Uvěřitelnost a logika v RPG (podle Jersona)

Debata na téma realističnosti v RPG, sem budu psát své poznámky a výhrady k různým prvkům, na které narazím.

Kdo nemá rád pohled na RPG - zejména fantasy RPG - přes optiku logiky, smysluplnosti, realističnosti a podobných přístupů, ať to tady ani nečte.
Napsal: Jerson
1.6.2021 16:50 - Jezus
Jinak teď jsem si uvědomil, že mám ve hře tradiční hory se skřety. Skřeti už byli jednou či dvakrát odraženi, posléze poraženi a rozprášeni a během uplynulých šestnácti let bylo proti nim do hor táhnuto nejprve z jedné a pak i z druhé strany... a oni tam pořád jsou :-)

Vysvětloval jsem to celkovou obtížností průchodnosti hor, znalostí prostředí a skrýší ze strany skřetů, ale v zásadě můžu přidat i praktickou nevýhodnost boje lidí v jejich úzkých chodbičkách :-)
1.6.2021 16:52 - Aegnor
malkav: postihy jsou ok, dokud hraješ nějakou přízemnější hru. U Exaltů bych asi mrmlal, že si tou zlatou traverzou prostě dostatek prostoru udělám. :-)

Slaan3sh píše:
Pokud je ta chodba rovná a nedošlo k překvapení, je kopí o hodně lepší, než dýka.

To záleží na tom, jak široká ta chodba je. V opravdu úzké chodbě se ty šance už docela vyrovnávají, závisí pak v podstatě na tom, jak moc je týpek s dýkou zoufalej. :-)
2.6.2021 06:49 - Jerson
LokiB píše:
Protože jsi je k tomu jako GM donutil, aby to odpovídalo tvému vidění světa ;)

Loki, rád bych tady uvedl, že takové popisy a postupy jsme zaváděli na žádost hráčů. Napíšu to tučně a v případě potřeby to budu opakovat dost dlouho, klidně roky, dokud tyto myšlenky neproniknou do hlav diskusních oponentů (včetně tebe) :-)

Protože to byli hráči, kteří mi názorně dokazovali, že místnost o rozměrech 3 × 4 metry dokáže s mečem v ruce v pohodě obránit jeden člověk, kterého nelze jen tak snadno obejít. Prováděli jsme to s tyčemi v herním pokoji. Byli to hráči, kteří mi dokazovali, že není třeba cíl vidět, aby bylo možné ho přesně trefit hozenou výbušninou. Hráči mi dokazovali, že strop ve výšce dvou metrů by byl pro trpaslíky se sekerami příliš nízký, takže buď dám trpaslíkům meče, nebo prostě mám stropy zvednout. Atd.

To že se ve svých hrách dost soustředím na reálné zkušenosti je z velké části dané "školou", kterou jsem dostal od lidí, kteří se ty reálné zkušenosti snažili dostat do hry. Začalo to už při hraní DrD, kdy některé věci naopak vnesl GM (už dříve zmíněná nemožnost zaútočit kyjem na humanoida, který stojí za veřejemi běžných dveří), a v tomto stylu jsme pokračovali. Pravda, často docházelo ke sporům o to, co říkají pravidla a co je možné ve skutečnosti, a různí lidé vnášeli různé názory, jak z pozic hráčů postav, tak z pozic Vypravěčů. A od začátku jsem měl sklony nechat se přesvědčit praktickou ukázkou.

Slaan3sh píše:
jakmile se bojuje v úzké chodbě, kde podmínky jsou stejné pro oba, už je to dost jiná situace. Pokud je ta chodba rovná a nedošlo k překvapení, je kopí o hodně lepší, než dýka.

Právě že řada příkladů byla o situaci, kdy jedna strana chtěla cíleně vést boj tak, aby jí okolí poskytovalo výhodu, nebo naopak eliminovalo výhodu protivníka, což řada tehdejších pravidel nijak neozhledňovala. Pokud proti sobě stál člověk s kopím a člověk s dýkou, tak ten první se neustále snažil manévrovat tak, aby využil výhody delší zbraně, zatímco ten s dýkou se snažil dostat ho do pozice, kdy by mu kopí překáželo. Takže se zkoušeli výpady dostat blíž a zatáhnout kopiníka do boje tělo na tělo, nebo ho zatlačit ke zdi a nejlépe do rohu, obestoupit, vrhnout dýku a pak zaútočit, atd.
Navíc do toho házeli vidle nemrtví, kterým je prostě jedno, že je probodneš a jsou ochotní se (neúmyslně) obětovat, aby kopí či jinou dlouhou zbraň vyřadili, a různí jiní magičtí tvorově, kteří nepodléhají strachu, občas mají nezvyklou fyzickou formu a není dost dobře možné je nasimulovat bojem dvou lidí.
11.12.2021 14:30 - Jerson
Kompletní Obrazový atlas ABC - Vývoj technologií
Můžete si stáhnout jen jednotlivé složky, nebo vše najednou.

Postupně přidám ještě další využitelné stránky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10793995857239 secREMOTE_IP: 54.157.61.194