Patron: Uvězněný

Černokněžník uzavřel Pakt s Uvězněným - mocnou entitou, která byla z toho nebo onoho důvodu navěky uvězněna mimo svět. Motivace a podoby Uvězněných mohou být velmi rozdílné. Někteří jsou zlé bytosti vyvržené za své zločiny. Jiní si prostě jen udělali špatné nepřátele. Samozřejmě, když se jich zeptáte, tak vám všichni vysvětlí, že právě oni jsou uvězněni neprávem, ale to není důležité - důležité je, že jak mohou pomoci tobě. Patron z blogu Roba Donoghuea.
Článek vložil sirien | Rob Donoghue

Uvězněný

Originál, listopad 2019


Černokněžník uzavřel Pakt s Uvězněným - mocnou entitou, která byla z toho nebo onoho důvodu navěky uvězněna mimo svět. Motivace a podoby Uvězněných mohou být velmi rozdílné. Někteří jsou zlé bytosti vyvržené za své zločiny. Jiní si prostě jen udělali špatné nepřátele. Samozřejmě, když se jich zeptáte, tak vám všichni vysvětlí, že právě oni jsou uvězněni neprávem, ale to není důležité - důležité je, že jak mohou pomoci tobě.


Rozšířený seznam kouzel


  1. Porozumění jazykům, Spěšný ústup
  2. Zaklep, Trik s lanem
  3. Poselství, Nezjistitelnost
  4. Volnost pohybu, Najdi tvora
  5. Poslyš mýty, Sférická vazba

1., 10., 18. - Nebezpečné posílení

kouzlo způsobující Zásah


Tvůj patron ti dal přístup k moci, kterou je nebezpečné vládnout.


Když úspěšně Zasáhneš tvora kouzlem ubírajícím Body výdrže, můžeš si hodit dodatečné 2k6. Jednu vyber a o její výsledek zvyš Zásah právě jednoho Cíle - druhá způsobí Zásah tobě.


Pokud kouzlo Zasahuje více Cílů, pak ovlivníš jen jeden z nich. Typ zásahu je shodný s Typem zásahu původního kouzla a pokud máš jakékoliv schopnosti, které tento Typ zásahu ovlivňují, tak je uplatni vůči oběma kostkám.


Na 10. Úrovni můžeš místo 2k6 hodit 2k8 a na 18. Úrovni 2k10.


6. - Pohlcující ochrana

1x mezi Odpočinky, Reakce, když obdržíš Ohnivý, Chladný nebo Bleskový zásah


Dokážeš obrátit část energie Útoků, vedených proti tobě, ve svůj prospěch.


Když tě Zasáhne Útok způsobující Ohnivý, Chladný nebo Bleskový zásah, můžeš použít svou Ochranu a získat vůči danému Typu zásahu Odolnost (nebo Imunitu, pokud už Odolnost máš) až do konce tvého dalšího Tahu.


Pokud jsi pod vlivem Pohlcující ochrany a použiješ Nebezpečné posílení, pak obě hozené kostky použiješ ke zvýšení Zásahu cíle (a žádná nezpůsobí Zásah tobě). Obě kostky v takovém případě způsobí Typ zásahu odpovídající Typu Pohlcující ochrany.


10. - Loutkařské provázky

Při Zadržení, Otřesu nebo Paralýze


Tvůj patron ovládne tvé tělo, když nad ním ztratíš kontrolu.


Když jsi pod vlivem Stavů Zadržený, Otřesený nebo Paralyzovaný, tak tyto stavy nedávají Výhodu Útokům proti tobě, a naopak ty během této doby získáváš Výhodu k Záchranným hodům.


14. - Elementární řetězy

Když Zasáhneš tvora kouzlem, Soustředění


Můžeš ostatní spoutat řetězy své moci


Tvor Zasažený tvým kouzlem musí uspět v hodu proti tvému SO Záchrany kouzel, nebo se stane Zadrženým až na jednu minutu (nebo dokud není zrušeno tvé Soustředění). Zatímco je Zasažený, můžeš mu jako Bonusovou akci způsobit Silový zásah za 1k6 Bodů výdrže.


