Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
2.5.2010 18:32 - Almi
andtom: S chutí jsem si přečetl Tvoje repliky na 4e. Popravdě, docela mne zaujali. Vzhledem k tomu, že se tvé hry na Radlické účastním jako hráč, mám možnost leccos porovnávat a snad se i vyjádřit.

Předem chci říct, že umíš tkát úžasné příběhy a hodně zajímavé zápletky. Ale určitě je co zlepšovat ve tvém vedení hry ve 4e.

Od hráčů jsi nikdy nedostal zpětnou vazbou to, že bysme rádi bojovali každou hru. Jenže pokud se nebojuje, musí hra samotná hráče zaujmout. A to se v daném herním sezení nestalo.

Pokud můžu mluvit za sebe, tak rád u tebe bojuju prostě proto, že u tebe poměrně nerad hraju skill encountery, protože je u tebe nechápu. Jsou zbytečně rozvleklé a tím nutně ztrácejí tempo. Nutíš hráče i v jednoduchých situací typu stopování, pomoc s opravou vozu do krkolomností typu 12/3 nebo 10/3. Takže jsou pak hráči nuceni vymýšlet naprosto bizarní konstrukce, aby se neopakovali situace ve chvíli, kdy se samotný SC nikam neposouvá. Jak zajímavé by třeba bylo, kdyby po třech úspěších v SC na vyndavání vozu (což je typický SC na fyzické schopnosti) jel okolo někdo cizí a muselo by se rázem vyjednávat a tím pádem uplatňovat schopnosti duševní atp.

Co se soubojů týče, je z nich cítit, že tě nebaví, ale ty si prostě nenecháš poradit a hrozně si to komplikuješ. Původně jsem si myslel, že tě právě ta zdlouhavost a komplikovanost baví, ale teď vidím, že ne. Takže je asi někde chyba.

Stěžuješ si na efekty a různá pokračující zranění, která je nutno hlídat atp. Jenže přesně o tom prostě paragon tier je. Pokud se ti to nelíbí, neměl jsi dovolit, aby se hrál paragon, nebo spíš nedělat paragon kampaň. Sám vidím, co všechno se dá ve tvých soubojích zlepšit (máš statické protivníky, nevyužíváš terén atp.) a rád ti pomůžu. Pokud budeš chtít. Hodně je toho o dlouhých soubojích třeba v DMG2...zajímavé tipy a triky.

Je pravda, že každého baví něco trochu jiného a nemá smysl se do ničeho nutit. Sám se nepovažuju za experta, ale zajímám se, jak to dělají jiní a neváhám opisovat.

Je tolik zajímavých SC i bojových encounterů, a bylo by moc škoda si je nezahrát. Není nic lepšího, než spokojený výraz hráčů ve tváři...no, možná je..a to skupina postav válících se v krvi :o)))))))))) (vtip)
2.5.2010 22:25 - alef0
Andtom,
napr. máš výborný nápad s tým spätným vykradnutím skill challenge -- tá mechanika je univerzálna.

Mne by napr. AD&D už prekážalo. Tú voľnosť v taktike by som našiel aj v iných, v súčasnej dobe elegantnejších systémoch -- napr. v hybride AD&D/D&D. AD&D ako systém oproti d20 už strašne trpí vecami, ktoré idú proti mysli (napr. odčítavanie čísiel pri hode na útok mi nik racionálne nezdôvodní)(

Ak to chápem správne, váš AD&D boj je zábavný práve preto, že si ho sami takým viete spraviť (= systém je len okrasa, ktorá vám hlavne neprekáža), je tak?

A napr. to s tým 4e bola fajn atď sa presne dialo pri prechode do 4e -- niekde na WOTC.com sa váľa príklad súboja porovnávajúci 3.5e a 4e.

Inak tá Almiho poznámka je dosť relevantná. Osobne som mal v D&D problém s vysokolevelovými postavami a encountermi, ale neviem si predstaviť, žeby som skokom vpadol do epickej vrstvy -- to chce tiež strašný cvik (taktika robí obrovský rozdiel v náročnosti).
3.5.2010 08:30 - Lotrando
Almi píše:
Stěžuješ si na efekty a různá pokračující zranění, která je nutno hlídat atp. Jenže přesně o tom prostě paragon tier je. Pokud se ti to nelíbí, neměl jsi dovolit, aby se hrál paragon, nebo spíš nedělat paragon kampaň. ...........


A kdo tam hrajete, že jste mu to dovolili? :)
3.5.2010 16:04 - Almi
Lotrando: Já, Noir a Sethi. Alnag a Nerhinn už odstoupili :o)) Nahradili je Beltar a (snad) Meldin.

Jde o to, že původně se mělo hrát na nízkém levelu (tuším snad že 3. - 5. nebo tak nějak). Pak se najednou všichni hrozně kasali, že chtějí paragony. Andtom nebyl proti, tak jsem se většině podřídil. Přizpůsobil se, vytvořil postavu. Má to něco do sebe, protože to je typická paragonská kampaň (království někam vysílá zkušené hrdiny). Jenže Andtoma vyděsilo množství stavových efektů, kterýma jsme ho zavalili (namísto, aby jimi on zavalil nás). Většina protivníků se potácí od 2. kola po bojišti v lepším případě slepá, v horším prone či dazed. A já sám naopak ještě nikdy na sobě neměl žádný negativní stav. A to se nedá říct, že bych občas sodu nedostal.

