADnD mi dělalo radost skvěle designovanými povoláními, které se dali překrásně vylepšit kitem - vyváženost HnS a Narativní složky, bylo IMHO u ADnD zdaleka největší. Snad se mi povede znovu Dragonlance rozjet.
DnD 3,5E jsem říkal Diabnlo an stole - vyváženost charakterů ve smyslu toho že neměli jednoznačně určenou činnost (já jsem léčitel a nic jiného neumím, já umím stopovat a to je všechno) v něm sice byla částečně potlačena, na druhou stranu, zahrál sjem si v něm jednu z nejlepších her jakou jsem dky v životě vedl a hrál se skvěle vyváženým Combat-Narativním přístupem, právě díky nejednoznačnému určení rolí postav.
Ze 4E mám (zatím) takový pocit, že tomu je jinak. Odrazuje mě Alnagem postovaný obrázek a Ilyovi postřehy (upozorňuji že Ilya hrál trpasličího barbara vyžívajícího si v kombatu, přitom ale důmyslně odporoval Role Play - ať žije osel Prdel). Odrazují mě podobně jako v MMoRPG (nebo DIABLO 2) v pravidlech (vím, liší se to od reálného hraní) přísně vymezené role postav. Ale dokavaď to nebudu hrát a číst, jsou to jenom pocity. Alnagu nešlo by přihodit do ankety - myslíte si že je DnD 4E Diablo 2 ve stolním provedení? Protože ta hra k tomu jednoznačně směřuje.