Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
13.11.2009 20:45 - Sethi
Jak jsem vzala, tak dávám celý balíček, číslování stránek je tedy volaké čudné, ale tak... třeba se to neztratí.

Tu. Heslo jako vždy.
13.11.2009 21:04 - Jarik
UsiSemUsiTam
Jestli chces, tak ja na dalsi hru vezmu notas a muzem se tim CB probrat...
...nebo te odchytnu na ICQ :)
a bude to :)
15.11.2009 14:52 - Lotrando
Compendium je webová stránka, stačí jen login z DDI.
15.11.2009 15:22 - Sethi
To sice je webová stránka, ale pobyt na ní mi: a) shodí prohlížeč; b) shodí počítač; c) zamrazí okna; d) všechny výše uvedené možnosti v rozličném pořadí.

Prostě není úplne user friendly v případě, že jsem user já =)
15.11.2009 15:51 - tuleník
Uši: Remove Curse :P
18.11.2009 13:55 - ShadoWWW
Vyšly nové updaty
18.11.2009 15:46 - Blaine
Takze pres veskere powergamerovstvi mych hracu jsme narazili v souboji. A na co? Zacnu sestavou, abyste meli predstavu.
Defender: Fighter, fullblade, hlavni schopnosti Come and Get It, nasledne Sweeping strike - z toho vyplyva specializace na close utoky. Samozrejme Rain of Steel na 5. lvl. Jinak utility na ochranu sam sebe - regeneracni stance, redukce, vigor. Damage nema spatne, hlavne protoze je to do vsech kolem sebe. Bohuzel tato taktika ztraci v soubojich, kdy je velmi malo cilu a fighter je timpadem omezen na pouziti pouze svych At-Will schopnosti.
Striker: Warlock, Star Pact. Snaha o optimalizaci udelovaneho zraneni u warlocka i za cenu snizeni obran. Vicious rod v kombinaci s quick curse rodem (a jeste jednim, ted nevim jakym) zvysuje efektivitu zraneni kletbou, bohuzel toto zraneni jde aplikovat jenom jednou za kolo, coz je velmi nevyhodne, hlavne pokud se to srovna se Sorcererem. Nejake hromadne utoky, s filozofii, ze pokud mam dat 2d8 do jednoho nebo 1d10 do vice cilu, tak je lepsi dat tech 1d10 (obe je samozrejme s bonusy, takze zraneni do vice cilu je vyrazne vetsi nez do jednoho). Prikladem muze byt treba Hunger of Hadar a Howl of Doom.
Leader: Cleric, pacifista. Hodne velke leceni, absolutni dedikovani vseho na leceni ci ochranu svych kolegu, dovede zvednout valecnika o 50 + jeho healing surge, sam sebe chrani pouze za pomoci Dwarven armoru, dodatecna ochrana je u warlocka, ktery nosi pasek s nabitym lecenim. Schopnosti ani nesmi davat zraneni (feat Pacifist healer, pokud da zraneni do bloodied cile bude stunned), dava proto nejake efekty, napr. weaken pri Beacon of Hope, vulnerability a tak.
Controler: Wizard se tezkym kontrolem. Zamereni se na udavani efektu nepratelum. Sleep, ktery dovede zmenit souboj z tezkeho na trivialni muze byt jednim z prikladu. Dalsi zony. Diky tomuto zamereni skoro nedava zraneni, abych ho citoval: "Moje encountrovky davaji jeste min jak at-willky." Jeho nejcasteji pouzivana kombinace je nejaka zona a nasledne Thunderwave a udrzeni nepritele v zone.

