Preview Dungeons & Dragons 4e!

Obsah článku:

Průvodce Dějmistra

Vyjde jako poslední ze tří příruček v červeneci 2008, bude mít 224 stran (jiné zdroje udávají 254 stran?), pomůže DMovi k skvělým hrám, vzrušujícím dobrodružstvím a rozvíjení vlastních kampaní a snadnému vedení hry.

Střetnutí

Nyní ještě klíčovější pro hru, bude budováno jinak. Budou mnohem víc "situací" a složitostí v prostředí, houpající se lanové mosty, proudy lávy, atd. Střetnutí bude jaké scéna v divadelní hře - stráž města můžete umluvit, může jít o obranu městské brány, může to být o přechodu horského úbočí a vstupu do Asmodeovy svatyně. Střetnutí budou explicitně bojová, nebojová a sociální.
Postup po úrovních (postavy i nestvůry) bude "lineárnější" což znamená, že DMové budou moci předhodit postavám širší spektrum potvor, což je tím pádem zábavnější. Jen málo střetnutí je Postavy porti jednomu mocnému zlému týpkovi. Bude zde víc mechanik k zapůsobení nestvůrami a skrze jejich klíčové role. Ettin (dvojhlavá potvora) bude mluvit k sobě v průběhu střetnutí. Toto je "úkol nestvůry na bojišti", takto reaguje.
Aby se DMové nebáli stavět do střenutí víc různých potvor, byl zlineárněn postup zkušeností a ujasněno počítání. Střetnutí se nyní bude tvořit opačně, DM si stanoví kolik XP za něj chce dát a z oceněných prvků toto sestaví. Nebudou potřeba již žádné tabulky a díky tomu, že nestvůry budou mít úrovně stejně jako postavy, bude snadné udělat střetnutí zkušenostně přiměřené.

Sociální střetnutí

ro ty, kteří nechtějí prostě jen roleplayovat tyto věci bez mechanického dopadu má hra pravidla pro nebojová střetnutí. Příkladem budiž sociální interkace. Na rozdíl od 3E, kde vyjednávání zahrnuje jedno ověření Diplomacie je ve 4E tohle skoro jako souboj. Provedete ověření dovednosti a řekněte DMovi co/jak děláte. Protivník odpoví chováním (a ověřením). Vy kontrujete novými slovy a novým ověřením. Atd.

Svět

Základním světem již nebude Greyhawk a pokud, pak velmi silně proměněný. Svět hodně připomíná Iron Heroes (varianta d20 hry od Mike Mearlse, který je jedním z vývojářů). Nový D&D svět jsou osvětlená místečka civilizace ve velkém temném světě bezpráví, hodně sword and sorcery (středověká fantasy). Průměrný Honza neodbočuje z cesty, nezachází do mokřad, nevydává se do mlh, jsou tam zlé věci. Mapa je plná neznámých míst, což má napomoci volné tvorbě bez restrikcí. Nicméně část pozůstalosti bude naopak víc rozvedena - Mordenkainen, Bigby, Vecna, Lolth, Tiamat, Asmodeus atd. Cílem je také víc přibrat velkou mytologii, která je dobře známá, tak aby si hráč mohl vytvořit třeba kněze Thora nebo Dia.
Součástí DMG by mělo být i podrobně podané město (či vesnice), jako odpich pro začínající DMy odkud budou postavy moci vyrazit na své první dobrodružství.
V rámci překopání světa budou přeměněny i sféry. Všechny elementální sféry budou sloučeny do jedné a v rámci nich bude existovat i Propast - sídlo démonů. Oproti tomu Devět pekel třeba pluje v Astrálním moři a je to sféra změněná zabitím boha, proti němuž se pod vedení Asmodea vzbouřili andělé - a stali se ďábly.
< Průvodce Dějmistra >
Příručka hráče Bestiář
Napsal Alnag 24.08.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 1496 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12979388237 secREMOTE_IP: 18.188.10.246