Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
14.3.2010 11:17 - Nachtrose
Tak jak rika Naoki. Ignorovat muzes jen kdyz mas na sobe neco co konci na zacatku tahu, konci tahu nebo na konci encounteru. V tom pripade se pocita jen to nejdelsi. U save ends si opravdu musis hazet na kazdy zvlast, ale samotna sila efektu se nijak nespocitava/nenasobi.

Co se ongoing dmg tyce, tak je tenhle vyklad spatne:

Blaine píše:
Pokud bys mel ongoing 10 (save ends) poison dmg a ongoing 5 (save ends) necrotic dmg tak si hlidas obe dve, ale na zacatku kola aplikujes jenom tu vetsi sumu dmg.


V tomto pripade totiz dostanes na zacatku kola 15 dmg, nakolik je kazde poskozeni z jineho zdroje ( poison a necrotic ). Pokud bys ale na sobe mel ongoing 10 poison dmg ( save ends ) a ongoing 5 poison dmg ( save ends ), hlidas si save obojiho, ale dostanes jen to vetsi poskozeni, cili 10.

PHB píše:
Different Types of Ongoing Damage: If effects
deal ongoing damage of different types, you take
damage from each effect every round. You make a
separate saving throw against each damage type.
The Same Type of Ongoing Damage: If effects deal
ongoing damage of the same type, or if the damage
has no type, only the higher number applies. Example:
You’re taking ongoing 5 damage (no type) when a
power causes you to take ongoing 10 damage. You’re
now taking ongoing 10 damage, not 15.
14.3.2010 11:26 - Naoki
Mám tu dotaz z jiného hlediska: jak byste řešili ve 4e cílený útok na zbraň (s úmyslem zbraň zničit)? Co když bude zbraň magická? A co když to bude artefakt?
14.3.2010 11:34 - Alojz
Ja by som to urobil tak že najprv by bol hod Sila vs AC, ak by útočník uspel tak si obranca hádže ešte hod záchrany s tím že ak je zbraň magická tak má príslušný bonus vylepšenia.
14.3.2010 11:51 - noir
Já bych zbraně postavám neničil vůbec. Proč něco takového dělat? A když už, tak fakt jen zcela výjimečně, rozhodně ne, že by mi ji nějakým útokem přelomil řadový zlobr. Když už, tak ať ji rozdrtí v pěsti Orcus (bez hodu, prostě jen herně), nebo na to jsou specializované mrchy jako Rust monster...
14.3.2010 12:15 - Naoki
Tady jde o případ, kdy artefaktová zbraň korumpuje jistého hráče a druhý hráč ho chce zachránit tím, že mu zbraň zničí. Předpokládá se, že zkorumpovaný hráč se bude bránit, tak proto jde o řešení takové situace :)
14.3.2010 12:21 - Sethi
Zničení korumpující artefaktové zbraně... že mě to nenapadlo dřív...
14.3.2010 12:23 - kin
Naoki: Nevim proč se ptáš tady a ne svýho GM :D
...já ti rovnou odpovim, zničit by se dal, ale jedině nějakym uber cool speciálním úkolem...vzpomeň na Jeden prsten z Lotra...
14.3.2010 12:23 - Naoki
To víš, LOTR má pořád jisté kouzlo :D
14.3.2010 12:25 - Almi
ALL: Díky za pomoc, tak to hraju správně...

Co se týče ničení zbraní a cílených útoků na ně, je to trochu oříšek. Hezké vodítko k těmhle hrátkám je opravdu popsáno u Rust Monstera, kde před tím přímo varují, resp. radí DM, jak to zaaplikovat do příběhu (prostě většinou dáš v pokladu dost rezidua, abys to hráči kompenzoval nebo je hned za rohem obdobná/stejná/lepší zbraň). Pokud to tedy není přímo součást příběhu.

Pokud s nějakým takovým nápadem však přijde hráč a chce zlámat zbraň potvoře (ideálně nějaké, která svou zbraň potřebuje k provádění svých útoků), asi bych hráči navrhl, že by to šlo (třeba za podmínek, které tu docela hezky nastínil Alojz s tím, že save bych povolil jen pokud je zbraň magická a pokud je to artefakt, povolil bych teprve k savu bonus o hodnotě jejího vylepšení). Ovšem škodolibě bych dodal, že co mohou postavy, budou moct i potvory...

4e je ale taky hodně o divadle, efektech a splněných přáních hráčů. Zajímavých scénách. Pokud s nápadem zlomení zbraně přijde zoufalý hráč ve vypjaté scéně finálního souboje, kdy se většina družiníků válí v krvi, nebránil bych se tomu a takový pokus povolil bez dalšího, ať už způsobem popsaným Alojzem, nebo třeba ve formě nějakého skill encounteru (krátkého, obdobného na likvidaci pastí).

Ovšem i tak by cenou bylo snížení odměny za encounter (za slovo odměna si dosaďte cokoliv, od expů přes poklad či cokoli jiného), pokud si tím hráči věc výrazně usnadnili.