A co se stalo? Me parte vyhovuje dungeon crawl, pokud je dostatecne naredeny nejakym zajimavym pribehem a maji dost moznosti se vyradit pri hrani postav, dalo by se rict, ze do dungeonu si odbihaji relaxovat, takze minimalne jeden encounter by chteli v kazdem sezeni a priblizne tak jednou za tri sezeni (jednou mesicne) si chteji dat nejaky cisty dungeon, kde odzkouseji na tvrdo, co jejich postavy umi a co dokazi porazit. Chteji ode me obtizne souboje, aby to pro ne byla dost velka vyzva. V tomto se jim snazim vyhovet, tak jsem jim na hranici heroickeho a paragonskeho tieru dal velkolepy pribeh, ke kteremu jsme naznaky v pozadi smerovali od sedme urovne. Bohuzel na rozdil od predchozich urovni bylo jasne videt, ze po rekonstrukci postav probehnuvsi v prubehu letnich prazdnin, kdy jsme se z duvodu novych materialu a touze otestovat ruzna nova kombicka dohodli na predelani postav. Tim jsme samozrejme porusili pravidla o retrainovani, ale ja videl sve dychtive hrace, jak mluvi o vsech tech moznostech a nemel jsem to srdce jim to zatrhnout. A to byla asi chyba. Protoze kazdy z nich sel presne po tom, co jejich predstavu presne predstavovalo a povedlo se jim to dovest k dokonalosti. S postavami jsou rozhodne spokojeni, wizard si pochvaloval, jak je konecne kontroler, cleric si zase piskal, kolik dovede nalecit a jak uz neni obycejny omglas0rgunzpewpew cleric. Zdalo se, ze vsechno je, jak ma byt. A pak prisli souboje. Meli jsme souboj s miniony, kdy hraci nechteli plytvat schopnostmi, meli jsme souboj se dvema elitnimi neprateli, kde hraci NEMOHLI pouzivat sve schopnosti, pritom jsem jenom splnil jejich prani a dal jim "bosse". A ted stojime na hrane, pred poslednim soubojem a vsichni jsme nastvani. Protoze takovahle parta skutecne nemuze umrit, o to se lecitel postara. Ale take jim hrozne dlouho trva nez neco zabiji. Je hrozne ubijejici, kdyz pres pul souboje nepouzivaji nic nez at-will schopnosti a kolo vypada tak nejak takhle: "Minul jsem, dostal to za sest." "Zasah... ma to za patnact, ne za sedmnact." "Zasah, kdyz ho trefite vylecite si osmnact zivotu." "Zasah, ma to za deset a ma minus dva do utoku." ... atd.

Jake si z toho bereme pouceni? Nehrajte Warlocka, neni to plnohodnotny striker, neumi to, co umi ostatni. Jeho dmg vychazi ve srovnani s ostatnimi velmi mizerne. Nehrajte full healing clerica, budete se krute nudit, sice vam nikdy nikdo neumre, ale souboje nebudou vubec napinave a vy nebudete mit pocit zapojeni se do souboje, pokud vas jediny prispevek za kolo bude snizeni obran oponenta a vyleceni patetickeho zraneni, ktere dal vasemu defenderovi. Dokonale kontrolujici wizard je super na hrani, ale musite mit v parte nekoho, kdo vas zastoupi v davani damage. A to se v tehle parte proste nestalo. Fighter je defender a at uz se snazi sebevic, tak proste takove zraneni jako skutecny striker neda. A warlock je proste nedostatecne vybaven, aby suploval tuhle ulohu za tolik postav.
Ted behem prechodu na jedenacty level, zmeny prostredi z temne stredoveke Anglie s trpasliky na renesancni Italii s upiry probehne dalsi rekonstrukce. Warlock najde volani sveta, ktere ho zachrani pred silenstvi, ktere mu zatim davali hvezdy a stane se druidem. Cleric si konecne vydestiloval to co chce hrat a zacne paragonsky multiclassovat (coz znamena, ze si nebere paragon pathu, ale levely od jine classy) invokera a pojede na budouciho Avatara Smrti. A wizard si konecne namixuje do artefaktu, ktery ziskal, dost veci, ktere vylepsi jeho udelovane zraneni.