Extrém byla minulá session, kde byly jen 4 postavy, žádná z nich neuměla léčit ani trochu, souboj to byl pekelně těžký a zvládli jsme ho, ač bysme ho zvládnout neměli. Díky sebevražedné taktice - neumí nikdo léčit? Fajn, takže vše do útoku, protože pokud nevyřídíme liche během 3. kol, je po nás.
3.5.2010 17:18 - andtom
Almi: Rozhodně souhlasím s tím, že nejsem pan dokonalý. Snažím se však odpočíst vliv tohoto faktoru a pak se vyjádřit.

Nic není černé a nic není bílé, vše má dvě strany mince, vše je něco za něco. Co se snažím říct je to, že boj ve 4e má svoje pro a proti. Že to není jednoznačné terno. Autoři se poctivě snaží něco vylepšit (a to se jim daří), ale vyboulí se jiný aspekt.
Myslím, že je to i přirozené při řešení komplexních věcí nejen v RPG. Chtěli postavy, aby se podobaly a ony ... jsou si podobné, každá kolo co kolo něco "sesílá", fantasy feeling takového wizarda se naprosto ztratil. Nejsem si úplně jist, jestli demokratičnost přístupu, aby všichni jednali přibližně stejně, což jistě má z určitého úhlu pohledu svou logiku, neubírá z jiného úhlu pohledu fantasy feeling ... snad mi je rozuměno.
A pak ... hodně dlouho hraji PC strategie (tahovky) a odtud mám jeden poznatek. Je lehké vytvořit kouzlo hry pro prvních x tahů, ale je těžké vytvořit hru, která by v pokročilé fázi nenudila nebo nebyla zdlouhavá. Není problém vytvořit strategii, u které si první tahy sednete na zadek. Je problém udělat strategii, která neztratí kouzlo, razanci a odsýpá v pokročilé fázi. Je to velmi velmi těžké.
3.5.2010 19:57 - Lotrando
Postupujte pomalu a hra vás nezradí. Když si ukousnete moc, utopíte se v tom. Jediná chyba pravidel je v tom, že dostatečně nezdůrazňuje ten rozdíl, jaký je mezi heroickou úrovní, paragonskou a epickou.
3.5.2010 20:08 - noir
andtom: Ohledně feelingu 4e - já osobně jsem moc a moc rád, že všechny postavy metají kolo co kolo nějaké to kouzlo. Protože nebylo většího opruzu, než ve druhé a třetí edici hrát postavy, které jen generovaly čísla - tedy fightery, zloděje a rangery. On klerik s jediným prvolevlovým kouzlem Příkaz byl roumanitější než fighter na 20. levlu...

Přiznávám, že jsem byl zpočátku taky docela rozpačitý ze stejnosti povolání (všechno je stejné, jen pojmenování je jiné), ale po pár hrách jsem se kál-wizard a fighter - to je úplně jiný zážitek ze hry, ty powers většinou dost dobře odpovídají schopnostem, jak si je přestavuju. A ano, 4e konečně přestala s nudným "já ho švácnu", místo toho dokázala do pravidel integrovat "využiju jeho chybičky a vrazím mu dýku pod koleno, až spadne."
3.5.2010 20:49 - Sethi


Hm...

Zdá se, že největším prokletím Bael Turath byla absence citu pro barvy.
5.5.2010 21:09 - Sethi
6.5.2010 11:49 - Almi
Ty jo, jeden z nejdůležitějších updatů za dlouhou dobu vyšel a nikde žádný flame? :o)
6.5.2010 11:56 - Sethi
Já jen tiše trucuju.
6.5.2010 12:15 - Blaine
Learning Weapon, Level 5/10/15/20/25/30 Any Weapon
>Enhancement: Attack rolls and damage rolls
>Critical: +1d6 damage per plus
>Property: Each time you miss a target with this weapon, you gain a cumulative +1 power bonus (up to the weapon’s enhancement bonus) to your next attack roll with this weapon against the same target before the end of the encounter. This bonus ends when you attack a different target or when you hit.
>Property: Each time you hit a target with this weapon, you gain a +2 power bonus to the first damage roll on your next attack with this weapon against the same target before the end of your next turn.
>Level 15 or 20: +4 power bonus to the damage roll.
>Level 25 or 30: +6 power bonus to the damage roll.

Wot? No tohle je zajimave. Otravne, ale zajimave.
6.5.2010 13:02 - Naoki
Hmm, barbar nebo jiné povolání, které dokáže celkem snadno vykouzlit více útoků za kolo? Docela zrůdnost...
6.5.2010 13:11 - Merlin
Almi: Babaj to ještě neviděl..ten nebude tiše trucovat :D ten bude trucovat hlasitě
6.5.2010 13:45 - Alnag
Uši píše:
Já jen tiše trucuju.


Co jiného ti taky zbývá, když už nemáš pekelný hněv... ;-)
6.5.2010 14:16 - Sethi
K čemu Infernal Wrath, když mám Black Wrath of Hell... =3
6.5.2010 14:35 - Merlin
Ušatá™ píše:
K čemu Infernal Wrath, když mám Black Wrath of Hell... =3
ošklivá holka..ošklivá...fuj, nesmíš!
6.5.2010 14:38 - Sethi
Teď ani nevím, co jsem tak špatného udělala, abych na sebe mohla být po zásluze pyšná...
6.5.2010 20:07 - Korax
Bohužel to stále rozdejchávám. Dost mi to pocuchalo právě hranou postavu a obě připravované. To sejmutí léčitelů je fakt síla.
6.5.2010 20:31 - Naoki
nějak mi uniká o čem je řeč...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11698889732361 secREMOTE_IP: 3.134.118.95