Laskavost daná paktem

Laskavost daná paktem s Uvězněným nemá žádný zvláštní mechanický dopad. Vzhled a styl této laskavosti je ale Patronem ovlivněn jako obvykle.


Pakt čepele

Čepel mnohdy odráží podstatu patrona, ale v některých případech může odrážet podstatu jeho uvěznění. Čelepe s motivem zámku nebo klíče nebo dokonce ve tvaru klíče nejsou neobvyklé.


Pakt řetězu

Přítelíček poskytnutý Paktem řetězu, někdy nazývaný Našeptavač, někdy slouží jako spojení s Uvězněným, což mu dává částečnou svobodu k následování vlastních cílů. Tito přítelíčci mohou mluvit a nabízí nápomocné - vždy nápomocné - rady.


Pakt rukověti

Kniha stínů darovaná Uvězněným obsahuje několik map (někdy proměnlivých), o nichž Uvězněný bohužel nemůže přímo mluvit.


Pro Průvodce hrou

Vzhled a podoba Uvězněných se mohou velmi lišit. Pradávní arcimágové, spoutané Dévy, Draci barev nebo kovů, kteří již dávno nežijí - všechny podobné věci jsou možné. O vzhledu a vystupování Uvězněného si s hráčem můžeš chtít promluvit.


Jedno vodítko zde je, že Uvězněný se bude vždy prezentovat jako nápomocný. A jako spojenec. Jako někdo, kdo se o postavu stará. Je dokonce možné, že to je pravda, ale jsou tu důvody k obezřetnosti. Jde o mocnou, frustrovanou bytost a Černokněžník je stéblo, kterého se chytá v naději na svobodu. I pokud má postranní motivy, nebude riskovat znepřátelení Černokněžníka a promarnění své šance.


Každý Uvězněný bude své Uvěznění popisovat jako nespravedlivé a ty, kteří ho uvěznili, jako záporáky. To se dá očekávat a opět - může to být dokonce pravda. Nebo tomu může alespoň upřímně věřit.


To vše vede k potřebě důležitého varování o podobných patronech - podle okolností mohou být velmi manipulativní. Mají ohromnou motivaci vytvořit si s Černokněžníkem vztah, v němž je na nich Černokněžník velmi závislý, což může vést k mnoha taktikám jako je gaslighting, které hráči nemusí být příjemné.


Pokud se toto varování zdá divné (ostatně, hraní Černokněžníka s Patronem Cthulhu nebo Molocha vyvražďovače je na tom podobně), tak prosím zvaž - tohle nejsou úvahy o zlu, ale o věcech, které lidé potkávají v běžném životě. Prastaří a démonická monstra jsou bezpečně v prostoru fantazie, ale emoční manipulace a ubližování jsou věci, s nimiž se lidé musí běžně vyrovnávat.


Mějte to na paměti a ujistěte se, že všichni vědí, co se hraje. Pokud se očekává že PH bude ve hře manipulativní, tak se ujisti, že o to hráč stojí. Alternativně mohou všichni hráči vědět, že je postava manipulovaná a můžete to jen odehrávat, což bude fungovat taky. Jen aby bylo jasno.


Další poznámky

Nejsem úplně šťastný z Elementálních řetězů, takže nad tím budu ještě dumat. Očividně to potřebuje nějaké testování, takže to považujte za neuzavřenou práci - vítám feedback. Pořád mě láká udělat někdy celou na Černokněžníky zaměřenou 5e knížku, protože Černokněžníci jsou prostě hromada zábavy.


Robova Černokněžnická série

Článek vložil sirien | Rob Donoghue 31.08.2022
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 11 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14404201507568 secREMOTE_IP: 18.223.159.195