Tabulky událostí

Jednoduchá a systémově univerzální GM pomůcka na sledování postupu děje, činnosti postav a/nebo postavami postupně spouštěných událostí a reakcí. Překlad krátkého blogu Roba Donoghua.
Článek vložil sirien | Rob Donoghue

Tabulky událostí

Originál, květen 2018


Jen rychlý článek, protože jsem zjistil, že k popisu některých věcí používám pojem tabulky událostí (trigger tables) a i když vím přesně o co jde, tak mi došlo, že vlastně nemám kam odkázat když to potřebuju vysvětlit.


Nejde o nový nápad - už jste ho viděli ve spoustě dobrodružství. Jde o jednoduchou tabulku ve které je nějaká hodnota ke sledování (pozornost, hrozba, cokoliv) a k ní je popis toho co se při ní stane. Takže například řekněme, že mám hru v níž se odkrývají ruiny města, s průzkumem podzemí prokládaným logistikou a stavbou archeologického městečka. V rámci hry sleduju postup skrze "skóre odkrytí", což je obecné měřítko toho jak velká část dávného města je odkryta. Jak přesně se toto skóre posouvá není důležité - mohou to být hodiny, měřítka, události uvnitř příběhu, může jít klidně o nějakou minihru v Dig dugu.


Jako GM si k tomu v poznámkách vytvořím tabulku, která může vypadat nějak takhle:


Odkrytí Výsledek
1 Zpřístupnění klerického zázemí (podzemí)
2 Vyrušení Kazidora. Noční můry. Zlá znamení.
3 Zpřístupnění Staré zbrojnice (podzemí)
4 Městečko se rozroste. Rozšíření kovárny a kostela.
5 Zpřístupnění Kouzelnické věže (podzemí)
6 Duch Hurly vyrušen, začíná řádit
7 Příchod Inkvizice
8 Zpřístupnění Císařského paláce (podzemí)
9 Gaskoňci dorazí aby si město nárokovali
10 Kazidor procitá. Bordel trefí větrák.

Pro zopakování - tohle není nová ani složitá myšlenka. Viděli jste jí už dřív, fakt. Píšu tu o ní hlavně abych měl kam se odkázat, protože stejně jako Hodiny nebo měřítka a tabulky setkání to je neskutečně robustní (a často nedostatečně používaná) technika. Může být použita pro věci které se postupně zhoršují, zlepšují nebo oscilují (tak jako v příkladu). Může být použitá pro malé věci stejně jako pro ty na úrovni celých kampaní. Ksakru, vemte si stránku z Shadow of the Demon Lord a udělejte si takové tabulky pro postup vaší postavy po úrovních a hned vám to vytvoří základ celé kampaně.


Stejně jako hodiny jsou tyto tabulky flexibilní. Jako tabulky střetnutí dávají o hře hodně informací jednuchým a přehledným způsobem. Tabulky událostí jsou zábavný nástroj, který je dobré využívat.




Zajímavý post z diskuse

Chris Paladino - Připomíná mi to Fronty z Dungeon Worldu (nebo jakýkoliv systém který je mechanikou Front ovlivněný). Jako GMovi se mi to líbí, protože to jsou Hodiny z BitD, ale s dodatečným kontextem navíc.


Článek vložil sirien | Rob Donoghue 13.07.2022
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 23 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14424300193787 secREMOTE_IP: 34.205.2.207