Aegnor píše:
Stejně tak může být validní názor, že špičkou hůlky musíš ve vzduchu nakreslit docela přesný obrazec (a ta úprava pro méně zkušené kouzelníky pouze zjednodušuje tento obrazec). A najednou chceš mít špičku hůlky pod slušnou kontrolou. Ne nepodobnou kontrole, pod kterou chceš mít špičku rapíru či kordu.
To je právě věc, která mi z různých dalších detailů tohoto settingu neplyne. Podívej se třeba na ona létající košťata. Nemají žádné vlastní zbraně, nicméně jeden z obrázků ukazuje útok, čí spíše nálet v podobě vzdušného nájezdu na koních, při rychlostech okolo 200, možná 300 km/h. Představa, že někdo v takové rychlosti řídí koště a ještě provádí nějaké složité pohyby hůlkou, u kterých závisí na přesnosti mi prostě přijde nekompatibilní s ostatními prvky. Navíc na amerických košťatech se používá jako řídící páka, nebo spíše držadlo, obouručně, na což je dost neprakticky tvarovaná a malá, a vypadá to, že americká košťata jiné zbraně nemají, což mě vede k domněnce, že používají právě útoky pomocí hůlky pevně spojené s koštětem, prostě klasická WW2 stíhačka. Německá košťata (skoro se mi příčí těm výtvorům tak říkat) mají zabudované Crystal cannony.
Jezus píše:
No a co ta "vojenská"? Ta už je o poznání egonomičtejší? Nebo to opravdu musí být jen "hlaveň" téměř kolmá k ose rukojeti? Předpokládám totiž, že tu ení žádný (významný) zpětný ráz, protože se jedná o více méně energetickou zbraň.
Ergonomické jsou, ale když se podíváš na tento obrázek
na postavy v pozadí, tak své hůzky nosí úplně stejně jako vojáci nosí samopaly. Rukojeť nemusí být kolmá, spíše v úhlu cca 45°, ale nikoliv v téměř stejném směru jako samotný hrot hůlky. Schválně si zkus, jak by se ti takhle hůlka držela. musíš mít pořád skloněné zápěstí dolů, což je dost nepřirozené a nepohodlné držení (při několikaminutovém šermu kordem nebo rapírem to jde, ale používat takhle bojovou zbraň je opravdu nepraktické.
Ale jinak cool design, a musím říct, že zrovna tohle téma by sedlo do letošní RPG Kuchyně jak ... prostě náramně dobře.
Celý setting mi přijde podobně zpracovaný jako The Dust - tedy, jednotlivé kresby zobrazující setting, dost možná jinak než na těchto kresbách není zpracován, ale to mi nijak nevadí. Pokud bych měl někdy hrát skutečně magickou WW2, tak něco takového by mi celkem vyhovovalo.