Myší hlídka ve Fate (dle Nathana)

Článek o převodu Myší hlídky do pravidel Fate od Nathana Harea. Vcelku jednoduché, přesto to snad pro některé bude inspirativní :)
Článek vložil sirien | Nathan Hare

Originál, 27. března 2017


Když se jedna z mých skupin ocitla mezi kampaněmi, rozhlodla se zahrát si nějaké jednorázovky a mini-kampaně. Jedna z nich se odehrávala v prostředí Myší hlídky. Pokud jste o Myší Hlídce neslyšeli, tak byste si na ní určitě měli najít chvíli. Začala jako komiksová série (cz zde) Davida Patersena s ÚŽASNOU kresbou a spoustou fakt zajímavého obsahu. Je to příběh myší, které se zorganizovaly a opevnily si pro sebe kus divočiny. Až později pro ni bylo napsáno RPG (cz zde) založené na Burning Wheel, které má nyní svou druhou edici.


Já nicméně dávám přednost Fate (cz překlad zde), který mí hráči již znají, takže jsem pro hru naší mini-kampaně Myší hlídky použil ten a rád bych se teď s vámi o svou konverzi podělil. Jediná věc, kterou jsem změnil, aby to fungovalo, byl proces tvorby postavy. Stále to ale z většiny dodržuje Fate Core, jen s pár úpravami.


Jméno

Jména v komiksech Myší hlídky jsou převážně staro-anglického původu. Podívejte se na tuhle stránku na seznam možných jmen.


Základní koncept

Základní koncept lze vytvořit v podstatě právě tak jak radí Základní pravidla Fate, ale je tu pár věcí, které do něj nejspíše budete chtít zahrnout. Nějaké možnosti jsou:


Barva srsti

Myši z Myší hlídky jsou různých barev, z nichž některé jsou vzácnější než jiné.


  • Hnědá - Hnědá barva srsti je obecně nejčastější.
  • Šedá - Šedou srst mají starší myši. Mnoho šedých myší v Myší Hlídce jsou Veliteli hlídky.
  • Černá - Černá je méně obvyklá barva, ale stále je obvyklejší než ty ostatní.
  • Zrzavá - Toto je nejvzácnější barva srsti.

Hodnost

Obecně chcete, aby ve skupině byly různé hodnosti. Jednotku tvoří typicky 2-5 myší vedených jedním Velitelem hlídky, který má k sobě kromě ostatních Hlídkařů i jedno nebo dvě Ouška. Klidně si to ale změňte a dejte dohromady nějakou méně obvyklou skupinu.


Hodnosti by opravdu měly být obsažené v Základním konceptu všech postav, aby to vykreslilo vaši jednotku. Také vám to umožní rozlišit mezi novými a staršími členy skrze vyvolání a vynucení. Níže je uveden seznam možných hodností Myší Hlídky od nejnižší po nejvyšší.


  • Ouško - Čerství rekruti Hlídky. Ouška jsou obecně příjimána do Hlídky poté, co projdou speciálním rituálem přijetí.
  • Hlídkař - Pěšáci Hlídky. Tento termín je používán i jako označení jakékoliv myši v Myší hlídce bez rozdílu.
  • Starší hlídkař - Veteránský hlídkař odpovědný za složité či samostatné mise.
  • Velitel hlídky - Starší hlídkař, který prokázal, že umí myslet nezávisle a vést ostatní myši.
  • Kapitán - Mocná myš jmenovaná do nejvyšších vojenských hodností v Hlídce díky své dlouhodobé oddanosti a vzorné službě.
  • Matrona - Matrona je hlavou Myší hlídky. Není hrána hráči, namísto toho hráčským postavám zadává jejich mise.

