Preview Dungeons & Dragons 4e!

Obsah článku:

Bestiář

Červen 2008, 288 stran, barevné ilustrace, snadno uchopitelný formát, zjednodušené stat-bloky. Více jak 300 nestvůr (z nichž některé už uvidíme v listopadu v DnD miniatures), které by měly mít místo ničemu nepomáhajících kategorií (typu nemrtvý) mít hlavně definovanou roli. Bude zde působit i efekt neznáma, protože když se střetnete se skřetem, nemá pevně definované statistiky. Má velmi specifickou roli a vy nevíte, co to je, dokud není vypuštěn na bojiště.
O rolích nestvůr se zajímavě rozepsal jeden z designérů 4e David Noonan v dřívějších článcích How to Make a Monster Manual, Part 1 a How to Make a Monster Manual, Part 2. To jsme ještě nevěděli, že vlastně píše o 4e.

Role nestvůr

David Noonan píše:
Duchovní vůdce: Tyhle nestvůry jsou schopné být tím "velkým zlým" v dobrodružství - za scénou tahají za nitky všech ostatních nestvůr. Mohou mít duševní schopnosti, kouzla nebo jiné složitosti, ale mohou být i naprosto ničivé v boji. Jsou obvykle chytří a sociálně zdatní.
Rváč: Klasická D&D potvora: děsivý, přímočarý bojovník. I přes název nemusí být hloupý, ale jednoduše spoléhá na svou fyzickou převahu v boji nablízko.
Kanonenfutr: Nízkoúrovňová potvora fungující dobře ve velkých skupinách. Jejich seskupování je odlišuje od rváčů. Měli by mít výhodu z působení ve skupině.
Číhač: To se asi vysvětluje samo. Týpek používající kamufláž, kradmost, podlost nebo jiné prostředky, aby na postavy zaútočil ze zálohy. Pro dobrého číhače je klíčový moment "A mám tě!"
Desetibojař: To jsou monstra, která umí všechno - silný útok nablízko, na dálku, bojová manévrovatelnost, které se postavy nemohou snadno rovnat. Draci jsou klasický příklad.
Artilerie: Nestvůry s lepším útokem na dálku než nablízko. Beholder (zřící) například. Na vyšších úrovních často využívají výhody terénu, aby si postavy udržely na distanc.
Zvláštní: CO se jinam nevešlo. Například s jiným účelem než dlet v podzemí - noví familiáři, jízdní tvorové, nápomocné nestvůry atd.
"Jakmile vytvoříte nestvůru s hodně životy a vysokým zraněním je to evidentně Rváč. Ale to samo o sobě je nuda, není to zajímavý design nestvůry. Takže jí chcete dát něco navíc. Ettin například má tu celou věc se dvěma hlavami, takže jedná dvakrát za okolo a provádí nesouvisející akce."
Řada nestvůr spadá do víc kategorií a tam může mít i víc variant (a statistik).
Již dříve se o změnách několika nestvůr rozepisoval Mike Mearls ve článcích Design & Development: Beholder; Design & Development: The Rust Monster a Design & Development: Ogre Mage. Nabízejí jedinečný pohled na úvahy vývojáře stojícího za chystanou čtvrtou edicí.

Konkrétní potvory

  • Beholder (zřící)
  • Démoni
  • Ďáblové (nyní coby padlí andělé)
  • Ettin
  • Green Dragon (zelený drak)
  • Kobold
  • Orc (Ork)
  • Orcus
  • Troll
  • Želatinová kostka
Napsal Alnag 24.08.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 1496 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14149594306946 secREMOTE_IP: 18.221.161.79