Skill challenge si chce zažít. Napoprvé to vždycky působí docela naskriptovaně, než se zažije možnost podporovat se, přicházet s novými nápady a přístupy. Je to hodně o tom, co hráči chtějí a jak to chtějí, přičemž špatný GM to může pěkně narovnat do kolejí, když ho hráči nechají. Ale aspoň mají možnost, něco změnit, přesně jak říká Alnag.
Pokud jde o možnost kombinace powers, odborností apod. je potřeba se v tom zorientovat. Nově se hodně věcí vylučuje, takže nejde nabrat jen to nejlepší, vždy je něco za něco. Když už si něco vyberu, je to hodně signifikantní pro moji postavu, je to věc na kteoru bych měl hrát, podle toho se moje postava pozná. Daleko víc než v předchozí edici. Rasa, povolání, odbornosti, vše hraje mnohem větší roli.
Navíc, prvních pět úrovní považujte za rozcvičku. Prakticky nemáte dost možností z odborností a powers něco poskládat. Jen to poznáváte. Jsou to takové ty jednoduché bonusy, které zdánlivě přidávají "jen" +1 do zranění. Ve 4E se ale plánuje mnohem dál, nejlépe někam na paragon path, kde se začínají postavy velmi profilovat a všechno začíná zapadat. Na osmé úrovni, kde mám dneska družinu, třeba clerik, je natolik důležitý, že to vidíte v každém boji. Prostě je středem bitvy, naprosto zřetelně drží družinu na nohou, před ním stojí jako hráz defender a potvory padají k zemi ve snaze se skrz tyhle dva prokousat. Už jsem to z pohledu GMa zažil několikrát a není snadný nad tím zvítězit :).
Tak přeju trpělivost a pořádně si osahejte. Uvidíte, že v té hře je mnohem víc než třetí edice.