ALL: Díky za pomoc, tak to hraju správně...
Co se týče ničení zbraní a cílených útoků na ně, je to trochu oříšek. Hezké vodítko k těmhle hrátkám je opravdu popsáno u Rust Monstera, kde před tím přímo varují, resp. radí DM, jak to zaaplikovat do příběhu (prostě většinou dáš v pokladu dost rezidua, abys to hráči kompenzoval nebo je hned za rohem obdobná/stejná/lepší zbraň). Pokud to tedy není přímo součást příběhu.
Pokud s nějakým takovým nápadem však přijde hráč a chce zlámat zbraň potvoře (ideálně nějaké, která svou zbraň potřebuje k provádění svých útoků), asi bych hráči navrhl, že by to šlo (třeba za podmínek, které tu docela hezky nastínil Alojz s tím, že save bych povolil jen pokud je zbraň magická a pokud je to artefakt, povolil bych teprve k savu bonus o hodnotě jejího vylepšení). Ovšem škodolibě bych dodal, že co mohou postavy, budou moct i potvory...
4e je ale taky hodně o divadle, efektech a splněných přáních hráčů. Zajímavých scénách. Pokud s nápadem zlomení zbraně přijde zoufalý hráč ve vypjaté scéně finálního souboje, kdy se většina družiníků válí v krvi, nebránil bych se tomu a takový pokus povolil bez dalšího, ať už způsobem popsaným Alojzem, nebo třeba ve formě nějakého skill encounteru (krátkého, obdobného na likvidaci pastí).
Ovšem i tak by cenou bylo snížení odměny za encounter (za slovo odměna si dosaďte cokoliv, od expů přes poklad či cokoli jiného), pokud si tím hráči věc výrazně usnadnili.
Alternativou v této scéně by bylo třeba útok na Reflexy či Fort, abych potvoru donutil zbraň pustit resp. ji vyrazil z ruky. V takovém případě by totiž zbraň bylo možno zvednout (nebo se o ni poprat - jak příběhové! :o)) ), ale zbraň samotná by nebyla zničena.