Tl;dr: Uz podruhe "predelavame" partu, protoze jsme to napoprve prehnali se specializaci.
18.11.2009 16:01 - Merlin
Blaine: jaký je problém? že dělají malý zranění, že nezabíjí všechno hned v minutě a jsou zároveň nesmrtelní? bez ironie mi to z textu uniká. Přijde mi, že tví hráči chtějí mít čím dál víc (možná to jen špatně chápu).
18.11.2009 16:01 - Lotrando
Předně, něco podobnýho řešíme taky. Podle mě musí někdo začít dělat damage a jestli máte control fightera, tak se to trošku bije s tím wizardem.

Warloci mi nikdy moc neseděli :), tím ale neříkám že je to špatný class. Jeden damage dealer to ale může zachránit tak v případě, že to bude strom sorcka co dělá 20+ dmg at-will.
18.11.2009 16:16 - Blaine
Merlin: Ne, problem byl skutecne v te specializaci. Nejde o to, ze jsou nesmrtelni, jde o to, ze jak wizard, tak cleric se vzdali damage na ukor hlavni naplne sve role. A to kontrolovani a leceni. A vyslo z toho, ze parta proste udelala tak 30-40 zraneni za kolo, coz na desatem lvl je hrozne malo. Ano, situace byla jina, pokud se jim povedlo dostat vic jak dva cile k fighterovi, ktery odpalil kombinaci Come and Get It, action point a Sweeping Strike. Coz udela tak 40 zraneni do kazdeho cile (samozrejme jenom pokud se trefi). Ale to bylo vsechno a fighter skoncil a protoze na tomhle levelu uz maji prisery od 90 do 130 zivotu, tak ani jeho nejsilnejsi kombinace nebyla vetsinou dost na bloodnuti. Dal uz bude fighter jenom paberkovat Cleavem ci Reaping strikem.
Jde o zabavu. Oni si ji vlastne vsechnu vzali. Byla to hrozna nuda. Vis, ze nemuzes umrit. Pokud ti nezameri lecitele a nesundaji ho za jedno kolo. Tak ho postavis na nohy, on se vyleci a muzeme jet znova. A souboj trva neuveritelne dlouho, mas pouzite vsechny encounterove (pokud je tam vubec budes moct pouzit), k zaveru souboje uz se ti nechcou pouzivat daily a tak je nicis jenom at-willkami. A to je nuda.
A ted si vem partu, ktera chce zabavu v soubojich a chce po me nejake zajimave souboje. Ja jim je dam, bohuzel to znamena, ze se musi hybat, ze bude nejaky teren, budou nejake zajimave prisery, atd. A to take znamena, ze fighter nikdy nepouzije sve kombo na mnoho cilu a tim padem cela parta prijde o hodne velke dmg, ktere muze potencialne dat. Stejne tak hromadne utoky party, nikdo je nebude pouzivat, kdyz je v te oblasti, kde to vybouchne jenom jeden, mozna dva cile. A tom cely muj prispevek byl, o nadbytecne specializaci. Mozna by to vypadalo jinak, kdyby byl warlock radsi ranger nebo sorcerer, co ja vim.