Alternativou v této scéně by bylo třeba útok na Reflexy či Fort, abych potvoru donutil zbraň pustit resp. ji vyrazil z ruky. V takovém případě by totiž zbraň bylo možno zvednout (nebo se o ni poprat - jak příběhové! :o)) ), ale zbraň samotná by nebyla zničena.
14.3.2010 12:26 - Blaine
Nacht: ohledne tech ongoingu mas samzrejme pravdu. Jsem to psal az moc pozde v noci a po jedne lahvince vina... Asi bych to nemel delat:)
14.3.2010 13:25 - Gurney
Blaine píše:
Ovšem i tak by cenou bylo snížení odměny za encounter (za slovo odměna si dosaďte cokoliv, od expů přes poklad či cokoli jiného), pokud si tím hráči věc výrazně usnadnili.

S tím bych teda nesouhlasil, tuším že i přímo DMG právě před takoými "mstami" za dobé nápady varuje. Když chce postava nějaké potvoře zničit zbraň, měla by buď dostat možnost, třeba i jen s malou pravděpodobností úspěchu (ono třeba zlomit někomu meč není úplně jednoduché a to nemluvím třeba o přelomení kopí) a třeba jen s jedním pokusem za encounter (pak už si prostě potvora dává pozor) nebo by se měl hráč férově dozvědět že tahle zbraň prostě zničit nepůjde (u zbraní typu soul weapon nošená death knightem, hovadská minoutauří sekyra a podobně). Bral bych u toho v úvahu i tier postav, třeba na epic už by i ta minotaurská sekyra mohla povolit.

A co se týká dalšího boje, potvora reaguje podle nátury a inteligence - uteče, pustí se do boje pařáty/holýma rukama, zvedne zbytek přelomené zbraně nebo klacek...
14.3.2010 14:21 - Alnag
Sethi píše:
Zničení korumpující artefaktové zbraně... že mě to nenapadlo dřív...


Dvacet na holou... že mne to nenapadlo dřív... ;-)

Almi píše:
ALL: Díky za pomoc, tak to hraju správně...


Měls pravdu. Koukám teda, že jsem si to nějak pomotal. Mea culpa. Ale už si to budu pamatovat.
14.3.2010 14:23 - Nachtrose
Alnag, Sethi: mate malo volne poletujicich demonu? ;-)
14.3.2010 18:57 - Almi
Gurney: O snížení odměny za takovou scénu se můžeme přít, ale já si stojím za svým. Nesmíš to totiž zaměňovat s originálním řešením problému. Ten je samozřejmě nutné odměňovat. Snížení odměny (a úmyslně jsem napsal - jaké - dosaď si sám) je totiž jinak zcela na místě v případě, že se postavy do zlomového problému scény dostali vlastními chybami (teď pomíjím situaci, když DM sílu encounteru přepískne vlastní chybou - to je na samostatnou diskuzi). Typicky v případě, kdy postavy v předchozím snadném souboji, byť byly varovány, vystříleli většinu daily powers a nyní jim prostě chybějí. V takovém případě prostě postava použila k vyřešení problému mimoherní nepravidlovou situaci, která jí to ulehčila. A je na místě reward snížit. Ovšem i v takovém případě se většinou nic neděje - předmět, resp. treasure parcel prostě přesuneš o kousek dál, ale celkový budget pokladů na level zůstane zachován. Případně prostě snížíš hodnotu encounteru (a tudíž expů), prostě proto, že byl encounter lehčí. Nebo cokoli jiného.

Rozhodně to proto není trest a neměl by tak být vnímán, ale čistě úprava odměny za snížení náročnosti encounteru.

Alnag: Vím, že Sven by ten meč nikdy nezlomil...připomeň mi - má Sven stále ještě v držení Amulet falešných vzpomínek?
14.3.2010 19:08 - Alnag
Almi píše:
Alnag: Vím, že Sven by ten meč nikdy nezlomil...připomeň mi - má Sven stále ještě v držení Amulet falešných vzpomínek?


Nemá. Ten vrátil s velkým sebezapřením Gaerwyn. A jinak co se týče výrazu "nikdy nezlomil". To bych zase netvrdil. Umím si představit několik málo okolností, za kterých by šel do něčeho takového... ale taková konjunkce planet je dost nepravděpodobná.
14.3.2010 20:01 - Gurney
Almi: A můžeš mi vysvětlit rozdíl mezi "originálním řešením" a tou ulehčující "mimoherní nepravidlovou situací"? Protože právě ten nápad se zničením zbraně mi přijde jako úplně to stejné co je popsáno v DMG jako rozhodování o situacích která pravidla nepokrývají (tuším že jako příklad je tam zhoupnutí se na laně spojené se zkopnutím orka do nějakého hořícího krbu, jezírka nebo whatever).
14.3.2010 20:03 - Alojz
Chcel by som sa opýtať, cez akú stránku sa dá najlacnejšie kúpiť PHB 3, ide mi o to že z Ameriky bude ten dovoz asi drahší a preto nechcem cez Amazon. Najlepšie "do vlastných rúk"
14.3.2010 20:08 - Nachtrose
Nevim, jake postovne ma amazon.com, ale treba amazon.de ma 3€.
14.3.2010 20:16 - Alojz
Díky, to je v pohode to poštovné, určite to bude lacnejšie než z Ameriky. Len dúfam že to nie je preložené v nemčine.
14.3.2010 20:18 - Nachtrose
Neboj, neni, jen je to dodavane ze skladu v nemecku. Ja taky objednavam odtud.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1093909740448 secREMOTE_IP: 18.189.180.244