Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
17.2.2010 16:49 - Blaine
Alojz: dobijeni powers pomoci HS je osetreno mozna specialnimi featy ci itemy, ale neni to prilis caste. Rozhodne to neni soucasti cistych pravidel.
Postihy za tmu = ma line of sight ci nema? Bud cil vidi nebo nevidi. Nebo nevidi uplne a pak je concealment. (-2 a -5 pripadne proste nemuze cilovat)
Postih za svetlo pro drowa - nejsem si jist, ale mozna uplne zmizel.
Obtiznost terenu - muze davat cover (tj. +2 do obran), pripadne muze zpomalovat pohyb. A pak mas specialni tereny, se kterymi postavy a NPCcka interaktuji. A to je vse.

EDIT: pokud se pletu, opravte me, dekuji:)
17.2.2010 21:43 - Merlin
To all: možná je to chyba, ale nebudu překrucovat příběh jen abych postavil postavám něco straaaašně drsnýho, aby je to ohrozilo

lotrando: proč? netuším, ptej se Babaje (jinak jak to chápu já, a jak to hraje, je to...takový missionář, který se snaží zabránit násilným sporům)

To all 2: ano, dělám to tak, že stavím postavy do časovéo presu a nenechávám je moc odpočívat...ale popravdě...první souboj mě neskutečně nudí...

pomalu uvažuju o tom, že to ještě omezím. ne 1 souboj za dvě sezení..ale tak 1 souboj za tři, až čtyři
17.2.2010 21:54 - Alnag
Merlin píše:
pomalu uvažuju o tom, že to ještě omezím. ne 1 souboj za dvě sezení..ale tak 1 souboj za tři, až čtyři


Což samozřejmě není překrucování příběhu? ;-)

Merlin píše:
To all: možná je to chyba, ale nebudu překrucovat příběh jen abych postavil postavám něco straaaašně drsnýho, aby je to ohrozilo


To mi nějak nedává logický smysl.
Postavím před hráče (pro ně) lehké střetnutí, protože to žádá příběh. Oni ho hravě překonají. To je očekávatelný výsledek. Nic jsem nepřekroutil a nejsem překvapen.
Postavím před hráče (pro ně) obtížné střetnutí, protože to žádá příběh. Oni ho překonají jen s obtížemi a ztrátami (zdrojů, životů...) To je očekávatelný výsledek a nic jsem nepřekroutil a nejsem překvapen.

Překroucení nějak nevidím... ty jo?
17.2.2010 21:58 - Blaine
No jo, ale ono staci predelat trochu ta monstra - stale to budou orkove a oni, ale budou umet neco jineho nez ti, co jsou v pravidlech. Proste tenle ork nebude bloodrager, ale bude to nejaky upraveny barbarian, ktery ma "rage" a umi davat docela slupky, ale ma mene zivotu a je nachylny na will defence. Tamhleten ork bude dual wielding ranger se spoustou vlastnich pohybu a force movementu a bude schopen tlacit nepratele do pasti, zkouset je shazovat ze zdi, ze skal, do der, hazet do ostnateho housti a tak. A ten posledni ork to bude uplne "obycejny" ork. Jenom fakt hodne zjizveny. V souboji se ukaze, ze ma regeneraci a odolnost na zraneni a pak umi chytat soupere na miste - pripichne je kopim k zemi skrz plast, diky tomu udrzi kneze mimo dosah ostatnich a on nebude moct nikoho lecit a protoze tenhle ork nepujde jen tak zastavit, tak se s nim da docela dobre taktizovat.
No a Oni? Oni ma par docela dobrych napadu za svym designem, jenom je potreba ho trochu upravit a prizpusobit.

A pak bude souboj zabavny, protoze se hraci i u souboje budou muset snazit a nebude to jenom otravna povinost "tak je dem pozabijet...". Muzes tim to sezeni docela vylepsit, pokud si udelas souboj, ktery bude bavit tebe i tve hrace a myslim, ze to je klidne mozne. Jenom je potreba se na to pripravit. A trochu vic se zamyslet. Protoze pokud to neudelas, tak to dopadne tak, jak jsi psal.
17.2.2010 23:10 - Nachtrose
Lotrando píše:
Nachtrose: žádný kostky navíc, akorát to rozhodí rovnováhu a dostaneš se do spirály, ze který už nevypadneš.


toto:

Almi píše:
On Nachtrose, pokud jsem dobře pochopil, nemyslel kostku či dvě navíc, ale potvoru či dvě navíc...


plus zvysenim statu jsem v podstate myslel zvednout uroven potvory. Zvedne se zasah, poskozeni i obrany. O zadnych kostkach jsem nemluvil. Navic moje skromne skusenosti naznacuji, ze (super)optimalizovane postavy ponekud rozbijeji hru uz samy o sobe. Pokud je takovych postav v druzine vic, ci jenom takove postavy, klidne bych za "normalni" encounter povazoval i lvl+2 ci lvl+3.