Lotrando: Me se warlock po zkusenostech nelibi. Nelibi se mi ta hrozna nucena specializace. Mas na vyber z mnohem mensiho mnozstvi schopnosti, pak bude ten tvuj build zrovna horsi tenhle level a ty si vezmes z jineho buildu. A pak zase mas spatny pocit, protoze ta schopnost uz zase nesedi do konceptu atd. Doopravdy se mi ta classa nelibi.
18.11.2009 16:26 - Merlin
Blaine: mí hráči nedělají o nic větší dmg za kolo. Co je tedy cílem tvých hráčů? největší zranění? nejvíc mrtvých na kontě? (to je bez útoku na váš systém, jen se prostě ptám, páčto mám ze soubojů čím dál rozporuplnější pocity ).
18.11.2009 16:30 - Blaine
Merlin: Ne, cilem je pobavit se v tom souboji. DnD 4ed tuhle moznost dava diky tomu, jak se podoba deskove hre. Bohuzel, kdyz se souboj tahne, je dlouhy, nikoho nebavi, tak se po nem nedostavi ten vitezny pocit, ktery by tam podle me mel byt. Nejvetsi zraneni je jenom takove meritko. Nejvic zabitych, na to uz rezignovali, parkrat se na to zapomene a pomerovani je pryc, tak to sami odstranili. Hlavne po te, co pristoupili na specializaci, kdy cleric proste nemohl zabit nic, aniz by za to neplatil stunem.
18.11.2009 16:53 - Merlin
No, u mě hráči stále zažívají vítězný pocit po vyhrané bitvě. nadruhou stranu já jsem ze soubojů čím dál vyčerpanější. čím víc mají powerů a všeho, tím déle se to táhne.čím "peprnější" jdá souboj, tím déle jim trvá rozhodování, vymýšlení a přizpůsobování. natřetí stranu představa, že mi vletí do souboje (kterých mám maximálně jeden za sezení) a šup šup, kolem vše lítá a umírá a oni se poplácají po ramenech a jdou dál...mě mrazí v zádech
18.11.2009 17:11 - Blaine
Merlin: jenomze ono to tak neni. Jakekoliv hru rozbijeji komba se daji udelat az nekdy hodne vysoko k paragonu, mozna az dokonce v epicu. A to ti hraci hlavne musi chtit si to vzit. A dalsi veci je, ze vestina toho vseho je spojena s takovym nepresnym cteni nekterych radku ve schopnosti a jejich interpretace pres jiny radek v pravidlech. A to snad nikdo soudny nebude delat.
Proc jsem vlastne popsal svuj soucasny problem? Protoze jsem chtel ukazat, co se muze stat. A ze to vlastne uz ani neni dobre, kdyz si nekdo vezme svoji roli hodne k srdci.
18.11.2009 17:36 - noir
Zajímavé problémy. Zkusím reagovat, ale tak trošku nesystematicky.
Mě se teda zdá, že fighter je schopen dělat velmi solidní zranění, ale jen pokud si hodí nějaký pěkný multiclass a vezme dobrou paragonku. Takový pit fighter s Hero of Faith je podle mě pořádnej zabiják. Případně současně s barbarským multiclassem ("ty ses taky narodil ve Windsite Ports?), aby získal nějaké Rage, které mu damage dál zvednou.

Warlock se mě osobně líbil, ale hrál jsem ho jen chvilku na nízké úrovni. Taky Star Pact, ale spíš Cthulhu než astrologie. Je pravda, že zranění moc nedělal, ale zase se úplně pořád trefoval, takže průměrné zranění tak špatné nebylo. Líbilo se mi, že byl hodně mnohostranný-díky multi do wizarda měl hodně dobrou kontrolu, pár kouzel šlo na zranění, pár na penalizace. Zajímavé bylo, že vlastně ovládal všechny ostatní role. S příchodem Arcane power se podle mě jeho možnosti ještě zlepšily.