Barva pláště a její význam

Než se myš přidá do řad Myší hlídky, musí jako Ouško projít učením pod Velitelem hlídky. Když Ouško projde svým příjimacím rituálem, tak obdrží plášť v barvě, kterou zvolí jeho mentor. Zvolená barva nějak odpovídá osobnosti Ouška. Když si určujete barvu pláště a její význam, pokuste se svého hlídkaře nějak vystihnout a zvolit barvu, která mu odpovídá. Pokud je váš hlídkař Ouškem, tak uveďte, proč se k Myší hlídce přidal.


Ostatní aspekty

Zbytek svých aspektů si můžete dotvořit tak jak je uvedeno v Základních pravidlech Fate. Dejte své myši Problém (překl. str. 34) a projděte si Trio fází (překl. str. 38), které propojí vaši myš s ostatními. Pokud chcete zůstat věrní oficiálnímu MGRPG, tak můžete jeden z aspektů z vašeho tria fází dát jako nějaké vaše přesvědčení. Další dobré nápady na aspekty jsou třeba řemeslo, kterému jste se učili před svým vstupem do Myší hlídky nebo nějaký důležitý předmět či zbraň, které s sebou nosíte nebo které hledáte.


Dovednosti

Zkoušel jsem Myší hlídku při dvou různých příležitostech a pokaždé jsem zkoušel trochu odlišný seznam dovedností (cz přehled zde) ze Základních pravidel. Poprvé jsem odstranil Řízení a přidal jsem dovednost Jezdectví. Podruhé jsem odstranil Řízení a přidal jsem dovednost Přežití. Po vyzkoušení obou těchto variant doporučuji jen odstranit Řízení a nechat zbytek dovedností tak, jak jsou.


Oproti Řízení, použití něčeho jako je Jezdectví znamená, že pracujete se skutečným živým zvířetem. Na tyto hody lze tedy místo toho použít Vztahy, Provokaci, Empatii nebo Atletiku.


Přežití se překrývá se spoustou dalších dovedností a vyžaduje přepracování seznamu dovedností tak, aby se to vyvážilo. Hledáte bobulky? Hoďte si na Vyšetřování (Pozornost by asi byla lepší - pozn. překl.) Stopujete někoho? Hoďte si na Vyšetřování. Snažíte se objevit kolik toho o nějakém zvířeti víte? Hoďte si na Znalosti. Chcete si postavit přístřešek? Hoďte si na Řemesla. Přežití je jen konkrétnější verze některých již existujících dovedností.


Pokud chcete hrát podle Zrychleného Fate, tak to je snadné. Prostě použijte už existující Přístupy. Abyste vyšli vstříc vyznění hry, tak doporučuji přejmenované přístupy z Bohů a Nestvůr: Chrabrý, Jemný, Chytrý, Mocný, Moudrý, Hbitý.


Triky

Triky se mohou hodně lišit v závislosti na tom, na co se chce vaše skupina soustředit. V oficiálním MGRPG je seznam výhod (boons) nazvaný znalosti, které fungují hodně jako triky. Můžete použít dodatek "znalost" k názvu triku, abyste jej více propojili s herním prostředím. Kromě toho můžete stavět triky podle Základních (překl. str. 88) nebo Zrychlených (překl. str. 31) pravidel. Tady máte nějaké příklady:


  • Znalost [Zvířat]: Když si bereš tento trik tak si zvol zvíře (bobr, pavouk, sova atp.) Přidej si +2 na hody na Překonání nebo Vytvoření výhody proti [zvířeti]. Tento trik lze použít ke stopování, hledání, vybavování si informací o a ke komunikaci se [zvířaty]. Také získáš +1 když provádíš nějaké akce na zvířeti které je velikostí a typem (savec, brouk, pták atd.) podobné [zvířeti].
  • Znalost počasí: +2 ke Znalostem na tvorbu výhod které nějak souvisí s počasím.
  • Stopař: +2 k hodům na Vyšetřování které jsou prováděny za účelem analýzy nebo sledování něčí fyzické stopy.
Článek vložil sirien | Nathan Hare 14.06.2018
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 11 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.38217091560364 secREMOTE_IP: 54.81.71.68