Jinak souhlasim s Noirem ohledne skladby encounteru. Brute jsou kupy HP bez obran, staci dva ze tri prohodit za soldiera a hned je vetsi zabava. Cokoli s dosahem ci vicnasobnym nebo plosnym utokem je bonus navic a dokaze rozhybat partu. Navic jak pise Blaine, klidne muzes mit sve orky s Onim a presto muze kazdy z nich umet par zajimavych triku.
17.2.2010 23:25 - Sethi
Nachtík: Mě tak zajímalo, klerička hraje hyperheal kleričku jako z vlastní vůle, jako že řekla, že chce být hyperheal kleričkou, nebo byla spíš tak jako nevinně dotázána, zda by jednou nechtěla být, aniž by sama ochutnala jiné alternativy? (Čímž se nesnažím přímo říct, že by nedostala na výběr, ale přijde mi, že když jí tu postavu skládá někdo jiný, tak má asi spíš tendence udělat ji spíš superužitečnou než zábavnou podle chuti hráče.)
18.2.2010 05:29 - Nachtrose
Ouško: klericka s tim z casovych duvodu nakonec definitivne sekla. Ale na to ses neptala. Kazdopadne nemela uz puvodne moc casu ci chuti na studovani pravidel, nehlede na slabou znalost jazyka. Nejdrive to bylo tak, ze jsem ji predcital powers a ona si pak neco vybrala s ohledem na build, ale vzhledem na to, ze si moc nepamatovala co bylo na zacatku, kdyz jsme prisli na konec, zacal jsem ten vyber vyrazne zuzovat, nebo udelal zmenu a jen ji rekl proc a jakou. A mozna jsem ji trosinku vmanipuloval i do rozhodnuti hrat healspec, jakozto jedinej leader tehdy. Ne, ze by pri +4 WIS a jen +2 STR bylo nejak extremne na vyber.
18.2.2010 06:46 - Nachtrose
No a slibil jsem cisla: Takze pri totalne meximalnim healu ( daily, item daily, action point ) je to surge value(SV)+28-48HP na jeden cil, nebo SV+27-42HP na vsechny bloodied v dosahu 5. Jinak je to "jenom" SV+11-21 nebo SV+10-15 ve stejnych pripadech jako vyse.

/edit: A jeste na doplneni, tohle je klerik lvl 4.
18.2.2010 08:13 - Merlin
Alnag: kdybys viděl v jakým sem to psal stavu, tak bys mě obdivoval, že ty věty vůbec dávají smysl :D
18.2.2010 08:36 - Lotrando
Nachtrose: zvýšení levelu potvory a používání soldiers vede k tomu, že je nuda. obecně protivníci s velkou obranou jsou nudní, pokud v postavy nemají dobré zbraně.
18.2.2010 09:05 - Sethi
Nachtík: Tak nějak mě to napadlo. Osobně si myslím, že čistý heal je spíš build pro člověka, který už si záležitost osahal a velmi dobře ví, co chce (a to nemyslím jen v rozsahu DnD, ale obecně ve skupinovém hraní - ostatně, taky jsem si prošla svou healovací evolucí).

Asi bych se jí spíš pokusila na začátku vmáčknout neutrálního laser clerica s rozumným základem léčení a člověk se pak docela rychle rozhodne, jestli je spíš "meep-i-heal-you" nebo "whee-i-burn-you" typ (nebo dokonce "mwhahahahaAHAHAHAHAHHAHAHAHAH!-your-soul-is-mine," jak se mi docela pěkně vrbí Aisska).

Ale to je teď jedno, neděláme tady kurs "jak zaujmout kleriky-začátečníky" =) Jen mě to prostě zajímalo.
18.2.2010 09:12 - Sethi
Jinak tedy můj osobní přístup k léčení je přibližně "tak mám tu asi 500 životů na rozdání, než ztratím vědomí, je někomu špatně nebo něco?" Bohužel zároveň je to v podstatě moje jediná léčivá schopnost mimo HW, takže se při běhu na víc encounterů může snadno projevit malý nedostatek. Jenže na druhou stranu nemám ani nutkání si pořizovat nějaký silný heal, prostě to není ve stylu té postavy.
18.2.2010 09:20 - Nachtrose
Tak ty nemas powergamer partu, ktera se pri "vykecavaci" hre uzira nudou ;-)
18.2.2010 09:37 - Sethi
...což ovšem neznamená, že se nedokážeme zaplést do několika soubojů za sebou.

Ostatně, vykecávat se člověk může i v boji.
18.2.2010 09:42 - Merlin
možná řeknu babajovi, aby vám sem narval ten svůj build...
18.2.2010 09:54 - Jarik
My se vykecavame prece jen dokud nedojde na boj.
A verte, ze se vykecavame dlouho - ne ze bysem byli ukecani, ale cekame kde se to zlomi a probehne ten boj :D

Usanka> jo, a pak aby clovek zvazoval, ze zmeni sve paladinske zamereni i touhle cestou, kdyz jej leadri neudrzi na nohou :D
Tim nerikam, ze sve zamereni menim. S mojim poctem leceni to ani poradne nejde :D
18.2.2010 09:58 - Sethi
Já si myslím, že naši leadeři tě na nohou udrží docela obstojně, dokud nenecháš partu obluďáků aby si na nich udělali piknik.
18.2.2010 10:07 - Jarik
Mam problem Pravidla vs. Ch.B. :(
z ChB mi leze varianta, ze mne mag.zbroj neomezuje. Konkretene Black Iron Scale Armor ... je to v poradku?
Nebo je ten program nedokonaly, i kdyz jsem chtel zretelne Plate.
Omezuje mag.zbroj stejne jako zbroj normalni?
v popisu Ch.B. mam chack (-).

Usanka> Ja vim. Posledne to fungovalo VYBORNE. Zvlaste pri rezist all 5 :D To se pak clovek ani moc nezapoti.
18.2.2010 10:12 - Sethi
No Scale Armor totiž omezuje jen rychlost, ne skill checky.

Plate má omezení jak na SC, tak na rychlost.
18.2.2010 19:06 - Jarik
dekuji.
tak jsem se na to znovu podival.. a doslo k omylu v mem zatrhavani.
takze uz mam platovku :) (omylem jsem mel na jednu hru jen scale) :D
takze mam sice +1AC (celkove jen 27), ale to mnozstvi postihu k tomu :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11849904060364 secREMOTE_IP: 18.188.142.146