andtom: S chutí jsem si přečetl Tvoje repliky na 4e. Popravdě, docela mne zaujali. Vzhledem k tomu, že se tvé hry na Radlické účastním jako hráč, mám možnost leccos porovnávat a snad se i vyjádřit.
Předem chci říct, že umíš tkát úžasné příběhy a hodně zajímavé zápletky. Ale určitě je co zlepšovat ve tvém vedení hry ve 4e.
Od hráčů jsi nikdy nedostal zpětnou vazbou to, že bysme rádi bojovali každou hru. Jenže pokud se nebojuje, musí hra samotná hráče zaujmout. A to se v daném herním sezení nestalo.
Pokud můžu mluvit za sebe, tak rád u tebe bojuju prostě proto, že u tebe poměrně nerad hraju skill encountery, protože je u tebe nechápu. Jsou zbytečně rozvleklé a tím nutně ztrácejí tempo. Nutíš hráče i v jednoduchých situací typu stopování, pomoc s opravou vozu do krkolomností typu 12/3 nebo 10/3. Takže jsou pak hráči nuceni vymýšlet naprosto bizarní konstrukce, aby se neopakovali situace ve chvíli, kdy se samotný SC nikam neposouvá. Jak zajímavé by třeba bylo, kdyby po třech úspěších v SC na vyndavání vozu (což je typický SC na fyzické schopnosti) jel okolo někdo cizí a muselo by se rázem vyjednávat a tím pádem uplatňovat schopnosti duševní atp.
Co se soubojů týče, je z nich cítit, že tě nebaví, ale ty si prostě nenecháš poradit a hrozně si to komplikuješ. Původně jsem si myslel, že tě právě ta zdlouhavost a komplikovanost baví, ale teď vidím, že ne. Takže je asi někde chyba.
Stěžuješ si na efekty a různá pokračující zranění, která je nutno hlídat atp. Jenže přesně o tom prostě paragon tier je. Pokud se ti to nelíbí, neměl jsi dovolit, aby se hrál paragon, nebo spíš nedělat paragon kampaň. Sám vidím, co všechno se dá ve tvých soubojích zlepšit (máš statické protivníky, nevyužíváš terén atp.) a rád ti pomůžu. Pokud budeš chtít. Hodně je toho o dlouhých soubojích třeba v DMG2...zajímavé tipy a triky.
Je pravda, že každého baví něco trochu jiného a nemá smysl se do ničeho nutit. Sám se nepovažuju za experta, ale zajímám se, jak to dělají jiní a neváhám opisovat.
Je tolik zajímavých SC i bojových encounterů, a bylo by moc škoda si je nezahrát. Není nic lepšího, než spokojený výraz hráčů ve tváři...no, možná je..a to skupina postav válících se v krvi :o)))))))))) (vtip)