Je pravda, že když se souboj vleče, je to krapet nuda. Ale stačí jen trocha přetrénování, aby se postavy víc zaměřily na udělování zranění a je vystaráno.
18.11.2009 17:56 - Blaine
noir: my jsme to Cthullu tema teprve zacali rozvijet, v poslednim sezeni nas kouzelnik odpalil za pomoci sudu s olejem Big Ben s Warlockem ve zvonici. A jak tak Warlock pada k zemi a posloucha od ostatnich, jak ho budou muset zajit ozivit za 500 penez, tak se odehraje scenka:
Warlock: "Hele, hvezdy ode me chcou nejaky sluzbicky, vid?"
Ja: "No jo, proto jsi taky Star pact, vid. Nabizeji moc a silu, ale chteji tvoje sluzby, zatim teda nic moc, ale rozhodne v budoucnu neco bude."
Warlock: "V tom pripade vysilam smerem ke svemu drahemu chlebodarci zpravicku, ze pokud se rozmaznu na dlazbe, tak zadny budouci sluzby nebudou."
Ja: "Hmm... to se jim moc nelibi, radi by te dal zneuzivali, co s tim budeme delat?"
Warlock: "Chapadla vidavam ve svych nocnich murach, chapadla me pronasleduji vsude okolo. Tak at mi narostou chapadla a nejak me zachrani. Nebo vis co, lepsi budou nejaky blany, at doplachtim k zemi."
Ja: "Heh, uvidime, co ti na to reknou tvy kolegove."
A zacal jsem popisovat jak se ta mala pulelfka meni na hnusne stvoreni z chapadly, spousta oci, zobany a blanami. A tahle zmet dopadla bezpecne pred naseho kouzelnika, ktery stale drzel pochoden, kterou zapalil doutnak k vezi.
A na tomhle bych stavel, kdyby chtel zustat warlockem. Misto toho odehrajeme scenu ve snovem svete primal spiritu a nas drahy warlock se bude menit na druida.
Jinak jeho u toho warlocka hrozne deprimovalo, ze na zacatku mel urcitou predstavu, jak by ho chtel hrat - jako mocneho carodeje, co dava velke zraneni do jedne prisery. A pak treba dava nejake stauty. Bohuzel, to mu povolani warlocka neumoznovalo a protoze on je clovek, ktery nechce moc multiclassovat, tak zustal cistym warlockem. A byl zklaman.
18.11.2009 18:17 - Alnag
Souboje ve 4e se občas vlečou (vlastně častěji než by se člověku líbilo když zváží co stálo v promu na 4e). Ale ten problém u Blaine jak se mi to jeví je v tom, že postavy jsou tak dobré, až už se vlastně nudí...

Ono když už ani nemáš kam postavu vylepšovat (nemůžeš se těšit na další level, kde tě retrain přiblíží tomu, co chceš být...) tak to může být část problému.
18.11.2009 18:24 - Blaine
Alnag: Praveze my jsme tak nejak vsichni dospeli k tomu stejnemu. Proste zacali jsme prehodnocovat. Cleric zahodi pacifisticky pristup a bude vic do Soul Reapera, mam pro nej prichystanou zajimavou dejovou linii o tom, jak byl v minulem zivote nekromancerem a ted se parta bude vyrovnavat s tim, ze cela jedna zeme je rajem nemrtvych. Ten warlock, ted uz druid zase bude mit potize s drahymi hvezdickami, ktere budou nastvane, ze jim dalsi dusicka utekla ze sparu. Takze rozsahlejsi retrain, vic nez dovoluji pravidla spolu s prestupem do paragonskeho tieru.
Se silou postav si nejsem tak jist. Cela parta byla vlastne zamerena na to, ze jim souper nedovedl ublizit, ale ani oni jemu. Skutecne to fungovalo, ale byl ten problem s ubijejici nudou ke "konci" souboju, kdy byla situace uzamknuta a nikdo se nechtel nikam pohnout, protoze by za to pykal. At uz postavy nebo oponenti.
18.11.2009 18:37 - Merlin
To, že se souboj vleče je v poslední době to, co mě děsně prudí. "Vyrovnaný" souboj se protáhne na dvě hodiny a to mi přijde docela dost. A to zvlˇášť, pokud dám boj až v druhé polovině sessione, nechci ho přerušit a čas najednou děsně žene. To pak podvědomě sleduji s nevolí jak se hráči probírají hromadou schopností....:/ jako, já jim to přeju, ale nadruhou stranu asi nebudu 4e hrát jako hráč, protože se přiznám, ale mám hrůzu z toho, že bych si měl dělat postavu. A to mám buildera.
18.11.2009 18:39 - Blaine
Merlin: Bys zacal od zacatku, pekne od prvniho a to neni problem:)
Horsi je, kdyz po tobe nekdo chce temer epickou postavu, ze ano. To uz je poradny narez.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13686490058899 secREMOTE_IP: 18.217.116.183